• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

התודה שמביאה לגאולה השלימה

דווקא השנה נדרשת התגייסות של כולנו, לדאוג לכל מי שחסרים לו צרכי החג ולהביא להשלמת החסר אצל כל משפחות ישראל, פעולה שבוודאי תביא את השכר המיוחל - הגאולה האמיתית והשלימה
התודה שמביאה לגאולה השלימה
שמפגישתנו תצא טובה ליהודי נוסף. הרבי שליט"א מלך המשיח במעמד חלוקת הדולרים לצדקה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אחת הפעולות הבסיסיות הנעשות על ידי כל אחד, כמעט  בלי לשים לב, היא אמירת 'תודה'. בדרך כלל מתוך נימוס, ולעיתים מיוחדות - כשהזולת יצא מגדרו לעזור לנו או אם קיבלנו משהו שמאוד רצינו - התודה נאמרת באופן עמוק יותר, מקרב לב ובכוונה אמיתית ופשוטה של רחשי הלב. פשוט תודה. 

ומה בדבר נתינת תודה למי שמעניק לנו את הכל? למי שנותן לנו את החיים, את הפרנסה וגם את המשפחה? כן, הכוונה לריבון העולמים. האם אנו זוכרים לתת לו את התודה המתבקשת?

כל מי שהתבונן אי פעם בשטר הדולר האמריקאי, הנפוץ בכל העולם, בוודאי הבחין במשפט התודה לקב"ה המופיע עליו בהבלטה. משפט שהעניק לו את יציבותו המיוחדת בכל כלכלות העולם. ואילו דווקא אצלנו - אלו האמורים לתת את התודה העמוקה ביותר - דומה כי מרוץ החיים משכיח מאיתנו פעולה חשובה זו.

הביכורים של הבריאה

פרשת השבוע, העוסקת בעניין הביכורים, מעלה על נס את נושא הכרת הטוב לבורא העולם הנותן לנו את השפע. מצוות הביכורים, המתקיימת בזמן בית המקדש, מחייבת כל יהודי להביא את הפירות הראשונים הצומחים באדמתו לבית ה', שם אומר הוא את מילות ההודיה על כל הטוב והחסד שגומל הקב"ה. במצווה זו - מסביר הרבי שליט"א מלך המשיח - קיים מסר לכל אחד בכל דור, כי לא מספיק להודות לה' רק בדיבור, אלא יש להודות במעשה בפועל.

חכמינו זכרונם לברכה מגלים כי למעשה, עם ישראל עצמו נקרא ביכורים של הקב"ה, כלומר הם הדבר החשוב והיקר ביותר עבורו. דווקא משום כך נדרשים אף הם לתת ביכורים ולהחזיר לו את תודתם במעשה בפועל. 

לתאריך ח"י באלול שיחול ביום שני השבוע, יש קשר מובהק לנושא זה. יום זה הינו יום ההולדת של שני המאורות הגדולים, הבעל שם טוב ואדמו"ר הזקן - מייסד חסידות חב"ד. שני ענקי האור שגילו את מעלתו של כל יהודי ועד כמה הוא חשוב בעיני הקב"ה, עד כדי כך שצריכים לאהוב כל יהודי, אפילו את הרחוק ביותר, ואף הוא יקר אצל הקב"ה כבן הנולד להוריו לעת זקנותם. כאשר מבינים זאת, חשים בלב באמת את הזכות הגדולה להושיט עזרה לכל יהודי באשר הוא.

מזרזת את הגאולה

שנה כלכלית סוערת עברה על רבים מעם ישראל. עסקים רבים נאלצו לצמצם את פעילותם ואף לסגור מקומות תעסוקה. וכעת, בהגיע חודש אלול, דואגים רבים כיצד יגיעו לתקופת החגים, האם יוכלו לחגוג אותם כיאות? זו ההכנה הנדרשת כיום מכל אחד לצבירת זכויות ומעשים טובים לקראת ראש השנה הבא עלינו לטובה. להתגייס, במיוחד השנה - ולדאוג שלכל יהודי יהיו את צרכי החג בהרחבה ובשמחה. אפשרויות הנתינה רבות הן, החל מהארגונים הידועים העוסקים בכך באופן קבוע - בתי חב"ד ומרכזי הפעילות המעניקים בכל ימות השנה לנזקקים - ועד לעזרה קטנה - באופן מכבד וממלא בשמחה - לשכן קרוב, לבני משפחה ולידידים הזקוקים לכך.

מצוות הצדקה - החשובה כל כך עד שעליה אמרו "מזרזת את הגאולה" - ניצבת וזוהרת במלא עוצמתה בדורנו, הדור הזוכה לקבל את פני הרבי שליט"א מלך המשיח בגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש.

 

 

חינוך שמתאים לדור הגאולה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...