• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הסודות הכמוסים אצל כל אחד

מאז גילוי סודות התורה על ידי רשב"י, הולכת ומתרחבת השפעת תורה זו על עם ישראל. לשיא מגיעה הפצת החסידות בדורנו, על ידי הרבי שליט"א מלך המשיח, גילוי המזרז את הגאולה האמיתית והשלימה
הסודות הכמוסים אצל כל אחד
חסידות מסביב לשעון - במירון. שיעור חסידות בשעות הלילה המאוחרות במאהל החסידות במירון, בשנים עברו
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

שלהבות האש המרצדות, האוחזות מידי שנה בליל ל"ג בעומר במדורות הקרשים, מפיצים את אורם וחומם למסביב, ומעלים על נס, את שמו של בעל השמחה הגדולה, התנא האלוקי, רבי שמעון בר יוחאי. 

באותו יום, יום הסתלקותו, התקבצו אליו תלמידיו הנאמנים, על מנת ללמוד מפיו את סודות התורה. כשהגיע לפסוק "כי שם ציווה ה' את הברכה חיים עד העולם", לא סיים לומר את המילה חיים, והשתתק, מייד הוקף הבית כולו אור גדול כמדורת אש ענקית, ולא היה אפשר להתקרב את הבית כל אותו יום. כך, הגיע רבי שמעון בר יוחאי ביום הסתלקותו לשיא התעלותו ולדרגה הגבוהה ביותר של גילוי סודות פנימיות התורה.

מרשב"י ועד היום

התורה מורכבת מארבעה רובדים המשלימים זה את זה. פשט, רמז, דרש וסוד, ובראשי תיבות: פרד"ס. במשך דורות רבים, היה חלק הסוד שבתורה חתום וסמוי מרוב הציבור, שבעיקר עסקו בלימוד ועיון של שלשת החלקים האחרים, הגלויים והידועים ופרושים למעיין בתלמוד, המפרשים, המדרשים וההלכות.

גם לאחר שגילה רשב"י את סודות התורה בספר הזוהר, עבר הלימוד בחלק זה של התורה, בדורות שלאחריו, רק בקרב מתי מעט של לומדי תורת הסוד, עד שהגיע האריז"ל שפסק "מצוה לגלות זאת החכמה", והורה לגלות ולפרסם את סודות התורה.

זמן לא רב לאחר מכן, מתנוצץ בעולם אורו הגדול של הבעל שם טוב, המגלה את תורת החסידות, שאף היא משתייכת להבנת תורת הסוד, ומאז, במשך תשעה דורות, עוברת תורת החסידות שלבי גילוי מדור לדור, על ידי רבותינו נשיאינו - עד לדורנו - בהפצת מעיינות החסידות בצורה הנרחבת ביותר, במגוון שפות וברמות לימוד שונות, הכוללות לימוד מיוחד לנשים וילדים בתורה נפלאה זו.

כיום, יכול כל אחד לגלות את כוחותיו הפנימיים הכמוסים, באמצעות לימוד תורת החסידות, באופן השווה לכל נפש. שיעורים בתורת החסידות, החל מספר היסוד, ספר התניא של אדמו"ר הזקן, ועד ללימוד שיחות ה'דבר מלכות' של הרבי שליט"א מלך המשיח נפתחו בכל מקום ב"ה, ומותאמים לכל אחד ואחת, בכל רמת הבנה, ידע ולימוד.

כדאי הוא רבי שמעון

רשב"י אמר: "יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין" זאת אומרת שהוא זה שיכול להוציא את העולם, מלשון העלם וכיסוי ולגלות בתוכו את עיקר כוונתו - הגאולה האמיתית והשלימה. אמרו חז"ל "כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..." בוודאי עומד התנא האלוקי בשנה זו, שנת פלאות אראנו, ורואה את הפלא הגדול מכולם - גילוי אלוקות באופן רחב ביותר שלא היה כדוגמתו, המתרחב בהשפעתו והוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח. 

הפצת מעיינות החסידות, כהמשך לפעולותיו הכבירות בגילוי סודות התורה, תפעל את פעולתה למעלה, ותיכף ומיד ממש, ללא שום עיכוב, אפילו לא קצר ביותר, נראה כולנו בהתגלותו השלימה של הרבי שליט"א מלך המשיח, בגאולה האמיתית והשלימה - נאו.

צעדת הילדים מול אויב ומתנקם

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...