• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

לתעל את הכאב לעשייה ברוכה

השבוע ימלאו 12 שנים למתקפת הטרור המשולבת בחשון תשס"ט על העיר בומביי שבהודו. אחד מיעדיה, בין מבני ציבור נוספים, היה בנין בית חב"ד בעיר. במשך כמה ימים עקב העולם בדריכות אחרי המתרחש בזירת האירוע, עד שפרצו הכוחות פנימה והתבררה המציאות הכואבת – ששה יהודים נרצחו, ביניהם שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח, הרב גבי הולצברג ורעייתו רבקי
לתעל את הכאב לעשייה ברוכה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

לתעל את הכאב לעשייה ברוכה

השבוע ימלאו 12 שנים למתקפת הטרור המשולבת בחשון תשס"ט על העיר בומביי שבהודו. אחד מיעדיה, בין מבני ציבור נוספים, היה בנין בית חב"ד בעיר. במשך כמה ימים עקב העולם בדריכות אחרי המתרחש בזירת האירוע, עד שפרצו הכוחות פנימה והתבררה המציאות הכואבת – ששה יהודים נרצחו, ביניהם שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח, הרב גבי הולצברג ורעייתו רבקי.

שיחת הגאולה 1318
כידוע, היחס הנכון לאירועים מעין אלו הוא בהתאם לכתוב "והחי יתן אל ליבו" – להתבונן במעשיו והנהגתו של הנפטר ולקבל החלטות טובות ברוח זו. דוגמה מצוינת לכך ניתן לראות במוסד הנפלא "בית מעשים טובים" בעפולה, שהוקם לזכרם של גבי ורבקי הולצברג, ונבנה בצורת בנין 770, בית מדרשו של הרבי שליט"א מלך המשיח בניו יורק.
תפילות בכל מצב
מי שעומד מאחורי היוזמה להקים את המקום וגם נושא באחריות לתפעולו, הוא אביה של רבקי הולצברג, הרב שמעון רוזנברג. הוא מספר על הפעילות: "המקום שוקק חיים מידי יום, החל מהמנין לתפילת שחרית בשעה 6:30 בבוקר. בהמשך היום מתקיימים שיעורי תורה בגמרא ובחסידות, ובערב מניינים לתפילות מנחה וערבית. גם במשך החודשים האחרונים לא פסקו התפילות והשיעורים, והם ממשיכים להתקיים כרגיל ברחבה שלפני הבנין. עובדה זו עצמה גורמת לחשיפה גבוהה לכל העוברים ושבים, ואף לנהגים החולפים בכביש הסמוך וצופרים באהדה".
בתאריכים מיוחדים נערכות במקום התוועדויות חסידיות, ובכל ליל שבת מתקיים שיעור ב'דבר מלכות'. לאחרונה אף אורגנה סעודת מלווה מלכה לזירוז הגאולה מתוך שירה וזמרה. "כמו בכל בית כנסת חב"די, גם כאן מכריזים "יחי אדוננו" בכל תפילה", הוא מציין, ומבקש להזכיר את עבודתו המסורה של הגבאי הרב מנחם מענדל ליפש.
מעצמה של חסד
מתברר כי בתוך הבנין בן שלוש הקומות מתנהלת פעילות חסד ענפה, כחלק ממנה קרוב ל-100 משפחות נצרכות מקבלות מידי שבוע חבילות מזון. החלוקה מתנהלת על ידי נשים מתנדבות, והמזון משונע באמצעות נהגים הנרתמים לגמילות החסד. בתוך הבנין נמצא גמ"ח "בגדי מלכות תפארת רבקה", המשאיל שמלות מפוארות לשמחות ואירועים למשפחות מכל רחבי הארץ. כמו כן נמצאת במקום משחקיה לילדים בעלי צרכים מיוחדים.
התכנית הבאה הקורמת עור וגידים בימים אלו, היא פתיחת מרכז למידה על שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח, ועל הרוח והערכים המניעים אותם לוותר על חיים של נוחות והגשמה אישית, כדי להגיע למקומות נידחים ולקרב יהודים. בפיילוט של התערוכה ביקרו עד כה קבוצות של מנהלים, גננות, ותלמידי 'מכון מנדל' למנהיגות צעירה, והתפעלו מאוד.
כותבים ורואים ניסים
גולת הכותרת של הבנין הוא המקום המכונה 'החדר של הרבי שליט"א מלך המשיח'. בחדר זה ממוקמות עמדות אישיות עבור כתיבה לבקשת ברכתו. בכל עמדה ישנם עט ודפים לכתיבה, ספר תהילים וקופת צדקה. במקום מכובד ניצב סט שלם של כל כרכי ה'אגרות קודש', ולצד תמונה גדולה של הרבי שליט"א מלך המשיח נתלו על הקיר ציטוטים מדבריו אודות חשיבות הכתיבה אליו.
"מידי יום ביומו נכנסים לכאן אנשים ומבקשים לכתוב ולקבל ברכה מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש'. כמובן שכחלק מההכנה לכך רבים מקבלים על עצמם החלטות טובות, ואכן אנו רואים כאן סיפורים רבים של ניסים ונפלאות", מספר הרב רוזנברג. "גם באופן אישי אני יכול לומר כי מידי שבוע אנחנו כותבים 'דו"ח בשורות טובות' ומקבלים ברכות ועידודים להמשך הפעילות".
ביום שני השבוע ייערך במקום מעמד הדפסת ספר התניא לזכרם של גבי ורבקי הולצברג, מתוך אמונה וביטחון להתראות איתם שוב בקרוב ממש בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח.
בתמונה: הרב שמעון רוזנברג מוסר שיעור תורה בפתח הבניין.

שיחת הגאולה בפייסבוק

אלפי בני נח חיים משיח.

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...