• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

בשבת זו חוגגים גאולה

בעולם כבר ניתן לראות את השינויים הרבים לטובה. רצף בשורות טובות מלוות את התקופה האחרונה, ובמיוחד בשנה זו - פלאות אראנו. בשבת זו - חג הגאולה, נחגוג כולנו את הגאולה האמיתית והשלמה
בשבת זו חוגגים גאולה
גוט יום טוב - חג שמח! בי"ט כסלו מאחלים: "לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תכתבו ותחתמו"
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ההשפעות של חודש כסלו, חודש הגאולה, בשנה זו שקיבלה את ראשי התיבות "תהא שנת פלאות אראנו", מביאות בשורות טובות בתחומים רבים. ואכן, מאז תחילת השנה אנו עדים לשינוי המגמה בעולם כולו לחיובית יותר, פתרונות לבעיות נמצאות במקומות שונים בעולם, קצב המלחמות והיקפן ירד במקומות רבים, ובתחומים רבים ניכרת הצמיחה וההתאוששות ב"ה. כך גם הבשורות הטובות בערב השבת שעברה על חיסולו המסתורי של ראש הפיתוח הגרעיני באיראן, המלמדות על כיוון חיובי בחשיבה של מי שהחליט על הפעולה, בבחינת "הבא להרגך השכם להרגו".

לעומת זאת, באותו זמן, נרשם  במשטרת ישראל רגע שפל חדש, כאשר תושב הדרום הבחין בפורץ ערבי המנסה לגנוב את רכבו בדרום הארץ, אך לאחר שירה בו ופגע, הוא מצא את עצמו בתא המעצר.

היסוד ההלכתי

קשה לעמוד על הניגודיות העצומה בין שני המקרים, כאשר מצד אחד נרשם שיא מאמץ לפגוע במי שתכנן לפעול כנגד יהודים בארץ ישראל, אך מהעבר השני, אדם פשוט שבסך הכל ניסה (בפעם הרביעית!) לעצור את גניבת מכוניתו, מובל לבית המשפט בהאשמות קשות.

כל מי שמודע למצב הלא-פשוט, בו מוצאים את עצמם רבים מתושבי הדרום, בערים ובישובים הרבים, כמו גם תושבי הגליל, יודע שדוברי ערבית מכפרים שונים, בוזזים וחומסים ציוד מבתים וכלי רכב ופוגעים בעסקים שאינם משלמים להם סכומי כסף גדולים במיוחד כדמי-חסות. המשטרה אף היא מודעת לרבים מהמקרים אך עומדת בצד כשלפעמים פקידי-משטרה אומרים בפירוש למתלוננים בנושאים אלו, כי אין מה לעשות ועדיף להכנע למאוויהם של הגנבים. כעת כשעמד סוף סוף אדם להגן על רכושו, הרי שהוא מוצא את עצמו במצב כל כך לא נעים. היכן ההגיון?

כאן המקום לחזור ולהזכיר את היסוד ההלכתי לאיסור מסירת השטחים, כפי שפוסק הרבי שליט"א מלך המשיח, מההלכה בסימן שכ"ט בשולחן ערוך בהלכות שבת: "נכרים שצרו על עיירות ישראל, אם באו על עסקי ממון אין מחללים עליהן את השבת, ואם באו על עסקי נפשות, ואפילו באו סתם, ויש לחוש שמא באו על עסקי נפשות, ואפילו עדיין לא באו אלא ממשמשים לבוא, יוצאים עליהם בכלי זיין ומחללין עליהם את השבת. ובעיר הסמוכה לספר (לגבול) אפילו אינן רוצים לבוא אלא על עסקי תבן וקש, מחללין עליהם את השבת, שמא ילכדו העיר, ומשם תהא הארץ נוחה ליכבש לפניהם". הלכה זו צריכה לעמוד בפני מקבלי ההחלטות כדרך הטיפול כנגד מכת הגניבות וההצתות בדרום ובגליל.

מהמיצר אל המרחב

יום י"ט כסלו "ראש השנה לחסידות", החל בשבת זו, הינו זמן רצון ועת סגולה ליטול חלק בהתוועדויות הרבות הנערכות לשמחתו של בעל התניא, בהם מתקבלות החלטות טובות בלימוד החסידות ודרכיה. 

על המשתתפים בשמחה זו אמר בעל הגאולה: "מי שישתתף בשמחתי אוציאו מן המיצר אל המרחב". אין לנו יותר מי שצריכים לצאת אל המרחב מאשר בני ישראל בתקופה זו, כאשר לאחר שסיימנו את כל עניני העבודה, כעת זוכים, לצאת אל הגאולה האמיתית והשלימה, בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח, תיכף ומיד ממש.

לפתוח את העיניים ולראות גאולה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...