• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

בכוחנו להשפיע על כל הסביבה

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, עלינו לשאול את עצמנו, האם בחרנו עבור הילדים את המסגרת הטובה ביותר? ובעיקר, האם אני עצמי דואג לחינוכי האישי כדוגמא חיה והופך את חיי למתאימים לזמן הגאולה?
בכוחנו להשפיע על כל הסביבה
פיצוץ תוך שניות. ממראות ההרס העצום בנמל ביירות הוראה ולקח לכל אחד (צילום: Mahdi Shojaeian)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מעיקרי תורת הבעל שם טוב שבכל דבר שיהודי רואה או שומע, ישנה הוראה בעבודת ה'. אם כך, ודאי שגם באירוע העוצמתי שהחריב את הנמל בביירות בשבוע שעבר, יש מסר לכל אחד. מבלי להמתין לסיום חקירת פרטי האירוע ונסיבותיו, הרי כבר כעת ברור שמדובר בחומרים רגישים ומסוכנים שאוחסנו שם במשך שנים, עד לרגע בו הכל עלה בלהבות ופגע בעוצמה נוראית בכל הסביבה.

לעיתים יושבים אנשים על חבית נפץ או לחילופין על מרבץ זהב, ולא שמים לב לכך. השנים חולפות והם מתרגלים למציאות החיים ליד חומרים שבכוחם להשפיע במהירות על כל הסובב, אלא שתשומת הלב מהם והלאה. כבר קבעו חז"ל ש'מרובה מידה טובה מרובה ממידת פורענות'. לכל אחד מאיתנו יש אפשרות להשתמש בכל הכוחות העוצמתיים ביותר שניתנו לו, כדי להאיר - בצורה חיובית כמובן - את כל הסביבה, אם רק נשכיל להשתמש במה שכבר ניתן וקיים אצל כל אחד ואחת. 

מאגרים של שפע

מתחילת שנות נשיאותו, מעניק הרבי שליט"א מלך המשיח לכל אנשי הדור שפע של כלים רוחניים להתמודדות עם כל המשברים הניחתים עלינו. ברכותיו העצומות שניתנות לכל פונה באגרות קודש מחוללות שינוי עצום אצל מקבלי הברכה, הן בגשמיות בעניני פרנסה, בריאות, שלום בית וכדומה, והן בחיים הרוחניים בעקבות ההחלטות הטובות וקיום הוראותיו הקדושות.

מידי שבוע מודפסות ומופצות שיחותיו הקדושות בחוברות 'דבר מלכות', אותן שיחות שניתנו לעולם כולו בשנות 'אראנו נפלאות' ו'נפלאות בכל', שיחות אלו נותנות את כל הכוחות וההוראות הנצרכות כדי להתמודד עם כל אתגרי התקופה. אלא שלא פעם, כאותו אחד החי ליד מחסן מלא בחומרים שיש בהם כדי להשפיע על העולם כולו, אנו חולפים ועוברים לידן מבלי להרגיש זאת.

כעת אנו עומדים בשבת מברכים חודש אלול, בו עורך יהודי את חשבון הנפש כדי לסכם את עבודתו במהלך השנה החולפת, ובוודאי מגיע למסקנה שעליו לעשות יותר מכפי שעשה עד עתה להבאת הגאולה האמיתית והשלימה. זהו הזמן הראוי ביותר להוסיף בהפצת שיחות אלו, בלימוד מעמיק יותר, ובהצטרפות לאחד מתוך אלפי השיעורים הנמסרים בשיחות מופלאות אלו. כיום אפילו בלחיצת כפתור ניתן להגיע לשיעור בשיחות הדבר מלכות במגוון רמות לימוד.

חיים של גאולה

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, בה אנו שולחים את הילדים למסגרות הלימוד, תוך ציפיה שאלו יעניקו להם את הידע ובעיקר את החינוך שהם צריכים לקבל, עלינו לשאול את עצמנו: האם אכן בחרנו בעבורם את המסגרת הטובה ביותר? ובעיקר, האם אני בעצמי כבר דואג לחינוכי האישי כדוגמא חיה והופך את חיי למתאימים לזמן הגאולה?

זה הזמן לפרסם את העבודה הנדרשת בחודש אלול, הבאה לידי ביטוי בראשי התיבות של חודש זה: "אִנָּה לידו ושמתי לך" - תורה, "אני לדודי ודודי לי" - תפילה, "איש לרעהו ומתנות לאביונים" - גמילות חסדים, "את לבבך ואת לבב" - תשובה והכל כמובן מתוך רגש וחיים של גאולה - אשירה לה' ויאמרו לאמר, תיכף ומיד ממש.

 

 

כשמדובר על פיקוח נפש - אסור לשתוק!

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...