• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

יום העיון בגאולה ומשיח

כמאתיים איש התאספו ביום האחרון של 'בין הזמנים', למרות העיסוקים המשפחתיים החשובים, פינו יום שלם לקיים את הוראת הנשיא והגו ולמדו יחדיו בסוגיות גאולה מרתקות ומחכימות. ישיבה ליום אחד • צפו בכתבה שמתפרסמת במדור 'אור החיים' בגיליון שיחת הגאולה 1261 • לקריאה
יום העיון בגאולה ומשיח
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

את הבעיה העומדת בפני האדם המבקש להתחיל לחיות את המציאות החדשה, מציאות הגאולה, פותר הרבי שליט"א מלך המשיח על ידי כך שנלמד את נושא הגאולה כפי שנתבארה בכל חלקי התורה.

וזה לשונו הק': "לכל לראש המחשבה וההתבוננות לידע ולהכיר שעומדים כבר בהכניסה לימות המשיח, ״הנה זה בא״... ובנוגע לפועל – למרות ה״שטורעם״ שבדבר בתקופה האחרונה שבשנה זו תהא שנת נפלאות אראנו, לאחרי ראיית הנפלאות המעידות שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", רואים שישנו קושי, להחדיר ההכרה וההרגשה שעומדים על סף ימות המשיח ממש עד שיתחילו "לחיות" בעניני משיח וגאולה... העצה לזה – ע"י לימוד התורה בעניני משיח וגאולה".

זה מה שעומד מאחורי המיזם המבורך "ישיבה ליום אחד" שנערך השנה, בפעם העשירית, על ידי מרכז ההפצה בארץ הקודש - ממש.

ישיבה ליום אחד

וכשמו כן הוא, למשך מספר שעות עוזבים משתתפי המיזם את 'הנחות העולם', ויוצאים לצעוד ב'דרך הישרה להבאת הגאולה', כלשונו של הרבי מלך המשיח שליט"א, על-ידי לימוד עניני גאולה ומשיח.

למרות העיסוקים המשפחתיים, התאספו כמאתיים איש ביום האחרון של 'בין הזמנים', ופינו יום שלם לקיים את הוראת הנשיא, והגו ולמדו יחדיו בסוגיות גאולה מרתקות ומחכימות, בסדר הרצאות מיוחדות לעיון ועיסוק בנושא החשוב על היבטיו השונים.

הגויים לעתיד

את סדרת השיעורים פתח הרב ישעיהו גולדברג משפיע בישיבת תות"ל רמת-אביב, שבמשך שעה ארוכה, לימד קטעים מספר התניא אודות רצונו הפנימי של היהודי להבאת הגאולה האמיתית והשלמה. כדברי אדמו"ר הזקן שיש לחיות עם הזמן, עלה אחריו השליח במושב צרופה הרב אליהו סקורי, לשאת דברים בענין שיחות הדבר מלכות מהשנים תנש"א-תשנ"ב, בהם מנחיל הרבי מלך המשיח שליט"א את ההנהגה הראויה לכל אחד ואחת בימינו אלה ימות המשיח.

את החלק הראשון חתם הרב הרב ישראל מעל יו"ר מכון 'למען ילמדו', אשר התפלפל במשך שעה ארוכה עם המשתתפים בענין הלכתא למשיחא, אודות ההנהגה הראויה בבית הכנסת ובמקומו של בית הכנסת, לאור קונטרס 'בית רבינו שבבבל'.

לאחר תפילת מנחה ברוב עם, וטעימה קלה מהבר הגדוש שפעל במשך כל היום, התכנסו המשתתפים בחזרה אל אולם הלימוד לשיעור מרתק, אודות מצבם של בני נח בגאולה האמיתית והשלמה. את השיעור מסר הרב לוי יצחק הלפרין ר"מ בישיבת דעת ברחובות, אשר הביא ציטוטים רבים מהש"ס, מהמדרש ומשיחות הקודש בנושא זה, בשלבו סיפורים מחיי היום-יום אודות שינוי מצבם של הגויים לקראת הגאולה.

המלוכה והמלחמה

את מסכת הנאומים חתם בשיעור מאלף הרב אסף חנוך פרומר משפיע בישיבת חב"ד בחיפה, במסה מאלפת אודות מלכות בית דוד וכל היוצא למלחמת בית דוד – הסוגיא והנבואה. יום העיון השנתי נערך השנה בהיכל ישיבת חב"ד ברמת-אביב בראשותו ובהשתתפותו של הרב יוסף חיים גינזבורג רב הקהילה וראש הישיבה.

לאחר תפילת ערבית התקיימה סעודה והתוועדות חסידים רבתית 'ברוב עם הדרת מלך', עם התוועדות פעילה ומעשית להנחיל את תורת הגאולה ובשורת הגאולה של הרבי מלך המשיח שליט"א לקהלים רבים ורחבים יותר, כאשר ההצלחה האמיתית תהיה בהתגלות המלאה והמושלמת תיכף ומיד ממש.

אין ספק, מוסרים המארגנים, כי יום העיון פעל את פעולתו הישירה על קהל המשתתפים בחיות מיוחדת בנושא גאולה ומשיח, השפעה שלבטח תמצא ביטוי בהשפעתם בסביבתם של כל המשתתפים.

מתוך מדור 'אור החיים' בגיליון שיחת הגאולה 1261.

שותפים בהדפסת ה'דבר מלכות'

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...