• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

השבת שמעניקה ברכה לכל יהודי

הקב"ה מעניק את מלוא הכוחות לעבודה הנדרשת, לסיים את המוטל עלינו עוד ברגעים אלו ולהביא את העולם לתכליתו - ההתגלות המלאה והמושלמת של הרבי שליט"א מלך המשיח
השבת שמעניקה ברכה לכל יהודי
ברכה והצלחה בנתיבי איילון. תמונת ענק של הרבי שליט"א מלך המשיח בנתיבי איילון - "בקשו משיח כאן ועכשיו".
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

השנה הסוערת שחלפה עלינו, מביאה רבים לצפות ולחכות לסיומה, בתפילה ואיחול לתחילתה של שנה מלאה ברכות שתחול על כל ישראל.

אך כיהודים מאמינים, מוטלת עלינו החובה לתת את מלוא תשומת ליבנו גם לרגעים הנוכחיים - השבוע האחרון של השנה. עוד לא תמה השנה ולא הסתיימה העבודה. ברור ופשוט, שדווקא על השבוע האחרון, המסכם שנה כה משמעותית, לתת אקורד סיום משמח וטוב, כהוראת התורה "מסיימים בטוב". ואין לנו יותר טוב מאשר הגאולה האמיתית והשלימה, הטוב המושלם לכולם. כל המהלכים הגדולים שאירעו השנה ושינו את העולם לבלי הכר, משמעותם אחת היא: מתקדמים לשלב הבא - התגלות הרבי שליט"א מלך המשיח תיכף ומיד ממש - ועכשיו יותר מתמיד.

משובע ומשביע

במעגל חודשי השנה, השבת האחרונה בכל חודש, נקראת 'שבת מברכים'. זוהי השבת שלפני ראש החודש, והיא מעניקה ברכה לחודש הקרב ובא. בבתי הכנסת קוראים את כל ספר התהילים ונושאים תפילה מיוחדת להצלחתו של החודש. נתייחדה שבת זו - האחרונה בשנה - מיוחדת בכך שבה לא נושאים תפילה זו, לא מברכים את חודש תשרי.

בספרי ההלכה מצויים מספר נימוקים לכך, אך הבעל שם טוב גילה את הטעם פנימי למנהג זה: את החודש השביעי, הראשון לחדשי השנה, מברך הקדוש ברוך הוא בעצמו, ובכח זה מברכים עם ישראל את 11 החודשים שיבואו במשך השנה.

דווקא שבת זו, האחרונה בשנה, היא המברכת את חודש תשרי ומעניקה את הברכות לכל השנה כולה. וברכה - כמוסבר בקבלה ובחסידות - יורדת ישירות מלמעלה אלינו למטה בלי עיכובים, ובמילא תחול ותשפיע על עולמנו באופן מיידי עוד בשבת זו.

תורתו של הבעל שם טוב חושפת נדבך נוסף מייחודיותה של שבת זו ומגלה כי פרשת נצבים, הנקראת בה, קשורה בקשר הדוק לראש השנה, לשבת מברכים ולברכתו של הקב"ה לשנה כולה: "כתוב "אתם נצבים היום", ש'היום' נאמר על ראש השנה שהוא יום הדין . . ואתם נצבים קיימים ועומדים, והיינו שזוכים בדין, ובשבת שלפני ראש השנה שהוא שבת האחרון דחודש אלול קוראים אז פרשת אתם נצבים, שזהו ברכתו של הקב"ה, בשבת מברכים חדש השביעי שהוא המשובע והמשביע ברוב טוב לכל ישראל על כל השנה". 

בריאה עכשווית

דברים אלו מתחדדים לאור אחד מעיקרי תורת החסידות כי בריאת העולם הינה פעולה נמשכת שלא נפסקת לרגע. "לעולם ה' דברך ניצב בשמים", הקב"ה מהווה ומחיה בכל רגע מחדש את העולם בדיבורו ומעניק בכל רגע חיים וכוחות לברואיו. גם רגעים אלו, שבוע זה האחרון של שנת ה'תש"פ, וגם השניות האחרונות שלפני הגאולה האמיתית והשלימה, הן בעלות מטרה, תכלית ויעד. הקב"ה מעניק את מלוא הכוחות לעבודה הנדרשת, להביא את העולם לתכליתו - ההתגלות המלאה והמושלמת של הרבי שליט"א מלך המשיח - ולסיים את העבודה.

את השנה הבאה עלינו לטובה, שקיבלה את ראשי התיבות תהא שנת פלאות אראנו, נחגוג בוודאי בבית המקדש השלישי, בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח.

התודה שמביאה לגאולה השלימה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...