• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

הגנה ושמירה על כל בית בישראל

המזוזה המוצבת בפתח הבית מעניקה כוחות של שמירה לכל דרי הבית ולכל עם ישראל בכל מקום שהם, יש לוודא את כשרותן ולבדוק אותם (ואת התפילין) בכל שנים-עשר חודשים • מתוך מאמר המערכת בגיליון שיחת הגאולה 1259 • לקריאה
הגנה ושמירה על כל בית בישראל
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מצוות המזוזה המוזכרת בפרשתינו, מספקת הצצה לאחת המצוות עם הערך המוסף המעניק ביטחון למקיימה ולזהיר בה.

היה זה לאחר האירוע המזעזע של חטיפת הילדים מבית הספר בצפת בטיולם במעלות. מספר ההרוגים זיעזע את העם כולו, והרבי שליט"א מלך המשיח חשף אז כי מספר המזוזות הפסולות שנתגלו במוסד הלימודי תאמו למספר ההרוגים. "עסקתי בלהט בענין מבצע מזוזה. דחפו אותי ולא נתנו לי מרגוע מלתבוע ולדבר על מזוזה, אני בעצמי לא יודע למה כו', ועכשיו ראו איך שכל מאורע הזה היה קשור במצות מזוזה". אמר אז.

במקביל מעורר הוא במלוא הלהט על דבר חשיבות המזוזה כמגינה על כלל ישראל, כל פתח בו מותקנת מזוזה כשרה ובדוקה, מסייעת במעטפת ההגנה על העם כולו. האותיות המופיעות בחלקו החיצוני של הקלף ש' ד' י', הינם קיצור למילים שומר דלתות ישראל.

המלך מבחוץ

על אונקלוס אחיינו של מלך רומי מסופר שדודו ביקש להביאו אליו, לאחר שנודע לו כי הוא התגייר וחי בין היהודים. לאחר שפלוגת החיילים הראשונה שביקשה להביאו שוכנעה על ידו באמיתת התורה, שלח המלך פלוגה שניה, אך גם הם שוכנעו על ידי המתגייר הצעיר.

על הפלוגה השלישית הוא אסר לחלוטין לשוחח עם האסיר, אלא שכאשר יצאו הם מהבית, הניח אונקלוס את ידו על הפתח וחייך. כאן הם לא יכלו להתאפק ושאלו אותו לפשר חיוכו, בשעה שדודו כועס עליו כל כך. הסביר להם כי בנוהג שבעולם הוא שהמלך הוא זה שמתגורר בתוך הארמון ואילו מבחוץ מוצבים השומרים, אלא שאצל עם ישראל הם ספונים בבתיהם ואילו המלך - הקב"ה, שומר עליהם מבחוץ בזכות המזוזה, ולא רק בשעה שהם בביתם, אלא אף שהם יוצאים מהבית שומר עליהם הבורא ית' בזכות המזוזה, בכל מקום.

ואכן, סגולת המזוזה הבדוקה, מתגלה רבות באגרות הקודש של הרבי שליט"א מלך המשיח, המורה פעמים רבות כי יש להקפיד ולוודא את כשרות המזוזות והתפילין של דרי הבית וכן יש לוודא שאכן בכל הפתחים החייבים הלכתית תופיע המזוזה, (דבר שלצערינו נכשלים בו רבים מתוך חוסר ידיעת ההלכות המחייבות מזוזה גם בכניסות צדדיות וכדומה).

המלך בשדה

חודש אלול, אותו מברכים עם ישראל בשבת הקרובה בבתי הכנסת, הינו ההזדמנות לשוב ולוודא את כשרותן של המזוזות והתפילין. אלו חייבים בבדיקה בכל שנים עשר חודשים, ובאם לא נבדקו במהלך 12 החודשים האחרונים, הרי שיש להעבירם לסופר מומחה לבדיקתם על מנת לחזק את מערך ההגנה הרוחני של דרי הבית והעם כולו.

חודש אלול ידוע בראשי התיבות המתארים את עניינו - אני לדודי ודודי לי. זמן של התקרבות מיוחדת אל הקב"ה, תורת החסידות מגלה כי בזמן זה ה"מלך בשדה", וכל אחד יכול לגשת אליו כשהוא מקבל את כולם בספר פנים יפות. הבה ננצל רגעים אלו, לבקש ולדרוש כבר עתה את הגאולה האמיתית והשלימה, על ידי הרבי שליט"א מלך המשיח ותיכף ומיד ממש.

מתוך מאמר המערכת בגיליון שיחת הגאולה 1259.

סיום הרמב"ם ושמחת הגאולה

הסימן של הפרשה וסימני המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...