• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

שגרה של ניסים ונפלאות

חודש כסלו מציין את הניסים הגדולים שאירעו בו לעם ישראל, לאורך הדורות. כעת, כשקיבלנו תזכורת כי הקב"ה שומר ומגן על כל יהודי, אנו סמוכים ובטוחים בנס הגדול - הגאולה האמיתית והשלימה מיד ממש • מאמר המערכת מתוך גיליון שיחת הגאולה 1269 • לקריאה.
שגרה של ניסים ונפלאות
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

חודש כסלו אותו יברכו השבוע בבתי הכנסת, הינו הזמן המסמל את ההודאה לה' יתברך על הניסים. הברכה המלווה את הדלקת נרות החנוכה "שעשה ניסים לאבותינו בימים ההם בזמן הזה" משתלבת יפה, בסיומו של חודש הנפתח בתאריך המציין את יום ההודאה על בריאותו של הרבי שליט"א מלך המשיח (ראש חודש כסלו תשל"ח).

קצב האירועים המהיר באזורינו, מקשה לעקוב אחר כל אירוע, ולהקדיש לו את מלא תשומת הלב הראוי'ה. כמעט מבלי משים, ציינו בשבוע שעבר את סבב הירי החמישי - רק בשנה האחרונה, של ארגוני הטרור העזתיים, ההולכים ומתחמשים בחסות הסכמי הפסקת האש עם ישראל. אלא שבסבב זה, בלטה בעוצמה גדולה השגחתו הגלויה של הבורא על עם ישראל, כאשר כארבע מאות וחמישים טילים ורקטות מסוגים שונים ומשונים נורו לעבר ישובי וערי ישראל, אך בחסדי שמים איש לא נפגע!

יש מנהיג לבירה

רשימת הניסים במבצע זה לבדה, יכולה למלא מספר עמודים ויותר מכך. די אם נתבונן בפעולת "כיפת ברזל" שהתרגלנו לתיפקודה, ונבין כי ה'סייעתא דשמיא' המלווה את הצלחת פעילותה, מעידה על חסדו של הקב"ה. כשבעים אחוז מהירי נופל ב"שטחים פתוחים" ולא באיזורים מיושבים, זאת למרות נסיונות המחבלים לשכלל כל העת את הירי. ואף באותם מקרים בהם נפלו הטילים בתוך הישובים, הרי שזכינו לחזות בהתעצמות מראות הנפלאות.
ניסים אלו ההופכים להיות חלק משגרת הדיווחים מהדרום, מגלים טפח מאופן הנהגת העולם ע"י הקב"ה. 'נס המלובש בטבע' כך מגדירה זאת תורה החסידות, המסבירה כי בשגרת הניסים המגיעים אלינו עטופים באפשרויות הכמעט טבעיות, מתגלה כי 'יש מנהיג לבירה זו', ובתוך 'הטבע' מתגלה 'אלוקים' (שמו ית' שווה בערך הגימטרי - המספרי למילה 'הטבע').

לחשוב מחדש

יחד עם זאת חובה להביע את המחאה התקיפה כנגד גישתה של ממשלת ישראל לנהל משא ומתן עם הגרועים שבאויבינו, והסכמה להפסקות האש בכל מספר חודשים מחדש, כאשר כל בר דעת מבין כי הפוגות אלו מנוצלות להתחמשות נוספת של המחבלים.

המשך העברת מזוודות הכסף מידי חודש, המשמשות לתשלום שכר למחבלים ברצועת עזה, ומהוות גיבוי לארגוני הרצח העזתיים, מעמידות את הצורך הדחוף בחשיבה מחודשת, הכוללת יציאה למבצע אשר ישים קץ לאיום התמידי מצידם.

כנהוג, בשבת מברכים זו תתקיימנה התוועדויות בבתי הכנסת, שבוודאי יהיו גם מעמדי הודיה להשי"ת על כל הניסים שעושה איתנו כל העת. בעמדנו בפתיחתו של חודש הגאולה, חודש אשר בו אירעו ניסים "בימים ההם בזמן הזה" בוודאי נודה בו על הנס הגדול - התגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח בגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש.

מאמר המערכת מתוך גיליון שיחת הגאולה 1269

הגענו לשלב ההתגלות

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...