• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

כל אחד שליח, כל אחד יכול

הרב מנחם מענדל ליפש, מספר על השליחות בשכונת 'מגדל המים' בבית שמש, בהתאם להוראה שקיבלו מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש', קבעו את מגוריהם דווקא בסביבה לא דתית
כל אחד שליח, כל אחד יכול
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כל אחד שליח, כל אחד יכול

הרב מנחם מענדל ליפש, מספר על השליחות בשכונת 'מגדל המים' בבית שמש, בהתאם להוראה שקיבלו מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש', קבעו את מגוריהם דווקא בסביבה לא דתית.

שיחת הגאולה 1319
השבוע נחתם כינוס השלוחים העולמי, של שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח ברחבי העולם. בקשר לכך ראוי לציין כי בדור האחרון התרחב מושג ומוסד השליחות עוד ועוד, והמשימה והכוחות ניתנו לכל יהודי ויהודי להפיץ את אור התורה והמצוות ואת מעיינות החסידות בסביבתו ובמקום מגוריו.
את הנקודה הזו מבקש להדגיש הרב מנחם מענדל ליפש, בשעה שהוא מספר על השליחות שלהם בשכונת 'מגדל המים' בבית שמש.
בהתאם להוראה שקיבלו באופן אישי מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש', קבעו את מגוריהם דווקא בסביבה לא דתית, והחלו את פעילותם בארגון ומסירת שיעורי תורה, וכן במסגרת המניין שייסד הרב אלישע שפירא, חמיו של הרב ליפש.
עמד בהבטחה
בערך כשנה לאחר החתונה, נסע הרב ליפש לרבי שליט"א מלך המשיח לחג השבועות. באותו ביקור הוא היה שרוי בהתעוררות גדולה, ובעת ההתוועדות הגדולה שנערכת בצאת החג נשא הבטחה לא להסתפק בפעילות מנייני התפילה, אלא להתרחב ולהקים בשכונה בית חב"ד של ממש.
ה' עזר ובתוך כמה חודשים נמצא מקום מתאים ברחוב ראשי ומרכזי מול הקניון ובנין העיריה. בשעה טובה נחתם חוזה שכירות והפעילות עברה לשכון במקום של קבע וקיבלה תנופה גדולה. מנייני התפילה שנערכו עד עתה בשבת החלו לפעול גם בשאר ימי השבוע, ובמקום נוסדו שיעורי תורה רבים, בחסידות, בענייני גאולה ומשיח, וכמובן שיעור בשיחות ה'דבר מלכות' שהכל בהן.
הקורונה מסייעת לשליחות
"התפשטות נגיף הקורונה פגעה לכאורה בפעילות השגרתית של בתי חב"ד רבים", אומר הרב ליפש, "אולם אצלנו במידה מסוימת היא אף חיזקה את הפעילות – התחלנו לקיים את התפילות ברחוב כדי שייערכו באוויר הפתוח, ולא וויתרנו גם על השיעור היומי המתקיים בין תפילת מנחה לערבית. כדי שרעשי הרחוב לא יפריעו, הצבנו רמקול דרכו נמסרים השיעורים. כך נוצר מחזה מיוחד של שיעור תורה בליבו של רחוב מרכזי, וגם העוברים והשבים עוצרים להאזין ומשתתפים בשיעורים. הבחנתי אף באחד מבעלי החנויות כיצד הוא יוצא ונעמד בפתח החנות במיוחד כדי להאזין לשיעור".
לאור המצב שנוצר בו לא ניתן לקיים התקהלויות של אנשים במקום סגור, החל הרב ליפש לטפח פן אחר בפעילות וליצור קשר אישי עם אנשים. הוא תכנן לעצמו מסלול רחב היקף באזור, במסגרתו הוא עובר באופן אישי במקומות המסחר והתעסוקה ופוגש אנשים רבים פנים אל פנים. המפגש הבלתי אמצעי מפתח קשר מיוחד עם תושבי השכונה, ומקדם אנשים רבים בשמירת תורה ומצוות.
המימון הובטח מראש
היה זה בחודש חשוון בשנה שעברה, כאשר הרב ליפש כתב לרבי שליט"א מלך המשיח, וקיבל מענה באמצעות ה'אגרות קודש' כי יש להתכונן לחגיגת 'חג הגאולה', ובדבר עלויות החגיגה - הוא ישלם חצי מסכום ההוצאות באמצעות ציבור החסידים. הרב ליפש ביצע את הדברים הלכה למעשה, העריך את היכולת הכספית של חסידי המקום והחליט לארגן חגיגה בסכום כפול. "בכדי שהאירוע יתקיים על הצד הטוב ביותר שכרנו אולם, הזמנו קייטרינג, זמר ונגן, ואף מרצה אורח שיבוא במיוחד. יחד עם זאת ראיתי ברכה מיוחדת בגיוס התרומות הרבה מעבר לרגיל" הוא מספר.
כסיוע לכיסוי ההוצאות החליטו לערוך מכירה פומבית על דולר שנתקבל מהרבי שליט"א מלך המשיח לברכה והצלחה. במהלך המכירה הפתיע אחד הנוכחים בהודעה כי הוא תורם דולר נוסף, ובסופו של דבר שני הדולרים נרכשו בדיוק בסכום של עלות ארגון האירוע! כ-200 איש השתתפו בחגיגה, ותגובות חמות התקבלו עוד זמן רב לאחר מכן. "כאשר רק מתחילים לפעול בשליחות הרבי שליט"א מלך המשיח, רואים ברכה והצלחה גדולה", הוא מסכם.
(צילום אהרון שפירא)

שיחת הגאולה

לתעל את הכאב לעשייה ברוכה

סיום הרמב"ם שחל במוצאי שושן פורים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...