• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הדרך הבטוחה להבאת הגאולה

עלינו ללמוד מהמכבים שלא התפשרו על שמן טמא להדלקת המנורה, התאמצו למצוא את הכד הקטן שדלק שמונה ימים. גם היום, נמשיך לפעול ללא פשרות ולהביא את הגאולה האמיתית והשלימה.
הדרך הבטוחה להבאת הגאולה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אחד אחד נכנסו הלוחמים העייפים לתוך שטח המקדש הפרוץ וההרוס. היופי וההדר ששיוו לו בעבר את מראהו המפורסם, ניכרו עדיין. אלא שבין החומות החרבות ציפתה להם מלאכה לא פשוטה, ראשית היה עליהם לפרק את אבני המזבח, אותו מזבח עליו הוקרבו הקרבנות לה', אבניו נגנזו כעת באחד מחדרי הבית, לאחר שחוללו בידי הכובשים. כך גם נמצא חלופה זמנית, למנורת הזהב שנשדדה על ידי היוונים, כשהם מסתפקים כעת במעמד פשוט למראה, בעל שבעה קנים.
כעת עלתה השאלה החריפה במלא עוזה: באיזה שמן נדליק? שמונה ימים, זה הזמן שייקח עד להגעת שמן זית זך ובעיקר כשר, כזה ללא חשש טומאה. אמנם מסביבם היו פזורים כדי וחביות שמן, אך כולם היו פתוחים, אות ועדות לכך שהם נטמאו ואינם מתאימים להדלקה בבית ה'.
בלי פשרות
במקום אחר או אם היה מדובר באנשים אחרים, יתכן שהם היו מצליחים לשכנע את עצמם, ש'הפעם אין ברירה - חייבים להתפשר. לא יקרה כלום אם באופן חד פעמי נשתמש באותו שמן בעייתי - טמא'.
אלא שהחשמונאים, בבית המקדש השני, לא הסכימו לחשוב על פחות מהמקסימום. הלא כל מלחמתם בכובש האימתני לא היתה על זוטות, לא חיים חופשיים עמדו לנגד עיניהם ולא רווחה גשמית. מאבקם ההרואי היה על האמונה בה' וכנגד אלו אשר ביקשו "להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך", כך עמדו החלשים בפני הגיבורים, המעטים כנגד רבים, הטהורים מול הטמאים, והצדיקים לעומת הרשעים. לא היתה זו מלחמה לחינם, היה זה הקרב של אלו שלא נכנעו, לא התייוונו, לא נכנעו לאוירה העולמית, אלו שלא התפשרו ובחרו למסור את נפשם לכונן חיים של דביקות מוחלטת בבורא העולם ובתורה הקדושה.
רק כך ניתן להבין את התעקשותם שלא להשתמש, אפילו לא ליום אחד, בשמן שאינו טהור, לחפש בכל הפינות בבית הקדוש, ולמצוא, בחסדו יתברך, את אותו פך שמן מפורסם.
דרך הנצחון
דומה כי המאבק טרם נסתיים. גם כיום ישנם מי שמבקשים להתחשב בדעת האומות והעולם. גם כיום ישנם אלו אשר מעדיפים את חוות הדעת המשפטית מול הצורך להגן בחירוף נפש על כל יהודי. גם היום מודים הם כי שיקוליהם לפעולות אלו ואחרות נגזרות מההשאלה מה יאמרו האומות, כיצד יגיבו המשפטנים הגויים. השבוע, הוסרה עוד אבן של צביעות, כשהתברר כי למרות המאמצים למצוא חן בעיני הגויים, הרי שאלו בחרו לפתוח בחקירה מעוותת שמטרתה השמצת ישראל.
הדרך היחידה, כך קובע הרבי שליט"א מלך המשיח, היא להציב כערך עליון את חייו של כל יהודי ולא להתפשר על כך בטענת מה יאמרו הגויים. רק בדרך זו ניצח עם ישראל בכל מאבקיו - רק כך אנו נדרשים גם כעת להפיץ את בשורת הגאולה לעולם כולו - ללא פשרות, ולהביא את הגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש.

 

(צילום: מסגריית כפר הנוער בית חגי)

שגרה של ניסים ונפלאות

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...