• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

אחדות ממתן תורה לגאולה השלימה

גילויי האחדות וגלי אהבת ישראל שנצפו השבוע, הם המאפשרים לכל אחד לטעום מהתקופה עליה נאמר: ובאותו הזמן לא יהיה שם . . ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות", בגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש
אחדות ממתן תורה לגאולה השלימה
"אני מאמין בביאת המשיח..." כאיש אחד בלב אחד. עשרות אלפים בשירת "אני מאמין בביאת המשיח..." במירון השנה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

האסון המזעזע במירון הוביל במפתיע לתוצאה חיובית של גילויי אחדות מרגשים בין חלקי העם. דווקא מתוך ההלם ותדהמה, נראו תופעות מדהימות של ערבות הדדית בין יהודים מכל חלקי הארץ, מכל השכבות ומכל המגזרים שיחד קיימו הלכה למעשה את 'כל ישראל אחים' ונחלצו איש לעזרת רעהו. כאלו שלא נפגשו מעולם, אנשים שלא חשו מעולם קרבה או קשר מיוחד ביניהם, מצאו את עצמם נרתמים יחד לסייע ולעזור היכן שרק יש צורך.

בהתייחסותו למקרים מעין אלו, מביא הרבי שליט"א מלך המשיח את מאמר הזוהר הקדוש: "חסד, דין רחמים", ולפי סדר זה נקבע כי אחרי מצב של דין מגיע שלב הרחמים והתגלות חיובית  לטובה, מהפך שאכן נראה אותו בגלוי, בטוב הנראה והנגלה, כשהנחמה היחידה היא הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש.

יום האחדות ההיסטורי

מעלת האחדות, נצרכת במיוחד בימים אלו בהם אנו מתכוננים לחג מתן תורה. בשבת זו נברך את חודש סיון, כשאחד מציוני הדרך החשובים בתולדות עמינו התרחש אז, לפני 3,333 שנה, ביום ראש חודש סיון, המצויין בתורה כיום בו הגיעו בני ישראל למדבר סיני.

את הפסוק "ויחן שם ישראל נגד ההר", מסבירים חז"ל כי לא נאמר "ויחנו" כפי שנכתב במקומות אחרים בתורה, אלא "ויחן" לשון יחיד, ללמדך שהיו כולם מאוחדים "כאיש אחד בלב אחד" ועל רגעים מרוממים אלו אומר הקב"ה, "הרי השעה שאתן להם את תורתי".

האחדות בין כל חלקי העם, היא גם המפתח לגאולה, והדרך לטעום מהגאולה האמיתית והשלימה. תקופה המאופיינת באחדות גמורה, כדברי הרמב"ם על ימות המשיח: "ובאותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות שהטובה תהיה מושפעת הרבה וכל המעדנים מצויין כעפר ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד...". כבר עכשיו יש לכל אחד את האפשרות לטעום מעתיד זה, (שאינו רחוק כלל, אלא מגיע תיכף ומיד ממש) על ידי הנהגה נכונה ברוח של אהבת ישראל ואחדות.

אחדות שמגלה

את התוועדויות שיתקיימו השבת בכל מקום, יש לנצל להמשיך במגמה זו ולהוסיף באהבת ישראל. לצד מעלות השבת, שבת בה מברכים את חודש סיון, שבת 'חזק' בה מסיימים את ספר ויקרא ומתחילים את חומש במדבר, יש לציין במיוחד את ענין האחדות בעם ישראל, כהכנה לקראת מתן תורה בחג השבועות הבא עלינו לטובה.

זה הזמן להיערך לקראת חג השבועות, ולהזכיר לכל הסובבים אותנו את קריאתו המיוחדת של הרבי שליט"א מלך המשיח שבזמן קריאת עשרת הדברות בבית הכנסת בעיצומו של החג, יש להביא את כולם - אנשים, נשים ואפילו טף ועד לתינוקות שבעריסה.

אחדות זו שפעלה את מתן תורה, תפעל בוודאי גם כעת את הגאולה האמיתית והשלימה, גילוי כל הסודות הנפלאים שבתורה, עליהם נאמר "תורה חדשה מאיתי תצא", גילויים השייכים לכל עם ישראל, כפי שכותב הרמב"ם: " ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים", ותיכף ומיד ממש.

הסודות הכמוסים אצל כל אחד

הסימן של הפרשה וסימני המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...