• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

אתיופיה נותנת מתנה למלך המשיח

למרות כל הקשים ומול ביוקרטיה שאינה נגמרת, יצא הרב אליהו חביב לפרויקט הקמת המרכז היהודי הגדול באתיופיה. מול כל הבעיות, עמדה תשובת הרבי שליט"א מלך המשיח ועודדה אותו להמשיך. כעת הוא יוצא למסע הבניה
אתיופיה נותנת מתנה למלך המשיח
הרב חביב נושא דברים במעמד הנחת אבן הפינה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בטקס מרגש הונחה בשבוע שעבר אבן הפינה, לבנין חדש, לבית חב"ד אתיופיה בעיר אדיס אבבה. הרב אליהו חביב, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח, מספר על שרשרת הניסים שהובילו לרגע המרגש, ועל הבנין שיקום בקרוב בעזרת ה'.

הגויים רוצים להביא מתנה

"לפני כעשור שנים, הוא מספר, התחלתי לברר על הקצאת שטח לבנין בעבור פעילות בית חב"ד, אלא שאז הודיעו לי חד-משמעית שאין שום אפשרות למתן שטחים בעבור צרכי דת. מאחר שכך, הרעיון נגוז בשעתו אך במשך כל השנים המתנתי לשעת הכושר...

לפני כחודש, שבוע לפני י"ט כסלו, הייתי בנסיעה ארוכה לצורכי מתן כשרות לאחד המפעלים במדינה. לקחתי עימי לדרך מסכת פסחים, אותה התחייבתי לסיים עד לי"ט כסלו, במסגרת חלוקת הש"ס הנערכת בכל שנה.

כשהגעתי לדף קיח התרגשותי גברה. מסופר שם שמצרים מבקשת לעתיד לבוא להביא מתנה למלך המשיח, אך הוא מסרב לקבל מהם, מאחר והם שיעבדו את עם ישראל, עד שהקב"ה אומר שראוי לקבל מהם כי בכל זאת הם אירחו את עם ישראל.

כאשר שומעת זאת כוש היא ממהרת גם היא להביא באומרה 'הלא אם מהם קיבלו מידינו בוודאי יקבלו'. הגמרא לומדת זאת מפרק תהילים ס"ח, שם נאמר "כוש תריץ ידיו לאלוקים", (כוש מתורגמת בסידור לאתיופיה).

בשבילי היה זה מסר מיוחד לקראת הנחת אבן הפינה ששבוע אחר כך התקיים ברוב עם.

איך הכל התחיל? כאמור אני רציתי כל הזמן לקבל שטח, אך הענין התעכב, באחת הפעמים שכתבתי דו"ח על הפעילות השוטפת לרבי שליט"א מלך המשיח קיבלתי תשובה שיועדה לחב"ד בתל אביב, שעליהם לגשת לעיריה לקבל שטח למוסדות.

הכוונה ברורה

בו במקום החלטתי לנסוע למשרדי העיריה (מדובר בעיר ענקית בת למעלה מ-12 מיליון תושבים), אך כשהגעתי למקום ראיתי שהבנין שומם. בירור קצר העלה שהם עברו לבנין חדש, ממש בימים אלו, נסעתי לכתובת החדשה, שם היו כולם באמצע המעבר וההתארגנות והודעתי למשרד המנהל הראשי, שם ביקשתי פגישה בנושא. הוא יצא אלי בחיוך ושאל: מי שלח אותך? אתמול ישבנו לנסח כללים למתן שטח לבניה, ויש לכם כעת אפשרות לקבל הקצאה, עליך למלא את הטפסים שאביא לך...

כשעירבתי את השגריר וביקשתי שיפגש בנושא עם ראש העיר, היא הקדימה אותו בפגישה ושאלה אותו מדוע אין בנין לכל הפעילות היהודית, הוא השיב לה שבדיוק לכן הוא הגיע.

תרומה בערב שבת

כאן התחילו ארבע שנים מייגעות של השגת האישורים לבניה, שהסתיימו בנס רק ביום הנחת אבן הפינה.

אציין רגע מיוחד, כאשר הגיעה תרומה בלתי צפויה של מאה אלף דולר לבניה, על ידי אשת עסקים שכתבה לרבי שליט"א מלך המשיח, וקיבלה תשובה לתת מעשר. באחת השיחות שהיא פנתה לבית חב"ד על מנת שנבקש בעבורה ברכה, היא ביקשה ממני לגשת ולפתוח חשבון בנק, באחד הבנקים שציינה את שמו, וביקשה שאעשה זאת בדחיפות, עוד בערב שבת. לא הבנתי מה היה דחוף, אך דקות ספורות לפני השבת קיבלה הודעה מהבנק על הסכום העצום שניתן בתרומה. ראיתי בתרומתה סימן עידוד משמים.

אני רוצה לציין, שלאורך כל הדרך, ראינו ניסים גלויים של ימות המשיח. רק אציין, כי בטקס המרשים של הנחת אבן הפינה, הגיע הממונה על כל הדתות במדינה, והצהיר שלראשונה יכירו באתיופיה בדת היהודית כדת רשמית, על כל המשתמע מכך. כעת, עם התחלת הבניה אפשר לומר שאתיופיה מביאה מתנה למלך המשיח, כפשוטו. 

לתרומות והשתתפות בקמפיין לחצו כאן

הרב אליהו חביב, אתיופיה
הרב אליהו חביב, אתיופיה
הרב דוד חביב
הרב דוד חביב

הצעירים פורצים קדימה - לגאולה

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...