• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פעילות, חדשנות וכלים לשליחות בלב תל אביב

באחת מהשכונות היקרות בישראל פועלת ישיבת חב"ד ייחודית המפיצה אור בכל הסביבה אך גם מעניקה לתלמידיה כלים כגון ניהול, יזמות, ועיסוק במדיה חברתית, לצורך הכשרתם כשלוחים של הרבי שליט"א מלך המשיח
פעילות, חדשנות וכלים לשליחות בלב תל אביב
הרב יקיר דוד בהתוועדות בישיבה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

ההתפתחות הטכנולוגית המואצת שחווה העולם בעשרות השנים האחרונות, עוררה לא פעם את השאלה כיצד נכון להתייחס מבחינה תורנית למיטב החידושים הטכנולוגיים בתחומים השונים, כמו התקשורת למשל. הרבי שליט"א מלך המשיח דוגל בדעה כי כל האמצעים הללו נועדו לסייע בהפצת מעיינות תורת החסידות וגילוי כבודו של הקדוש ברוך הוא בעולם, כפי שכתוב בסוף מסכת אבות: "כל מה שברא הקדוש ברוך הוא בעולמו לא בראו אלא לכבודו". כך גם מובא בנוגע לזהב, כי כל מטרת בריאתו היא כדי שיוכל לשמש בבנין בית המקדש, ומכיוון שהוא כבר קיים בעולם אזי משתמשים בו בני האדם לצורך מטרות נוספות.

הענקת כלים לשליחות

גישה זו היא דומיננטית ומעשית בישיבת חב"ד שבשכונת נווה צדק בתל אביב. לצד לימודים תורניים כמתבקש הנוגעים הן בחלק הנגלה שבתורה כדוגמת לימודי גמרא והלכה, והן בפנימיות התורה – תורת החסידות – משלבת הישיבה שליחות של הרבי שליט"א מלך המשיח בשכונה. התלמידים נוטלים חלק פעיל בשליחות בהפעלת בית מדרש ומערך שיעורי תורה לטובת התושבים, בפעולות הפצת חסידות ובשורת הגאולה בשכונה, במבצעים שונים סביב מעגל השנה וחגי ישראל.

אולם מעבר לכך קיימת בישיבה מגמה ייחודית – הענקה של כלים לשליחות עתידית לתלמידים. על כך מספר משפיע הישיבה הרב יקיר דוד: "מתוך תפיסה שכל תלמיד הוא למעשה שליח פוטנציאלי, אנחנו מבקשים להעשיר את יכולותיהם של התלמידים במגוון תחומים שבמציאות בעולם כיום חשובים לצורך בניית פעילות מקיפה ומשפיעה".

למצוא את היציבות

מדובר על נושאים כגון ניהול, יזמות, מדיה חברתית, כתיבה והפצה של תכנים, ועוד. התלמידים לא רק רוכשים את הידע הנדרש אלא גם משתלבים בעשייה בפועל בפרויקטים קיימים בתחומים אלו. הישיבה פועלת במסגרת בית מדרש חב"ד של השליח הרב אבי קלי, בנו של הרב בועז קלי שעסק בהפצת התכנים של שבע מצוות בני נח בעולם. חלק מהפרויקטים אכן עוסקים בנושא זה, והתלמידים נוטלים חלק פעיל. "מדהים לראות את התהליך הפנימי שהתלמידים עוברים", אומר הרב דוד, "ואנו שמחים שבנוסף לכך הם מקבלים כאן גם הכנה לשליחות – אם לפתיחת בית חב"ד ואם לעיסוק בענינים של הפצה – בכל הכלים הקיימים".

באחת מהשכונות היקרות בישראל פועלת ישיבת חב"ד ייחודית המפיצה אור בסביבה ומעניקה לתלמידיה כלים כגון ניהול, יזמות, ועיסוק במדיה, לצורך הכשרתם כשלוחים של הרבי שליט"א מלך המשיח

"כמובן שגם מסגרת הפעילות הרגילה קיימת", הוא מוסיף, "אנו יוצאים למבצעים, מחזיקים שיעורי לימוד אישי (חברותא) עם תושבים מהשכונה, ועוד. בלילות חג החנוכה מסתובבים במקומות הבילוי ועורכים הדלקת נרות, בפורים עוברים בית בית עם משלוחי מנות ומצוות החג. מדהים לראות כיצד אנשים מקבלים אותנו, מחכים למפגש איתנו, אנחנו לא נתקלים בשום התנגדות. קיימת כיום התעניינות רחבה ברוחניות וכדומה, אך אנשים מבינים כי את היציבות האמיתית והתשובה לכל מה שקורה במציאות שלנו ניתן למצוא רק אצל הרבי שליט"א מלך המשיח. זה שינוי שהתרחש ממש בשנים האחרונות, שמראה באופן מוחשי כי העולם מוכן לגאולה".

סטארט-אפ חדש

בישיבה מוקדש כמובן יחס מיוחד ללימוד עניני גאולה ומשיח בכלל, ולשיחות 'דבר מלכות' של הרבי שליט"א מלך המשיח המסבירות את מצב העולם כיום ומעניקות את הכלים להתחיל לחיות גאולה כבר כעת. הרב יקיר דוד חושף כי במסגרת הפרויקטים עליהם עמלים בישיבה בשיתוף התלמידים כגון הפקת סרטונים להפצה במגוון שפות, הם עוסקים גם ביזמות וכעת עובדים על פיתוח סטארט-אפ חדש: מערכת שתציע כלים חדשניים ותסייע להפצת חסידות ובשורת הגאולה בקנה מידה עולמי. מדובר בחידושים של ימות המשיח, שיסייעו לכל שליח ולכל חסיד, ולמעשה לכל יהודי, בזירוז הגאולה וקבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח תיכף ומיד ממש.  

לראות גאולה – גם בטיולים ובהפקת אירועים

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...