• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

אזור תעשיה מלא בגאולה

בספר "היום יום" מציין הרבי שליט"א מלך המשיח את היתרון שיש לבעלי עסקים על לומדי תורה, שמטבע הדברים הם נחשפים הרבה יותר להשגחה הפרטית של הקב"ה על הבריאה, ויודעים להצביע על המאורעות הקורים סביבם כהתרחשות אלוקית מכוונת
אזור תעשיה מלא בגאולה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אזור תעשיה מלא בגאולה
שיחת הגאולה 1320

בספר "היום יום" מציין הרבי שליט"א מלך המשיח את היתרון שיש לבעלי עסקים על לומדי תורה. בעלי עסקים עובדים מידי יום במסחר ומנהלים משא ומתן, הם באים במגע עם ענייני העולם בצורה ישירה באופן יומיומי, ולכן הם רואים אלוקות בצורה מוחשית. מטבע הדברים הם נחשפים הרבה יותר להשגחה הפרטית של הקב"ה על הבריאה, ויודעים להצביע על המאורעות הקורים סביבם כהתרחשות אלוקית מכוונת.
מה קורה כאשר נאספים מספר רב של בעלי עסקים במקום אחד, כגון אזור תעשיה? ומה קורה כאשר פותחים במקום כזה 'בית משיח'? ניתן לומר כי אז ההזדמנות לראיית אלוקות נעשית גבוהה הרבה יותר... זה מה שעושה הרב יוסף יצחק דרחי מזה מספר שנים, באזור התעשיה 'עד הלום' שבתחומי המועצה האזורית באר טוביה.
הפעילות מתרחבת
"למעשה את הפעילות במקום, החל אבי מורי כבר לפני כ15- שנים", הוא מספר. "הוא פתח דוכן להנחת תפילין בקניון שנמצא באזור התעשיה, ובמשך השנים סייענו לו אחיי ואני בפעילות. לאחר חתונתי המשכתי לפקוד את המקום, ובמקביל לקחתי את האחריות לפעילות באזור התעשייה סביב מעגל השנה, לצד הסיוע מהמשפחה".
מדוכן התפילין הגיעו עד מהרה לביקורים בחנויות הסמוכות, בתחנות הדלק, במשרדים ובמפעלים הרבים. בימי שישי בהם מפעלים רבים לא עובדים, פעיל בעיקר הדוכן בקניון, ובאמצע השבוע מבקר הרב דרחי במשרדים נוספים ברחבי אזור התעשייה. אט אט הוא מרחיב את תחומי הפעילות, 'חודר' למפעלים נוספים במטרה לרקום קשרים, וכך מתאפשר לו ליצוק תוכן יהודי חסידי במקום. לקראת החגים מתקיימים טקסי 'הרמת כוסית' לכבוד החג, והרב דרחי מוזמן להשתתף גם הוא כמובן, ומסביר את משמעות החג.
העובדים הקימו דוכן תפילין
בחגים, אכן מתנהלת פעילות ללא הפסקה. הרב דרחי מספר: "בחג הסוכות אנחנו נמצאים במקום בכל יום מהבוקר ועד שעות הערב, מזכים יהודים בברכה על הלולב. בחנוכה עורכים הדלקת חנוכיה מרכזית בכיכר הכניסה, בקניון, ובמקומות נוספים. גם בפורים מתמקמים בכיכר הכניסה עם מצוות החג, ותוך שעה קלה מחלקים מאות משלוחי מנות. לפני שנתיים בחג הפורים אף קיימנו הדפסה של ספר התניא במקום. בל"ג בעומר מידי שנה מגיע 'טנק המבצעים' וסובב בין המפעלים הרבים".
הפעילות המתמדת והקשר החם שנוצר עם האנשים, מניבים פירות טובים. כך למשל באחד המפעלים המשווק פיצוחים ופירות יבשים, לא הסתפקו בביקורים השבועיים. "מדוע שלא יהיו לנו תפילין משלנו"? תהו העובדים, ויזמו הקמת דוכן תפילין משלהם לטובת עובדי המפעל. בדוכן נמצאים דרך קבע שתי זוגות תפילין, וכיום הרב דרחי נכנס רק 'לומר שלום'. תפילין הם מניחים לבד.
למה נפלה המזוזה
"אחד מבעלי החנויות בקניון התקרב עם הזמן יותר ויותר עד שהחל לסגור את חנותו בשבתות. כיום הוא גם קורא מידי יום את פרק התהלים של הרבי שליט"א מלך המשיח, ואף מתפלל בנוסח 'תהלת ה'' החב"די. באופן מפתיע דווקא בתקופה זו בה עסקים רבים צמצמו את פעילותם או סגרו לגמרי, התרחבו עסקיו והוא פתח חנות נוספת. זמן לא רב לאחר שקבענו מזוזה בחנות החדשה, נפלה המזוזה. קבענו אותה פעם שניה ושלישית ובכל פעם היא נפלה, "מנסים לאותת לנו משהו", אמרתי. כתבנו לרבי שליט"א מלך המשיח, שענה לנו באמצעות האגרות קודש כי שמח לשמוע על השיעור החדש בחסידות. בו במקום קבענו שיעור משותף, ומאותו רגע המזוזה עומדת על מקומה".
הפעילות חדורה במשיח באופן בולט, באמצעות הכרזת 'יחי אדוננו', דגלי משיח ועוד, אך הרב דרחי מסביר מדוע בחר גם לכנות זאת בשם 'בית משיח' דווקא: "זה מעורר אנשים לשאול, ויוצר הזדמנות להסביר על בשורת הגאולה של הרבי שליט"א מלך המשיח".
(בתמונה: הרב יוסף יצחק דרחי במעמד הדלקת חנוכיה באזור התעשיה)

שיחת הגאולה

כל אחד שליח, כל אחד יכול

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...