• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מעט מן האור פועל גאולה בעולם

יש לנצל כל רגע להוספה באור הגאולה. דווקא בשנה זו, בה פחות אנשים צפויים להשתתף בהדלקות המרכזיות ברחובות הערים, יש להגביר את ביקורי הבית וחלוקת ערכות החנוכה מדלת לדלת
מעט מן האור פועל גאולה בעולם
מאירים את העולם באור הגאולה. מבצע חנוכה יוצא לדרך במלא העוצמה. אור החג יגיע לכל יהודי ברחבי העולם
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

לאורך שיחותיו הקדושות חוזר הרבי שליט"א מלך המשיח על המינוח "לפקוח את העינים", בהתייחסו למצבנו כיום. הכל כבר מוכן לגאולה, הכל קיים ונמצא כאן, וברגע שנפקח את עינינו נגלה את המציאות האמיתית, את הגאולה שכבר כאן.

פקיחת עיניים היא פעולה פשוטה, עפעוף קל - אך משמעותי מאין כמוהו. כשאדם פוקח את עיניו, פתאום נגלית לפניו מציאות שלמה פרושה מולו. מציאות שאמנם היתה קיימת גם קודם לפעולתו האישית, אך הוא לא יכול היה להבחין בה לפני שפקח את עיניו.

בדומה לכך היא פעולת הדלקת האור: יכול האדם להיות בחדר מלא אוצרות יקרים, אך לא להבחין בכך כלל מאחר והחדר חשוך כולו. רק כאשר יביא את האור לחדר, כאשר ילחץ על המתג החשמלי מיד יראה את המציאות שהייתה קיימת כבר קודם לכן, אך לא היתה לו את האפשרות לראותה.

להאיר את החושך

חג החנוכה הינו חג האור, החג שבו מוטלת על היהודי משימה - מיד כאשר יורד החושך לעולם, לאחר שקיעת החמה, בעוד האפלה מתחילה לתפוס את מקום האור, הרי יש לצאת ולהדליק את החנוכיה, להביא את האור החוצה.

אמנם זו רק חנוכיה קטנה, אך חכמינו ז"ל כבר לימדו אותנו כי "מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך". מספיק אפילו גפרור קטן כדי להפיץ אור ולגרש את החושך.

כך הם הדברים גם ביחס לפעולותיו הרוחניות של כל אחד ואחת. כל מצווה שאדם עושה כיום, בכוחה להאיר את כל סביבתו באור רוחני שמאיר את מקומו ומפיץ את האלוקות בעולם, אור שיתגלה בקרוב בגאולה האמיתית והשלימה. וכך, בכל מעשה טוב שעושה האדם הוא פועל את גילוי האלוקות בעולם, ומזרז את מיגור כל החושך והרע.

גם המכבים, כאשר יצאו למלחמה כנגד מעצמת היוונים, לא ידעו האם יש סיכוי למלחמתם, אך הצורך להפיץ את האור ולגרש את החושך גבר על כל השיקולים האחרים. ואכן, האור הקטן הוא שהוביל לגירוש והכנעת החושך כליל - רבים ביד מעטים, גיבורים ביד חזקים.

מחאה ועידוד

בדומה לכך עומדים בימים אלו מתי מעט הנלחמים כנגד חושך העולם. בעוד רבים וחזקים ממשיכים במגמת הרס ארץ ישראל ואף בניהול משא ומתן עם ארגוני אויב ומדינות עוינות, שבכך הן מהווים סכנה למליוני יהודים, הרי שיש מי שפועל בשטח וקובע עובדות. עוד ישוב ועוד מאחז מוקמים במסירות נפש, ומובטחים הם שאף יראו את פירות פעולתם בקרוב. מול פעולות ההרס, הגירוש וההשמדה שמבצעת הממשלה במאחזים אלו, צריכה לקום קול זעקה ומחאה ומתן עידוד בלתי פוסק למתיישבים.

יחד עם זאת, יש לנצל כל רגע להוספה באור הגאולה, בהארת העולם בשליחותו של הרבי שליט"א מלך המשיח. דווקא בשנה זו, בה פחות אנשים צפויים להשתתף בהדלקות המרכזיות ברחובות הערים, יש להגביר את ביקורי הבית וחלוקת ערכות החנוכה מדלת לדלת. 

כל אחד יכול לעשות זאת בקלות רבה ולראות בעצמו כיצד מעט מן האור מביא ומזרז בפועל ממש את התגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, בגאולה האמיתית והשלימה, עוד בחג חנוכה זה.

בשבת זו חוגגים גאולה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...