• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

עשירות מופלאה שתתגלה בקרוב ממש

מבט אל העבר, מגלה בתיאורי חז"ל שפע עצום של כסף וזהב שהיו בידי כל אחד מיוצאי מצרים. שפע גדול מזה - במספרים אסטרונומיים, יתגלה בקרוב בזכות מעשינו ועבודתינו - בגאולה האמיתית והשלימה
עשירות מופלאה שתתגלה בקרוב ממש
בקרוב: עשירות לכל אחד. כל הכסף והזהב שכבר נמצאים היום בעולם, לא מתקרבים לעשירות שתתגלה בגאולה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

הנביא מיכה בבואו לתאר את הנפלאות המצפים לנו בגאולה האמיתית והשלימה, הגדיר זאת במילות הנבואה: "כימי צאתך מארץ מצרים - אראנו נפלאות". 

לעתיד לבוא נראה נפלאות כאלו, שיאפילו על נפלאות וניסי מצרים ויגרמו להם להראות כטבעיים ופשוטים. כן, כל אותם מאורעות רבי הוד כקריעת ים סוף ועשרת המכות.

אחד הגילויים אותם מספרים לנו חז"ל בתיאור העשירות האדירה שהייתה לעם ישראל בצאתם ממצרים, נאמר במסכת ברכות: "בשעת יציאתם ממצרים שאין לך כל אחד ואחד מישראל שלא היו עמו תשעים חמורים לובים טעונים מכספה וזהבה של מצרים". חמורים לובים, מסביר רש"י למי שלא יודע, הוא זן חמור עוצמתי המסוגל לשאת משא אדיר.

חשבון בלתי נתפס

חשבון פשוט מגלה כי מדובר במספרים אסטרונומיים של ממש: היהודי הכי 'נטול מרפקים' יצא עם תשעים חמורים לפחות (לחלקם הגדול היו אף בוודאי יותר מזה), עלינו להכפיל את מספר החמורים בשש מאות אלף יוצאי מצרים (הכוונה רק לגברים מגיל 20 ועד גיל 60). סך הכל חמישים וארבע מיליון חמורים (!) כל זה בהמעטה גדולה כמובן.

חמור ממוצע בן ימינו מסוגל לשאת לפחות ששים ק"ג. לא דיברנו על חמורי מצרים החסונים, ובטח שלא על החמורים הלובים המתוארים. 60 ק"ג כפול 54,000,000 חמורים הם שלש מיליארד ומאתים ארבעים מליון ק"ג של כספה וזהבה של מצרים! טוב, זה קצת יותר מהזהב ששוכן במרתפי הבנק המרכזי בארה"ב…

ולא רק, כמות הכסף הידועה כיום בעולם כולו עומדת על כשש מאות אלף טון. כמות הזהב, שכבר הוצא וזוקק וגם החלק שעדיין לא, מוערכת בקצת יותר ממאתים אלף טון. שניהם, הכסף והזהב יחד: "רק" כשמונה מאות אלף טון, ועדיין לא הגענו לכמות הכסף והזהב שהיו אצל יוצאי מצרים - פי כמה וכמה!

אך העשירות שהיתה נחלת העם בעבר, מתגמדת לעומת העשירות שתציף את עם ישראל בגאולה האמיתית והשלימה. המדרש מתאר בצבעים עזים את  שעומד לקרות בחוצות ירושלים: "לעתיד לבוא, אדם יש לו שנים ושלשה זהובים חוב על חבירו, והוא אומר לו נלך אצל מלך המשיח והם הולכים אצלו, והוא אומר לו, מה אני חייב לך, שנים ושלשה זהובים, טול מכאן, שהכסף והזהב לפני מלך המשיח הוא כעפר".

עשירות מופלגה

על מטרת בריאת הזהב בעולם אמרו חז"ל: "לא היה העולם ראוי להשתמש בזהב; ולמה נברא? בשביל המשכן ובשביל בית-המקדש". את יעודו של הזהב הקיים וזה שעתיד להתגלות בקרוב, נממש עם בניית בית המקדש השלישי, שירד מוכן מהשמים ואנו נשלימו.

ובנתיים, מורה הרבי שליט"א מלך המשיח, כי התנהגות באופן של עשירות ברוחניות אצל כל אחד ואחת, היא המביאה עשירות בגשמיות. עלינו להשתדל ולהרבות בקיום תורה ומצוות באופן העשיר ביותר, הן באופן קיומן בהידור וגם בביזבוז הכספי ברכישת תשמישי קדושה המהודרים יותר. הנהגה כזו באופן של שפע בוודאי תביא ותגלה אצל כל אחד ואחת את אוצרות העשירות שכבר קיימים אצלנו בפועל, שיתגלו לעין כל בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח בגאולה האמיתית והשלימה, ותיכף ומיד ממש.

להזכיר לאו"ם את מטרת קיומו

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...