• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

התקופה הטובה ביותר לעם ישראל

בחמשה עשר באב התבשרו אנשי דור המדבר הנותרים כי הם זוכים להכנס לארץ הקודש. יום זה נקבע ליום טוב לדורות. כמותם - גם אנו זוכים להכנס לגאולה האמיתית והשלימה מתוך חיים נצחיים, תיכף ומיד
התקופה הטובה ביותר לעם ישראל
"עתידין להתחדש כמותה". סיהרא באשלמותא, ירח מלא המסמל את חזרת ימי האור של מלכות בית דוד בקרוב. (צילום
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אחד התאריכים המשמעותיים ביותר בלוח השנה היהודי יחול השבוע, כמאמר חכמינו "לא היו ימים טובים לישראל כחמשה-עשר באב וכיום הכיפורים". מה שכה מייחד את התאריך, הוא השילוב בין האור המפציע במלוא עוזו מהירח המלא, לחודש זה - מנחם אב.

בכלל, עם ישראל עוקב ומציין באופן מיוחד את מהלך הלבנה החודשי. החל מהלוח היהודי הסובב סביבה ועד למעמד 'קידוש לבנה' הנערך ברוב עם ובשמחה. לעם ישראל ולירח דמיון התנהגותי גדול, "עם ישראל דומים ללבנה ומונים ללבנה ועתידים להתחדש כמותה", קובעים חכמינו. הלבנה נעלמת, מפציעה בתחילת החודש ומאירה במלוא אורה באמצעו, בט"ו בחודש. תהליך ההעלמות והחזרה של הירח רומז ומזכיר לנו, כי לאחר כל חושך - מגיע אור וכל קושי - מביא שיא חדש.

זאת חשיבותו של יום חמשה עשר במנחם-אב. דווקא בחודש בו מציינים את הירידה הגדולה ביותר, את חורבן שני בתי המקדש, דווקא אז, כשמאיר הירח, מרגישים וטועמים וצועדים לעלייה הגדולה של עם ישראל "יתרון האור מתוך החושך" בגאולה האמיתית והשלימה. 

שינוי לטובה

תקופה לא פשוטה עוברת על העולם כולו. רבים תוהים ומנסים להבין את ההליך המתחולל בחודשים האחרונים, לכולם ברור כי העולם משתנה לחלוטין והולך לעידן חדש.

הרבי שליט"א מלך המשיח מצביע על השינוים המתחוללים בעולם ומגלה כי אנו חיים בתקופה הטובה ביותר לעם ישראל. הגאולה עומדת על הסף, ניתן לראות בהתגלות אורו של משיח המקרין ומשנה לטובה את המציאות כולה, העולם כולו משתנה לנגד עינינו לטובה - 'ימות המשיח'.

אין ספק כי גם כל המתחולל כעת הינו חלק מתהליך זה, וכשמתקרב ט"ו באב, זה הזמן להזכיר לעצמנו שדווקא מתוך תקופה זו, ניתן לראות את האור הגדול המאיר ושוטף את המציאות כולה. המדדים והנתונים המתפרסמים בכלי התקשורת, מעבירים בצורה הטובה ביותר את המסר שהקב"ה שומר באופן מיוחד על יושבי ארץ הקודש. דבריו הקדושים של הרבי שליט"א מלך המשיח שניבא כי "ארץ ישראל הינה המקום הבטוח ביותר בעולם" מקבלים עתה משנה תוקף, כשלאורך כל החודשים האחרונים הקב"ה שומר ומגן באופן מיוחד על יהודי ארץ ישראל.

כתיבה וחתימה טובה

ההיסטוריה היהודית מציינת מספר ציוני דרך חיוביים שאירעו ביום זה. הראשון שבהם אירע במדבר, רגע לפני כניסת עם ישראל לארץ הקודש: "כלו מתי מדבר למות". יוצאי מצרים שעליהם נגזר כליון עקב חטא המרגלים, חדלו מלמות והנותרים מהם הורשו להכנס לארץ עם כל העם. ואף כיום, זוכים אנשי הדור לעבור לגאולה האמיתית והשלימה מתוך חיים נצחיים בלי הפסק.

זהו גם האיחול "כתיבה וחתימה טובה" אותו מתחילים לאחל מיום חמשה עשר באב (שאגב, הגימטריה שלהם זהה = 928). איחול שבוודאי פועל באופן מיידי ומשפיע כבר מרגע זה ממש, לכל אחד ואחת מבני ישראל, שפע של ברכה והצלחה, בריאות איתנה והוספה בכל עניני טוב וחסד בכל המצטרך עדי הגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש.

 

 

ירושלים של מעלה מאוחדת ושלמה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...