• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

האינתיפאדה חצתה את הקו השחור

לו מאורעות הימים האחרונים היו מתרחשים בארץ אחרת היה אולי מקום לחששות, אולם התורה קובעת נחרצות כי ארץ ישראל מוגנת על-ידי הקב״ה 24/7. אך כשהדברים קורים בתקופה זו, יש להם להם גם משמעות שונה לגמרי.
האינתיפאדה חצתה את הקו השחור
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

האינתיפאדה חצתה את הקו השחור

לו מאורעות הימים האחרונים היו מתרחשים בארץ אחרת היה אולי מקום לחששות, אולם התורה קובעת נחרצות כי ארץ ישראל מוגנת על-ידי הקב״ה 24/7. אך כשהדברים קורים בתקופה זו, יש להם להם גם משמעות שונה לגמרי.

סביר להניח כי ראיתם לא-פעם כיצד מתרחש המעבר בין חושך הלילה לאור היום. בתחילת הלילה, עוד ישנו אור קלוש, שהולך ונעלם עם האפלה. גם לאחרי שהעלטה כבר שולטת בעולם, החושך הולך ומתגבר, משעה לשעה. המפתיע הוא שהזמן החשוך ביותר בלילה, זה הרגע הקרוב ביותר לעלות השחר.

האמת היא שאפקט 'עלות השחר' - חושך כבד ביותר שמופיע דווקא בסמוך לבואו של האור - אינה מסתכמת בין גרמי השמים, אלא היא מלווה את עם ישראל מאז יום לידתו כעם, בעת יציאת מצרים, שאז באה גאולתם של ישראל דווקא לאחר השעבוד הכבד ביותר שהיה בכל שנות הגלות במצרים, וכמו שקראנו בהגדה של פסח "מאפלה - חושך כבד - לאור גדול" שכן, כאמור, דווקא לאחר הזמן השחור ביותר, מפציע האור.

הדברים אמורים לא רק כלפי הכלל - עם ישראל, אלא גם לגבי הפרט, שכן, כידוע, האדם נקרא עולם קטן, ומכיוון שכך, אפקט עלות השחר משתקף בחיי כל אחד ואחד, החל מיום לידתו, שדווקא לאחר הכאבים החזקים ביותר, צירי לידה, יוצא הוולד לעולם.

כך גם בהמשך חיי האדם ממשיך האפקט להופיע פעם אחר פעם. במבט כנה לאחור, אל ימים ושנים עברו, יוכל כל אחד לראות בבירור כי דווקא לאחר המצוקה באה הרווחה משמיים, ואדרבה, ככל שהצרה היתה גדולה יותר, כן יגדל הנס והעליה שבאה אחריה.

***

כל מי ששמע מעט על הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח יודע שדבריו אינם חוזרים ריקם. כל הגה שיוצא מפיו, קודש הוא, ובוודאי שהתקיים. כך במלחמת ששת הימים, שהרבי שליט"א מלך המשיח ניבא מראש את ניצחונו המזהיר של עם ישראל, וכך גם במלחמת המפרץ, הודיע כי אין מה לחשוש, ואף יהודי לא יפגע, וכמה 'טבעי' שכך אכן היה.

לצד שורת הנבואות, הודיע הרבי, שמשיח הולך לבוא בקרוב ממש, והוסיף מפורשות שהדברים נאמרים בתור נבואה.

לאור נבואה זו, המאורעות האיומים בתקופה האחרונה מקבלים משמעות אחרת.

- נוסף לכך שאין ממה לפחד משום שארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם, וכמו שאומרת התורה על השגחתו המיוחדת של הקב"ה בארץ ישראל "ארץ אשר ה' אלוקיך דורש אותה, תמיד עיני ה' אלקיך בה, מראשית השנה ועד אחרית שנה" (דברים יא, יב) -

הרי כפי שעובד ׳אפקט עלות השחר׳, דווקא לאחר מאורעות אלו, שדומים בהחלט לאפלת הליל הכבדה ביותר, תבוא מיד הישועה הגדולה ביותר שהיתה לעמנו אי-פעם בהיסטוריה: הגאולה האמיתית והשלימה    

אחדות ממתן תורה לגאולה השלימה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...