• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

חינוך שמתאים לדור הגאולה

מוסדות החינוך של חב"ד בכל רחבי הארץ מחנכים במשך שנים בצורה נפלאה לתורה ומצוות, שומרים מהפגעים מבחוץ ומעצבים דור מחוסן ומלא מטען רוחני, בהתאם למצופה מדור הגאולה.
חינוך שמתאים לדור הגאולה
קריאת התעוררות. פותחים את שנת הלימודים בתלמוד תורה בחיפה עם תקיעת שופר
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מתברר כי כאשר מבינים שצריך ואין ברירה, אפילו מערכת החינוך מסוגלת להשתנות ולאמץ דרך חדשה. תקופת זו מביאה בכנפיה גם פתיחת שנת לימודים שונה לגמרי מזו שהתרגלו אליה במשך עשרות שנים. המורים נדרשים לחבוש מסיכה שתגן מהדבקה אפשרית, ואילו התלמידים מתוודעים למושגים חדשים כמו סטורציה, שמירת מרחק, ואף כללי היגיינה חדשים מוטמעים בתוך מערכת הלימודים. כל תלמיד בכניסתו לבית הספר נדרש לוודא שחום גופו לא גבוה מהנדרש, כדי למנוע חדירה של הוירוס הקלוקל אל תוך המרחב הלימודי.

מבצע חינוך

במשך עשרות שנים מזהירים מפני הרעות החולות שהשתרשו בתוך המערכת הלימודית. לכל לראש, החינוך הלוקה בחסר ונטול שיעורי לימודי יהדות, תנ"ך והיסטוריה יהודית במידה מספקת. אפילו הנחלת מושגי יסוד בסיסיים כמו "שמע ישראל" ו"מודה אני" לא קיימת במרבית בתי הספר. במקביל מתאפשרת הכנסת רוח רעה המגיעה מהרחוב אל תוך המרחב הלימודי, ללא ניסיון כלשהו לעצור זאת. מידי פעם אף נחשף כיצד במערכת הכללית נמצאים מורים ומורות המוציאים מפיהם מילים ומושגים העלולים לעצב את רוחם של התלמידים בדרך עקומה, אך המערכת מסרבת לתקן את עצמה. 

דורות של בוגרי מערכת החינוך בישראל, מהווים תעודת עניות למי שביקשו לתת "חינוך" בשעות הלימודים אך נכשלו כישלון חרוץ בתפקידם. זעקות השבר המבקשות להנהיג שינוי יסודי בכל תפיסת הדרך בעולם החינוך, נפלו על אוזניים ערלות. אלו שעמדו לאורך השנים בראש המערכת, סרבו להבין את תפקידם הרם כמי שאחראים בפועל על דרכם ומעשיהם של ילדים רכים, והעדיפו להמשיך בדרך שכבר הוכח כי היא מביאה לתוצאות בלתי רצויות.

הרבי שליט"א מלך המשיח, מנהיג הדור, מתריע אודות המצב, ודואג לכל ילד וילדה. כבר לפני שנים רבות קבע את חינוכו של הדור הצעיר כמשימה בעלת חשיבות עליונה, והכריז על "מבצע חינוך", במסגרתו זכו עשרות אלפים להתחנך בבתי ספר עם ערכים יהודיים. בדרך זו ניצלו אין ספור נשמות, אשר חייהם טובים יותר, מוגנים יותר, ומחוסנים בחוסן רוחני המאפשר להם לעמוד מול פגעי העולם. מתברר כי מודל חינוך לשמירה מפני הנגעים שבחוץ והבטחת הבריאות הרוחנית כבר קיים, וכל אחד יכול לאמצו.

אלו שיצביעו

כשם שאף הורה לא מעלה על דעתו לשלוח את ילדו ללמוד במקום שורץ סכנות ומחלות מדבקות, והיה עושה את כל המאמצים כדי לספק לו את המרחב הלימודי הבטוח ביותר, כך נדרש הוא להבטיח את שלמותו ועתידו הרוחני של ילדו. המסכות בשעת השיעורים יגנו מפני וירוסים אך לא מפני לימודים שאינם תואמים ליהדות. על כל אחד מוטלת החובה שהיא זכות נפלאה, להעביר בהקדם את ילדיו למרחב בטוח - מוסדות החינוך של חב"ד בכל רחבי הארץ, אשר עושים זאת במשך שנים בצורה נפלאה ומחנכים לתורה ומצוות, בהתאם למצופה מדור הגאולה.

כמו שבעת קריעת ים סוף היו הילדים הראשונים שהצביעו ואמרו "הנה אלוקינו זה", כך יעמדו ילדינו ויורו באצבע "הנה זה משיח בא", בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח בגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש.

 

 

השופט, היועץ והנביא של כל אחד

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...