• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

צריך ללמוד כדי להאמין

'לכתחילה אריבער' גם בפעולות נועזות הפורצות את הגבולות, וגם בחיים האישיים לשינוי למבט של גאולה. את זאת עושים על ידי לימוד עניני גאולה ומשיח ובמיוחד בתורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח
צריך ללמוד כדי להאמין
לומדים עניני משיח וגאולה. שיעורי גאולה ומשיח מתקיימים בכל מוקדי חב"ד. בתמונה שיעור מרכזי ב-770
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

על פי פרסומים בעולם, הסיבה לקצר החשמלי שפגע בתפקוד הכור האיראני, נגרם כתוצאה ממעשה חבלה מכוון שהופעל על ידי מדינה אחרת, מחוץ לאיראן. אם דיווחים אלו נכונים, הרי שיש להעניק את מילות הברכה למבצעים האלמונים, ולשבח אותם על פעילות המתאימה באופיה לרוח היום הגדול שחל השבוע - ב' אייר, המשפיע על כל הימים שלפניו, לנהוג באופן אותו טבע בעל יום ההולדת  של יום זה, הרבי המהר"ש: "לכתחילה אריבער": 

"העולם אומר שכאשר אי אפשר ללכת מלמטה הולכים מלמעלה, ואני אומר שמלכתחילה מלמעלה", סיסמא זו הפכה למוטו מנחה בכל עניניו, והרבי שליט"א מלך המשיח, מפרסם זאת בצורה נרחבת בשיחותיו הקדושות וקורא ללמוד בדרך חיים זאת בכל הפרטים במהלך החיים ובמיוחד בעבודה המיוחדת הנדרשת מאיתנו כעת: הבאת הגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש.

מייסדים שיעורים

30 שנה חלפו מאותה שיחה נוקבת, בה קיבלנו את המשימה: "הדבר היחידי שיכולני לעשות - למסור העניין אליכם: עשו כל אשר ביכולתכם - עניינים שהם באופן דאורות דתוהו, אבל, בכלים דתיקון - להביא את משיח צדקנו תיכף ומיד ממש!", כאשר זמן קצר לאחר אותה שיחה, בשבת פרשת תזריע מצורע, אומר הרבי שליט"א מלך המשיח את הדרך לעשות זאת:

"שכיון שמשיח צדקנו עומד לבוא תיכף ומיד, אבל עדיין לא בא בפועל, שלכן דרושה ההשתדלות האחרונה ("סוף לבושיו") של כל אחד ואחד מישראל להביא את המשיח . . וההוספה בלימוד התורה בעניני משיח והגאולה ("מלכות שבתפארת") היא ה"דרך ישרה" לפעול התגלות וביאת המשיח והגאולה בפועל ממש".

זאת אומרת שהדרך הישרה הקלה והמהירה היא על ידי לימוד עניני גאולה ומשיח.

אם עד לשנה זו, אולי היו לכל אחד התחייבויות קודמות לשיעורים תורניים כאלו ואחרים, קביעות עיתים לתורה באופן שמנע ממנו בשגרת חייו השתתפות קבועה בלימוד עניני גאולה ומשיח, באה תקופת הקורונה ושיבשה את כל מערך השיעורים. בימים אלו, כאשר בחסדי שמים נפתחים מחדש מקומות הלימוד, בתי המדרש ובתי הכנסת ללימוד נרחב, הרי זה הזמן שכל אחד ייסד במקומו שיעור חדש בלימוד עניני גאולה ומשיח, בכל חלקי התורה בהם ניתן למצוא ביאורים בענינים אלו, ובמיוחד מתוך תורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, כפי שניתן למצוא אותם בשיחות ה'דבר מלכות' השבועיות.

שהחיינו

לימוד זה, מגלה הרבי שליט"א מלך המשיח, צריך להעשות בשני המישורים, הן לימוד עיוני אישי באופן מעמיק ונרחב, והן לימוד ברבים בהשתתפות של עשרה יהודים - לימוד המוסיף ברגש השמחה וההתפעלות.

לימוד זה מתקשר כמובן גם לנתינת צדקה, באופן של "גדולה צדקה המקרבת את הגאולה", ובפשטות בכל שיעור שכזה, המתייסד בימים אלו, ידאגו המארגנים להציב קופת צדקה אליה ישלשלו המשתתפים את תרומתם, כהוראת הרבי שליט"א מלך המשיח, שיבוא ויגאלנו תיכף ומיד ממש, גאולה אמיתית והשלימה, ונברך: "ברוך אתה . . שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

מה עשית היום לקבלת פני משיח?

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...