• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

כשמדובר על פיקוח נפש - אסור לשתוק!

הגיע זמן ההכרעה. מול הקמים להרגנו יש להקדים, להכות אותם בהפתעה דווקא בעת שהם אינם ערוכים ורוצים בעימות, ולהביא למיגורם בעזרת ה'. עלינו להפסיק להכנע לתכתיבי המחבלים, ולהגיע להכרעה
כשמדובר על פיקוח נפש - אסור לשתוק!
חינוך למסירות נפש. רבי לוי יצחק שניאורסאהן, אביו של הרבי שליט"א מלך המשיח
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

במקרים נדירים במיוחד, מגלה הרבי שליט"א מלך המשיח טפח מהחינוך שקיבל ומאורח החיים שליווה אותו בשנות צעירותו בצל אביו הגדול המקובל רבי לוי יצחק.

כזה הוא הגילוי המדהים המגלה באחת מאגרות הקודש ממהלך מחשבותיו בילדותו: "מיום הלכי ל"חדר" ועוד קודם לזה התחיל להתרקם בדמיוני ציור גאולה העתידה . . וכחלק מעתיד מזהיר זה וכחלק מגאולה זו יהיה "נשיא זה מלך, לא נשיא שבט - אלא שאין על גביו אלא ה' אלקיו", והכל יהיה באופן אשר בלבב שלם ובהבנה מלאה - "יאמר ביום ההוא אודך ה' כי אנפת בי"."

מאוחר יותר נאסר אביו של הרבי שליט"א מלך המשיח, ואף הוגלה לערבות קזחסטאן, בעקבות מסירותו והתעקשותו להמשכת חיי היהדות תחת המגף הקומוניסטי. הוא נפטר מתוך יסורים קשים בעודו מרצה את העונש שהטילו עליו בגין "עוון זה".

חונכתי לא לשתוק

על תקופת ילדותו בצל אביו הגדול, מספר הרבי שליט"א מלך המשיח: "הקב״ה עזר לי (לא על ידי הבחירה והרצון שלי) שנולדתי בכור לאבי, שאחר כך מינוהו ל״רב ראשי״ (כפי שקוראים לזה היום) בעיר יקטרינוסלב . . מכיון שבימים ההם ובמדינה ההיא היו צריכים לנהל ויכוח או לענות על שאלה וגידוף ברוסית, והיות שהייתי הבן הגדול של הרב הראשי – זה התגלגל עלי . . לכן הורגלתי מאותם זמנים . . שאין מה להתיישב ולשתוק ולהמתין לתואר של כבוד – אינני אוחז בזה, אסור לי לאחוז בזה, ולא לשם כך חינכו וגידלו אותי.

חונכתי שכאשר מדובר על ענין הקשור בפיקוח־נפש – אסור לשתוק! אפילו כשיודעים שתוך כדי דיבור (או מחר או לאחר זמן) פלוני־בן־פלוני יעביר לשון־הרע לפלוני־בן־פלוני".

במילים פשוטות, הרבי שליט"א מלך המשיח מבהיר כי דרכו לעמוד ולומר את האמת בענינים אלו, נובעת מחינוכו של אביו, ומאוחר יותר אף מהנהגתו של חמיו, הרבי הריי"צ, שמסרו נפשם ולא שתקו מול ענינים של פיקוח נפש וסיכון יהודים אחרים ברוחניות ובגשמיות.

השכם להורגם

ניגוד גמור לדרך זו של עמידה בתוקף ושמירה על חיי כל יהודי, גילתה ממשלת ישראל בשבוע שעבר בהתנהלותה מול התקרית שהתחוללה בגבול הצפוני, ולא בפעם הראשונה.

במשך שנים מכתיבה הממשלה דרך של הבלגה ורפיסות נוכח ההתקפות של ארגוני הטרור, ובכך למעשה מעצימה אותם ונותנת להם את האפשרות לצמוח ולהתפתח. המנעות החיילים נוכח פעילות המחבלים שהובילה לעצירת העימות, מעניקה לטרוריסטים את מאוויים ומגבירה את שליטתם בקביעת גובה הלהבות וקווי העימות. מצב זה מעמיד במשך השנים את תושבי הגבול כבני ערובה, כשהם נתונים ל'חסדיהם' של שונאינו שברצונם יפתחו בעימות וברצונם יתקיפו את הישובים, כשהממשלה מצידה עדיין מחפשת את כל הדרכים שלא להכנס עימם למלחמה. הגיע זמן ההכרעה. מול הקמים להרגנו יש להקדים, להכות אותם בהפתעה דווקא בעת שהם אינם ערוכים ורוצים בעימות, ולהביא למיגורם בעזרת ה'. 

רק היצמדות מוחלטת להוראות והנחיותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח יביאו בטחון ושלווה, ובוודאי יזרזו התגלותו לעין כל תיכף ומיד ממש.

 

 

התקופה הטובה ביותר לעם ישראל

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...