• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

לנצל את הכלים להבאת הגאולה

הרבי שליט"א מלך המשיח, מלמד שיש לראות בכל התפתחות טכנולוגית ומדעית, מתנה מאת הקדוש ברוך הוא, כלי כדי להוסיף לעבודת ה' באופן נעלה יותר מאשר קודם לכן ולהביא את הגאולה האמיתית והשלמה
לנצל את הכלים להבאת הגאולה
העולם מתאחד לגאולה. מעמד השידור העולמי "לראות ולהראות" אצל הרבי שליט"א מלך המשיח. (צילום: דוד קוטלר)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

לפני כשלושים שנה, עם התפתחות הטכנולוגיה הלווינית המאפשרת שידורים חיים נקודות שונות בעולם, החלו לערוך במהלך ימי חג החנוכה, אירוע עולמי, במסגרתו מתאחדים ממוקדים ברחבי העולם, בצפיה בכינוס עם הרבי שליט"א מלך המשיח ובשידור המועבר ל-770 על גבי מסכים בבית הכנסת, בזמן האירוע.

באותן שנים, הגיעו שידורים אלו לשיא, באירוע שנחרט בדפי ההסטוריה, שהתקיים ביום י' שבט תשנ"ג, או אז התאחדו עשרות אלפים מכל העולם בשירת "יחי אדוננו...", בעידודו הנמרץ של הרבי שליט"א מלך המשיח, אירוע ששודר בכל רשתות התקשורת המובילות בעולם ובמיוחד בארצות הברית בשעות שיא הצפיה השנתים.

השנים חלפו, והשבוע נערך אירוע שידור שכזה, במסגרת כינוס הילדים הקבוע ב-770, בהשתתפות הרבי שליט"א מלך המשיח, אירוע שהשתמש בטכנולוגיה האינטרנטית, המאפשרת בקלות גבוה מאשר בעבר, שידורים חיים מפינות שונות בעולם. באירוע שערך למעלה משעה נראו ההדלקות בנקודות מרכזיות בעולם, תוך שהכלים המודרניים ביותר מנוצלים לקדושה.

כל התגליות בשבילו

בדיוק לנקודה זו מתייחס הרבי שליט"א מלך המשיח שיחה שנאמרה במעמד זה בנר ראשון של חנוכה בשנת תשנ"ב (1991): "שכיון ש"כל מה שברא הקדוש-ברוך-הוא בעולמו לא בראו אלא לכבודו", מובן, שכן הוא גם בנוגע לכל התגליות המדעיות שנתחדשו ומתגלים בשנים האחרונות, שתכליתם ומטרתם להוסיף בכבודו של הקדוש-ברוך-הוא, על-ידי-זה שמנצלים אותם לעניני קדושה, תורה ומצוותיה.

ועל-דרך-זה בנדון-דידן (=בנדון-שלנו), שמנצלים את ה"לווין" לכבודו של הקדוש-ברוך-הוא – שעל ידו רואים בעיני בשר את פעולת הדלקת נר חנוכה שנעשית במקום אחד במקומות שונים ברחבי העולם, באותו רגע ממש, ולא עוד אלא שכל הרוצה ולא רק מבני-ישראל, אלא גם מאומות העולם יכול להפעיל "מכשיר" שעל ידו יראה גם הוא את הדלקת נר חנוכה".

ואכן לאורך השנים, בעוד אחרים הביעו הסתייגויות שונות ביחס לפיתוחים הטכנולוגיים, הרי שהרבי שליט"א מלך המשיח, מלמד שלצד הצורך להזהר מהאפשרות להעברת עניני רוע, הרי בוודאי שיש לראות בכל התפתחות שכזו מתנה מאת הבורא, כלי אותו קיבלנו כדי להוסיף לעבודת ה' באופן נעלה יותר מאשר קודם לכן.

לנצל את הטכנולוגיה

כך בדיוק יש לראות בכלי התקשורת המודרניים, עלינו לשאוף ולהביא כל אחד למצב שבו הוא מנצל את כל הכלים שברשותו כדי להוסיף בעניני תורה ומצוות. אם בעבר השתתפות בשיעור תורני היתה משימה הדורשת יציאה מהבית והגעה לבית חב"ד או לבית כנסת הרי שהיום, למרות המגבלות הנהוגות, יכול כל אדם להשתתף בשיעור שכזה מביתו באופן חוויתי המחכימו ומלמדו לא פחות משיעור פרונטלי. כל שיעור שכזה המתקיים יכול להגיע בקלות רבה לתפוצה עולמית כפשוטו ממש ובאופן שהדברים ניתנים ללימוד חוזר שוב ושוב. עלינו לפעול ולעשות הכל כדי שכל כלי שכזה, בכל מקום בעולם, אפילו בידי אינו יהודי, יגיע למטרתו ולתכלית בריאתו - לעשות דירה לו יתברך כאן בתחתונים, בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח תיכף ומיד ממש.

מעט מן האור פועל גאולה בעולם

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...