• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

לחיות גאולה כאן ועכשיו

לא פעם תוהה האדם, איך אפשר לראות גאולה במתרחש סביבנו, כאשר לעינינו נראית מציאות שונה התשובה: לימוד עניני גאולה ומשיח מעניק משקפיים נכונות והופך אותנו ל'רואים גאולה' כבר עכשיו
לחיות גאולה כאן ועכשיו
גם ילדים בונים. במסגרת לימודי בית המקדש בימים אלו, משתתפים גם הילדים בשיעורים מותאמים
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

לא פעם, כאשר עולה הצורך בלימוד עניני גאולה ומשיח בתורה והשתתפות בשיעורים העוסקים בנושאים אלו, נתפס הדבר רק כמין "סגולה" כדי למהר את התגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח. לא רק. הצורך בלימוד ענינים אלו באופן קבוע, הוא כדי להרגיל את עצמנו לחיות במצב של גאולה ולהסתכל נכון סביבנו.

וכך אומר הרבי שליט"א מלך המשיח: "ועל דבר המדובר בתקופה האחרונה בנוגע להוספה המיוחדת בלימוד התורה בעניני גאולה ומשיח – לא (רק) בתור "סגולה" למהר ולקרב ביאת המשיח והגאולה, אלא (גם ו)בעיקר כדי להתחיל "לחיות" בעניני משיח וגאולה, "לחיות עם הזמן" של ימות המשיח, על ידי זה שהשכל נעשה ממולא וחדור בהבנה והשגה בעניני משיח וגאולה שבתורה, ומהשכל מתפשט וחודר גם ברגש הלב, ועד להנהגה בפועל במחשבה דיבור ומעשה באופן המתאים לזמן מיוחד זה, שעומדים על סף הגאולה, ומראים באצבע ש"הנה זה (המלך המשיח) בא"".

פרשה שכולה גאולה

כלומר, כדי שהאדם יתרגל לחיות במצב של ימות המשיח בהם אנו נמצאים, נדרש ממנו ללמוד זאת באופן קבוע, ואז מוחו מקבל דפוסי חשיבה של גאולה ועיניו רואות את זה. בשלב הבא זה ישפיע על הנהגתו. זוהי הדרך.

אפשר לראות זאת בצורה בה מתייחס הרבי שליט"א מלך המשיח לפרשת השבוע, פרשת פנחס. לכאורה יכול כל אחד להגיע לבית הכנסת, להאזין לקריאת התורה ולצאת עם שלל נושאים המוזכרים בה, אך אם יצליח האדם לשנות את הסתכלותו על כל מה שהוא רואה, להסתכלות המוצאת גאולה בכל דבר, אזי יראה הוא כיצד פרשת השבוע חדורה ומלאה בנושאים המזכירים זאת:

ראשית, שמה של הפרשה - פנחס, עליו כבר אמרו חז"ל כי "פינחס זה אליהו" - הלא הוא מבשר הגאולה. כך גם בנושאים המוזכרים בתוך הפרשה - ספירת ומניין העם, המתקשר לספירה העשירית של כל עם ישראל, שתהיה בקרוב ממש בגאולה האמיתית והשלימה, כפי שמופיע במדרש" "בעשרה מקומות נמנו ישראל . . ואחד לעתיד לבוא"; חלוקת הארץ, המזכירה וכולל גם את חלוקת הארץ שתהיה בימות המשיח, או אז תחולק הארץ השלמה - ארץ עשר אומות, ל-13 שבטים; וקרבנות המועדים, פסח שבועות וסוכות המתקשרים למועדים שיהיו לעתיד לבוא, כאשר נחגוג בבית המקדש את הימים שנקבעו לתעניות שיהפכו לימי ששון ושמחה ומועדים טובים.

לשנות את החיים

כך, מגלה לנו הרבי שליט"א מלך המשיח, כי אפשר לראות בכל דבר את הגאולה, לא רק בפרשת השבוע ולא רק בתוך ספרי העיון והלימוד אלא בכל דבר אותו אנו רואים, בכל המציאות שסביבינו. בקלות רבה ניתן לגלות כיצד היא כבר חדורה ומלאה בגאולה, כיצד המציאות העכשווית היא ימות המשיח בפשטות. אלא שכדי לראות זאת חייבים להיות חדורים בכך.

זאת עושים על ידי קביעות בלימוד עניני משיח וגאולה, שיעורים המתקיימים בכל מוקדי חב"ד בכל ימות השבוע ומותאמים לכל יהודי ומעניקים את היכולת לכל אחד לחיות ולראות כבר עכשיו את הגאולה האמיתית והשלימה.

עמידה איתנה מובילה לגאולה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...