• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

מילד 'כתום' למחנך בדור הגאולה

"את יום ההולדת של גיל חמש-עשרה, 'חגגתי' על הרצפה בחדר 205 במלון קיסר בירושלים" כך מספר השבוע הרב לוי יצחק קירשנזפט, משפיע בישיבת חנוך לנער בצפת, שבימים אלו משיק את הרצאתו למתבגרים ולהוריהם, בשם "אלו החיים?!" בה הוא חולק מנסיונותיו להתמודדות עם הקשיים • מתוך מדור אור החיים בגיליון שיחת הגאולה 1258 • לקריאה.
מילד 'כתום' למחנך בדור הגאולה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

"את יום ההולדת של גיל חמש-עשרה, 'חגגתי' על הרצפה בחדר 205 במלון קיסר בירושלים" כך מספר השבוע הרב לוי יצחק קירשנזפט, משפיע בישיבת חנוך לנער בצפת, שבימים אלו משיק את הרצאתו למתבגרים ולהוריהם, בשם "אלו החיים?!" בה הוא חולק מנסיונותיו להתמודדות עם הקשיים.
מתברר שארבע עשרה שנה, אחרי הגירוש הנוראי שהחריב את הישובים הפורחים בחבל הגוש ובצפון השומרון, יש מי שמצליחים להפוך את ה'צרה' ל'צהר' ודווקא הקושי שהם חוו בתהליך הופך אצלם לכוח מניע של השפעה ועזרה לדורות הבאים.

חולק מנסיונו

על תוכנה של ההרצאה הוא מספר: "אחרי שנים של עבודה עם ילדים, במסגרות הנוער של צבאות ה'. ואחרי שבשש השנים האחרונות זכיתי להיות משפיע בישיבת חנוך לנער בצפת. במהלך השנים גיליתי שני דברים מאוד מענינים. דבר ראשון: בעיני הנער המתבגר הקשיים שהוא חוווה נראים כהר גבוה זאת בשעה שלאמיתו של דבר הם ממש כחוט השערה, והכל תלוי בצורת ההסתכלות שלו. הדבר השני שגיליתי, הוא שאין דבר שעובר על האדם והוא לחינם. אם על עלה המתגלגל ברוח מלמד אותנו הבעש"ט שזה קורה בכוונה מדוויקת, הרי שבוודאי האירועים אותם חווה הנער אינם לריק.

השיחות עם הנערים במסגרת הישיבתית, שהינה המלטשה לגילוי היהלומים הנוצצים ביותר, והפגישות עם ההורים ושמיעת הצדדים השונים, התחברו אצלי לחוויות האישיות שעברו עלי, החל מילדותי בגוש קטיף, האינתיפאדה המשתוללת מידי יום בדרך מהבית או אליו, הפצמ"רים וכו' התקווה והאמונה טרום ההתנתקות שהיא לא תצא לפועל ועד לימים בהם ראינו את הבלתי יאמן קורה לנגד ענינו, כל אלו חברו אצלי למסע אחד ארוך שלא מסתיים עד להתגלות של הרבי שליט"א מלך המשיח.

משל ונמשל מעשיים

כיום אני יכול להעיד בבירור, שכל הנסיונות שעוברים על הנער המתבגר, כל הקשיים, המחשבות והבלבולים יכול הוא לצלוח אותם בהצלחה, ואת הנסיון להפוך לנס (מלשון הרמה) ואף ההורים יכולים הם לעזור לו בדרך זו, ולהסתייע בכך כדי להתגבר על ההתמודדויות שהם בעצמם חווים.

מה שעלינו מוטל, הוא להבין את המציאות האמיתית כפי שהיא, ולהשתמש בכלים שאותם מגלה לנו הרבי שליט"א מלך המשיח בהדרכותיו בתחומים אלו.

כך לדוגמא אפשר למצוא שכאשר הרבי הריי"צ יצא מרוסיה (לאחר מאסרו הנוראי) הסביר כי ניתן לראות בכל המאסר והגאולה משל. הנמשל, כך הוא הסביר, הינה ירידת הנשמה לעבודה כאן למטה בעולם הזה, ועדיין אין המשל מבטא את הירידה העצומה שהנשמה עוברת ב'מאסרה' בעולם הזה... זה אחד מההסברים דרכם ניתן להבין את כל מה שעובר עלינו, ולהפיק מכל שלב הנתפס אצלינו כ'ירידה', את העליה הטמונה בו ולנצלו לעבודת ה'.

לכן קמה ההרצאה הזו וקרמה עור וגידים, לחלוק מהנסיון האישי והחוויות הלא פשוטות, ובחסדי שמים עברנו אותם. מי שרוצה לחוות את המסע הזה, מוזמן להשתתף בהרצאה שכזו המעניקה את ארגז הכלים להתמודדות שכזו.

אור בגירוש

אחד מהחשיפות שהוא מגלה בעת ההרצאה, הינו גילוי מסעיר שהגיע לאזני אביו - הרב יגאל, השליח בגוש, מבכיר בשב"כ, אשר זמן קצר לפני ההתנתקות נודע להם על חמישה מנהרות מתחת לישובי גוש קטיף, המוכנות לשימוש המחבלים. בפועל דווקא בגלל פנוי הגוש נמנע פיגוע גדול היל"ת. בכך מראה הוא את החיוביות שיש למצוא בכל דבר.

להזמנות צלצלו 058-4770605 או בקישור: www.dibiz.com/levymabelsky.

מתוך מדור אור החיים בגיליון שיחת הגאולה 1258.

יהדות וגאולה לילדי ישראל

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...