• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

לפתוח את העיניים ולראות גאולה

"הדבר היחיד שחסר הוא – שיהודי יפתח את עיניו כדבעי, ויראה איך הכל כבר מוכן לגאולה!", זה הזמן לקבל את ההחלטה להצטרף ללימוד חסידות ובמיוחד לשיעורי גאולה ומשיח, ובכך להגיע למצב גאולתי
לפתוח את העיניים ולראות גאולה
שמירת המקדש. אבן מבית המקדש השני, עליה נכתב כי מתחום זה הכניסה אסורה לגויים ולטמאים
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

יחודיותו של החודש בו אנו נמצאים, טמון בשם שנוסף לו בדורות האחרונים - "חודש הגאולה". ארועים של גאולה ממלאים אותו החל מתקופתו של אדמו"ר הזקן (רבי שניאור זלמן, בעל התניא והשולחן ערוך) שחג גאולתו חל בי"ט-כ' כסלו, דרך בנו ממלא מקומו, רבי דובער האדמו"ר האמצעי, והמשכם באירועים שארעו גם בדורנו, כשיחרור ספרי ספרייתו של הרבי שליט"א מלך המשיח ביום ב' בחודש, בשנת תשמ"ח (1987).

פרט נוסף, ייחודי לחודש כסלו, מגלה הרבי שליט"א מלך המשיח בשמו של החודש המתחלק לשתי מילים "כס" "לו", המילה כס מסמלת את שלב הכיסוי, אך מייד בהמשך לה מופיעה המילה לו, בגימטריה אלה (=36) המבטאת גילוי גבוה ביותר.

גילוי בתוך הכיסוי

ואכן, החג שנקבע לימי חודש זה, חג החנוכה, מסמל יותר מכל את הכיסוי והגילוי שבא בעקבותיו. 

מעניין לציין כי אפילו בבית המקדש השני, נשאר זכר קבוע לנס הגדול, בדמות פרצות שהותירו אחריהם היוונים ב'סורג' המקיף את העזרה בכניסה להיכל ה'. בעוד תפקידו של הסורג היה להתריע בפני טמאים וערלים שלא יהינו לעבור את הגדר, הרי שהיוונים בכעסם פרצו שלש עשרה פרצות בו, כאשר כבשו המכבים את בית המקדש וטיהרו אותו, לא סתמו בחזרה את הסורג, אלא הותירו את הפרצות, כשכל אדם שנכנס לבית המקדש היה משתחווה בדרך הילוכו מול אותן פתחים שנותרו זכר לנס.

ומכאן גם אפשר ללמוד, כי בעצם הירידה למטה, טמונה העליה הבאה מייד בעקבותיה, ובתוך כל מצב שנראה כ'כס' ותקופה של כיסוי, הרי ישנו את הגילוי - 'לו'.

כך גם ביחס לגאולתו של אדמו"ר הזקן מהכלא בחודש זה. בעוד שלפני המאסר היתה גילוי תורת החסידות על ידו באופן מצומצם, הרי שלאחר שיחרורו, עם ביטול הקיטרוג, החל להגביר ולהרחיב את אמירת והפצת החסידות ביתר שאת.

מסופר שביום שיחרורו, י"ט כסלו, בעודו בתאו, הגיעו לבקרו הבעל שם טוב יחד עם המגיד ממעזריטש. כששאלם אדמו"ר הזקן מדוע נגזר עליו ענין המאסר, ענו לו שזהו בגלל הקיטרוג שהתעורר כנגדו בשמים בעקבות הפצת החסידות. אך כששאלם האם כשיצא מכאן יפסיק ויחדול מדרך זו, הם השיבו כי להיפך, מעכשיו שכבר נפסק בשמים כי מותר לו להפיץ חסידות ברבים, הרי ימשיך ויתגבר בהפצת לימוד החסידות.

הכל כבר מוכן

בעמדנו בעיצומו של חודש מסוגל זה, חודש הגאולה, חודש בו מתגלים כל הענינים הכמוסים, חודש בו מתברר כי כל הירידות הינן עליות גבוהות ביותר, ניתן הכח והזכות לכל יהודי לחולל מהפך בחייו ולהביא את עצמו למצב של גאולה בחייו הפרטיים.

הרבי שליט"א מלך המשיח אומר: "הדבר היחיד שחסר הוא – שיהודי יפתח את עיניו כדבעי, ויראה איך הכל כבר מוכן לגאולה!", הדרך לפקיחת עיניים זו, הנדרשת מאיתנו כעת, היא באמצעות לימוד עניני החסידות ובמיוחד בעיון בנושאי הגאולה ומלך המשיח. החלטה טובה עוד היום להצטרף ללימוד זה בוודאי תזרז את התגלותו המלאה של הרבי שליט"א מלך המשיח, תיכף ומיד ממש.

לגלות את האמת עכשיו

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...