• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שלימות הנשיאות בשבעים שנה

לקראת יום זה, יתקיים אי"ה השבוע כנס מרכזי שמרכזו החגיגה לרגל שבעים שנות נשיאות ואור, ביום שני הקרוב, אור לט' שבט (3.2), באודיטוריום ע"ש סמולרש באוניברסיטת תל אביב, בשעה 7 בערב.
שלימות הנשיאות בשבעים שנה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

המספר שבעים, בהקשר של שנות חיים, מסמל שלימות מיוחדת בחייו של האדם, כפי שנאמר בתהלים "ימי שנותינו בהם שבעים שנה". לשלימות זו, כמובן בהקשרה הרוחני, יש משמעות מיוחדת כאשר מדובר בפעולותיו של נשיא בישראל, וכפי שקוראים עם ישראל בליל הסדר את תיאורו המיוחד של רבי אלעזר בן עזריה: "הרי אני כבן שבעים שנה", הכריז הנשיא אז, ביום עלותו להנהיג את עם ישראל. כשמשמעות דבריו מלמדת על פן נוסף באופן השפעת המנהיג לעמו - שלימות ההנהגה.
הרבי שליט"א מלך המשיח מבאר זאת, בשלימות פעולותו של האדם כפי שבאה לידי ביטוי כשכל עשר כוחותיו מבררים ע"י מעשיו את כל שבע מידותיו (וביחד שבעים). המספר שבעים מסמל אם כן, את שלימות עבודת האדם פה למטה.
חיבור מושלם
שנת השבעים לנשיאות הרבי שליט"א מלך המשיח, אותה מציין העולם בשבוע הקרוב, מסמלת את שלימות עבודתו, כפי שהציב אותה במאמר קבלת הנשיאות "באתי לגני" בי"א שבט בשנת ה'תשי"א.
עיקרו של המאמר, עוסק בפעולתו של הגואל הראשון, משה רבינו, המנהיג השביעי מאז אברהם אבינו שהשלים את כוונת הבורא לעשות לו ית' 'דירה בתחתונים' ובהקמת המשכן, הביא למהפך הגדול של הפיכת עניני עולם הזה למשלימי הכוונה העליונה. פעולה זו נמשכת מאז, בפעולתו של כל יהודי, בהפיכת כל עניניו הגשמיים לענינים המסייעים כחלק מעבודתו הרוחנית.
זה גם מה שעמד מאחורי המתואר בפרשתינו, כשבני ישראל נדרשו להשאיל מאת המצרים את חפציהם וכלי הכסף והזהב שלהם, כדי להשתמש בהם להקמת המשכן - להפוך את כל עניני העולם לכלים בשביל הקב"ה.
החידוש של דורנו
ואכן, עבודה זו נעשתה לאורך כל הדורות, ובאה לידי ביטוי באופן הבולט ביותר של איחוד רוחניות וגשמיות, לאורך חייו של היהודי והחיבור בין נשמתו הרוחנית "חלק אלו-ה ממעל ממש" לבין גופו הגשמי הנברא מן העפר.
חיבור זה לא בא עדיין לידי שלימות בדורות הקודמים ונקטע באיבו, באמצע עבודתם, כאשר הנשמה הסתלקה מן הגוף ועלתה למעלה.
אך, שבדורנו זה, מגיע העולם לידי שלימותו הרוחנית. כל פרטי ועניני העולם מגלים במציאותם את שלימותם כחלק מהבריאה של הקב"ה, לא נשארים חלקים שאינם מבוררים. את אחד הביטויים לכך ניתן למצוא בעובדה כי כיום, לראשונה בהיסטוריה, אין הפרעה ליהודי לשמור תורה ומצוות בגלוי - בכל מקום בעולם! דבר המעיד יותר מכל, על ביטול כל ההפרעות של התחתון בעבודת חיבור העולמות.
כולנו לכינוס המרכזי
בשיחתו הקדושה בשבת פרשת בא תשנ"ב, קובע הרבי שליט"א מלך המשיח כי חידושו של דורנו, בו מגיעה עבודה זו לידי שלימות מתבטאת בכך שהנשמות נשארות מחוברות בתוך הגוף ויחד עוברים כל עם ישראל, מתוך חיים נצחיים לחיי הגאולה האמיתית והשלימה.
שינוי עצום זה, שמתחיל כמובן אצל הרבי שליט"א מלך המשיח - חי וקיים לעולם ועד, מגיע בשנת השבעים לנשיאות לשלב חדש של עשיית 'דירה בתחתונים' וחיבור כל עניני העולם לגאולה האמיתית והשלימה.
לקראת יום זה, יתקיים אי"ה השבוע כנס מרכזי שמרכזו החגיגה לרגל שבעים שנות נשיאות ואור, ביום שני הקרוב, אור לט' שבט (3.2), באודיטוריום ע"ש סמולרש באוניברסיטת תל אביב, בשעה 7 בערב.
השתתפותו האישית של כל אחד ואחת במעמד חשוב זה, היא הביטוי לאמונתנו התקיפה בכל דבריו הקדושים, התממשות ברכותיו ונבואותיו והמשך הפעילות לחיזוק קיום כל הוראותיו הפרטיים והכללים, ובמיוחד בפרסום נבואתו: הנה זה משיח בא - הנה מגיעה הגאולה האמיתית והשלימה.

הדרך הבטוחה להבאת הגאולה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...