• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

הקריאה לכל יהודי: אל תעמוד במקומך

שלימות התורה, שלימות העם ושלימות הארץ, כרוכות זה בזה, במאבקו של הרבי שליט"א מלך המשיח. בפרשתנו נקרא כל אחד: לך לך, צא והתקדם קדימה במעשיך להבאת הגאולה האמיתית והשלימה
הקריאה לכל יהודי: אל תעמוד במקומך
בזכות ברית מילה אני גואל אתכם עם ישראל ממשיך את שרשרת הדורות, עד לאברהם אבינו. עוד ברית מילה לתינוק שנולד.
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

כל מי שעוקב אחרי פרשיות השבוע, החל מפרשת בראשית דרך פרשת נח ועד לפרשת השבוע לך לך, בוודאי מבחין כי מדובר על קפיצה מטאורית בזמן. למעשה שתי הפרשות הראשונות בתורה, מספרות על תקופה של אלפיים השנים הראשונות של העולם, המסתיימות בפרשתינו עם ההוראה והציווי לאברהם אבינו "לך לך . . אל הארץ אשר אראך".

גם בהמשך, התורה אינה מציינת כל פרט ופרט שאירעו לאבותינו, אלא רק ענינים מסויימים, חלקם מובאים בפירוט נרחב וחלקם בקיצור.

אם ניקח את סיפור חייו של אברהם אבינו לדוגמא, כמי שסופר על לידתו בסוף הפרשה הקודמת ואילו בפרשתינו, מספרת התורה על אותו ציווי "לך לך", אותו קיבל בגיל 75. להיכן "נעלמו" כל אותם סיפורים אותם מגלים לנו חז"ל במדרשים, כמו היכרותו עם בוראו, מלחמתו העיקשת כנגד עולם האלילות והפסלים, התנצחותו עם המלך נמרוד והשלכתו לאש באור כשדים?

רק מה שצריך

אלא, שהתורה היא מלשון 'הוראה', כל מילה ומילה שנכתבה בתורה, יש בה מסר והוראה לכל יהודי, בכל מצב ובכל מקום בו הוא נמצא. לכל פסוק בה, משמעות נצחית הנוגעת לחייו ופעולותו של כל אחד.

ואם כך הם הדברים, צפה השאלה, הלא הוראת הקדוש ברוך הוא לאברהם אבינו "לך-לך", היא זו שפתחה את הדרך לקראת קבלת ארץ ישראל על ידי אברהם ולקראת מתן תורה, וכפי שקובעים חז"ל, כי בשלב זה התחילו אלפיים שנות תורה, שהובילו האבות הקדושים והשבטים בהכנתם לקראת הרגע הנכסף של מתן תורה. ואנחנו שנמצאים כבר שנים רבות לאחר מתן תורה, וקבלת ארץ ישראל לעם ישראל בכניסתם אז לתוכה, מה עלינו ללמוד מההוראה "לך-לך"?

את התמיהה הזו, שואל הרבי שליט"א מלך המשיח ועונה על כך כי למעשה אנחנו עדיין באמצע הדרך. כן, למרות שבעבר כבר קיבלנו את התורה (ומאז אנו ממשיכים לקבלה בכל יום, כפי שאנו מברכים 'נותן התורה'), ולמרות שכבר נכנסנו לארץ ארבעים שנה אחרי יציאת מצרים, הרי שעוד לא השלמנו את המלאכה, ולפנינו קפיצה משמעותית גדולה בשני הנושאים הללו. בתחום קבלת התורה, אנו לקראת קבלת ה'תורה חדשה מאיתי תצא' - התורה שיגלה מלך המשיח ובתחום כיבוש הארץ, אנו עומדים לקבל מאומות העולם בקרוב עוד שטחים לרשותינו, הכוללים את שלשת הארצות אותן לא קיבלנו בעבר, בגאולה האמיתית והשלימה.

קריאה לכל אחד

במשך שנים, מציב הרבי שליט"א מלך המשיח את המלחמה על שלושת השלמויות כמערכה העיקרית שתקבע את עתיד עם ישראל - שלימות התורה, שלימות הארץ ושלימות העם. לא פלא שבימינו, כאשר ישנם כאלו החושבים להרים ראש ולפגוע בשלימות הארץ, הרי שמיד קמים לצידם אמירות שמנסות לפגוע בשלימות התורה והעם.

הקריאה בפרשתינו "לך-לך" נועדה לאוזניים של כל אחד: אל תעמוד במקום - פשוט יש ללכת ולהתקדם הלאה, לעלות מעלה ולפעול במלא המרץ לבטל את כל הדיבורים על פגיעה בארץ, בעם או בתורה ולהביא בפועל ממש את הגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש.

לעצור את הפעולות המסוכנות לישראל

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...