• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

אוקראינה: שלוחי חב"ד בחזית

בעיני רבים, אחת מנקודות האור הבולטות בתוך ימי הלחימה באוקראינה, הם שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח, שלא נטשו את עמדתם ונשארו לפעול יחד עם בני קהילתם במסירות עצומה
אוקראינה: שלוחי חב"ד בחזית
הרב אסמן עם ציוד שנרכש לסיוע לאזרחים
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

על רקע ההתארגנות המהירה של מדינות רבות לחילוץ אנשי השגרירויות למקום מפלט, בולטת ביותר המתסרותם של השלוחים ומשפחותיהם. "הגענו לפה כדי לפעול עם בני הקהילה, בשליחות הרבי שליט"א מלך המשיח, ואנו מחוייבים בראש ובראשונה לזה, אפילו לפני נוחות אישית", נשמעו שלוחים מספרים השבוע בגאווה לכלי התשורת השונים, שסיקרו בהתפעלות את התופעה. 

עיירה לפליטים

בעיירה אנטבקה שבאוקראינה נערך מבעוד מועד, רבה של אוקראינה ושליח הרבי שליט"א מלך המשיח לקייב הרב משה אסמן לקליטת אלפי יהודים. עקב המצב הקשה השורר באוקראינה אלפי יהודים מרחבי אוקראינה העקורים מבתיהם נוהרים לכיוון אנטבקה. במקום נערכו לקלוט את העקורים שמגיעים למקום ומכינים כל העת עוד כמויות גדולות של אוכל אמצעי חימום ומזרונים.

הרב שמואל אסמן הנמצא במקום סיפר השבוע: "אנו נערכים לקליטת אלפי יהודים שנמלטים מבתיהם ללא אמצעי מזון וללא מקומות לינה. המצב כרגע הוא שישנם המוני יהודים ללא מקום מגורים וללא אמצעי חימום מספיקים. עד עכשיו חילקנו אלפי ארוחות ליהודים שנמלטו מבתיהם ובאו לכאן. לקראת שבת המשיכו לזרום לכאן אנשים ואנו עושים כל מאמץ כדי לתת את המיטב האפשרי לכל אחד".

עקב המצב באוקראינה אלפי יהודים העקורים מבתיהם נוהרים לכיוון אנטבקה. במקום נערכו לקלוט אותם ומכינים כל העת עוד כמויות גדולות של אוכל אמצעי חימום ומזרונים

העיירה המדוברת, אנטבקה, הוא יישוב שנבנה על ידי הקהילה היהודית במחוז קייב, כפרויקט המיועד לפליטים ממזרח אוקראינה. . הפתיחה החגיגית התקיימה לפני 6 שנים, ומאז במספר אירועים של מצבי חירום, קלט המקום יהודים שביקשו מקום מפלט. בעיירה ישנם כל השירותים כמו בית כנסת, מקווה טבילה, בית ספר ושאר המוסדות לרווחת הציבור.

תשובות מעודדות

גם מעבר לגבול, במולדובה, לשם נהרו פליטים רבים, נערכו שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח לקליטתם. הרב מנחם מענדל אקסלרוד, משלוחי הרבי מלך המשיח שליט"א למדינת מולדובה, סיפר בראיון כי "אנחנו חוזרים בפני כל מי ששואל אותנו על המצב את דברי נביא דורנו, כפי שמופיעים בעשרות שיחות: הקדוש ברוך הוא שומר ומגן על בניו, וכל המלחמות שמתרחשות בין אומות העולם הם מסימני הגאולה"!

בהתרגשות הוא מספר, כי רעייתו קיבלה אף היא תשובות מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות האגרות קודש, כי אין לחשוש, והקב"ה שומר ומגן על עמו ישראל.

נשארים בשליחות

בנוגע להיערכות בשטח, הוא מוסיף: "בנוסף לפליטים שכבר הגיעו, אנשים מתקשרים אלינו מאוקראינה שהם רוצים להגיע. זה עיתוי מורכב, וזה חייב אותנו לתת מענה ולהיערך. ב"ה מנכ"ל הקהילה הרב זושא אבלסקי הנחה אותנו להיערך מראש, קנינו מצרכים רבים וההכנות כאן בעיצומן".

שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח במולדובה, הרב מענדי גוצל והרב שמואל זלמנוב, מסייעים בקליטת הפליטים. הרב זלמנוב הוסיף: "על פי ההערכות הגיעו לעיר מאות יהודים, רובם ישראלים. במטבח בית חב"ד מכינים מסביב לשעון כמויות גדולות של מזון, חלות, דגים וסלטים כדי לתת את המענה לכולם. נסייע גם במקומות לינה עד כמה שנוכל". הרב גוצל הוסיף: "אנחנו בעצמנו במולדובה חוששים מפלישה רוסית, כי ייתכן שאנחנו היעד הבא. למרות הכל, השליחים של הרבי שליט"א מלך המשיח נשארים פה בתפילה ובתקווה שהמלחמה תסתיים בהקדם".

הצצה זו לעולמם של השלוחים, מאפשרת ללמוד מעט על אלו העוסקים כך השנה בהכנת העולם לקבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח.  

המתכון הבטוח לחיים של גאולה

סיום הרמב"ם שחל במוצאי שושן פורים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...