• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

המתכון הבטוח לחיים של גאולה

איך מנצלים את האפשרויות הנגישות כדי להפיץ את תורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח. הרב אסף דפנה שמפיץ מידי שבוע שיעור סיכום על הדבר מלכות בריאיון מיוחד
המתכון הבטוח לחיים של גאולה
הרב אסף דפנה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מתוך תורתו הענפה והעשירה של הרבי שליט"א מלך המשיח, המשתרעת על פני מאות כרכים של שיחות, מאמרים, מכתבים ועוד, בולטות בייחודן שיחות ה'דבר מלכות' אותן נשא הרבי שליט"א מלך המשיח בשנים תשנ"א-תשנ"ב – 1991-1992. שיחות אלו מפורסמות בכך שהן עוסקות רבות בנושא הגאולה, ולמעשה הן מורות את הדרך לחיים של משמעות בעידן זה של בוא הגאולה – מהי משמעות התקופה, מהי העבודה הנדרשת מאיתנו כעת, מה עלינו לפרסם, ועוד חידושים רבים ומיוחדים.

ליצור מחויבות

בשל הייחודיות של שיחות אלו, רבים מבקשים ללמוד אותן בקביעות מידי שבוע בשבוע, אך לא כולם מצליחים – לעיתים מפני חוסר הבנה, ופעמים רבות בגלל הקושי להתמיד בכך. בשבועות האחרונים החלו להתפרסם שיעורים המסכמים ומעבירים את תוכן השיחה השבועית בשפה קולחת ובהירה באורך ממוצע של 34-40 דקות. מדובר בפרויקט של המרצה החב"די הרב אסף דפנה, שמשתף כיצד הכל החל:

"בחג החנוכה השנה זכיתי לנסוע אל הרבי שליט"א מלך המשיח. במהלך ימי הביקור המיוחד הרגשתי רוממות הרוח, חשתי כי אני מקבל כוחות חדשים להמשך שליחותי. חיפשתי כיוון כלשהו, התפללתי לקדוש ברוך הוא שינחה אותי בדרך הנכונה, וביקשתי מהרבי שליט"א מלך המשיח שיאיר לי את הדרך. לפתע, ממש בימי הביקור האחרונים, קיבלתי הארה שלימוד שיחות 'דבר מלכות' הוא חיוני ביותר, וחובה עליי לפתח קביעות והתמדה בלימוד זה. מכיוון שאני מכיר את עצמי הבנתי מיד שהחלטה כזו לא תחזיק מעמד זמן רב, אלא אם כן תהיה לי מחויבות חזקה לכך".

הלימוד משפיע

הרעיון שהוא מצא היה פשוט: להתחיל לפרסם מידי שבוע שיעור על השיחה השבועית ב'דבר מלכות'. כדי למסור את השיעור עליו יהיה ללמוד את השיחה היטב, ומכיוון שהשיעורים אמורים להתפרסם מידי שבוע, הוא 'ייאלץ' ללמוד בכל שבוע את השיחה. הוא גיבש לעצמו את הקונספט של השיעורים – מוקלטים, באורך ממוצע של 30-40 דקות. מהלך הלימוד בשיחות אלו מבוסס הרבה על הקשר בין חלקי השיחה, וכאשר הוא מעביר את השיעור הוא שם דגש על הסברת ההקשרים לתועלת הבנה מיטבית של השיחה.

אני מרגיש באופן מוחשי כיצד הלימוד הזה משפיע עליי. השיחות הללו משנות את כל התפיסה, הן גורמות לי לחיות גאולה. הן גם משדרגות את רמת ההתקשרות לרבי שליט"א מלך המשיח

"התחלתי לפני כעשרה שבועות", הוא אומר, "ואני מרגיש באופן מוחשי כיצד הלימוד הזה משפיע עליי. השיחות הללו משנות את כל התפיסה, הן גורמות לי לחיות גאולה. הן גם משדרגות את רמת ההתקשרות לרבי שליט"א מלך המשיח. בכמה מקומות בשיחות מופיעה הנקודה שאם יהודי רוצה לצאת מהגלות הוא צריך להיות מחובר למישהו שנמצא למעלה מהגלות, ומי אכן עונה להגדרה כזו? נשיא הדור בעצמו. לכן מסקנה מתבקשת היא לחזק את הקשר שלנו אליו".

למה לשכנע?

השיעורים זמינים להאזנה גם בYouTube. מאז שהחלו להתפרסם השיעורים הוא מקבל תגובות חמות מלומדים מרוצים. רבים מנצלים את זמן הנסיעות בדרכים להאזנה, ואומרים כי כעת קל יותר ללמוד ולהבין את השיחות.

הרב דפנה מדבר על הלימוד הזה במקומות אליהם הוא מגיע ועם האנשים איתם הוא נפגש, ורואה כמטרה להדביק גם אחרים בהתלהבות: "דיברתי עם מישהו על חשיבות לימוד 'הדבר מלכות' עוד ועוד, ולבסוף סיכמנו ללמוד יחד. לאחר חמש דקות של לימוד הוא עצר ואמר לי: 'לשם מה הקדשת הרבה זמן בניסיון לשכנע אותי? היינו צריכים פשוט להתחיל ללמוד וכבר הייתי מבין זאת לבד'. זו בעצם המטרה המרכזית שלי בשיעורים – שאנשים יתחילו ללמוד 'דבר מלכות' בעצמם. אם עד היום היו למישהו אי אלו הצטדקויות, כיום נגמרו התירוצים".  

פעילות, חדשנות וכלים לשליחות בלב תל אביב

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...