• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

יהדות וגאולה לילדי ישראל

חוגי 'יהדודס' יספקו את תכני היהדות והמצוות, כפי שהם חדורים בשליחות העיקרית – קבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח – ללמעלה מ-1500 ילדים בארץ הקודש! • מתוך מדור 'אור החיים' בגיליון שיחת הגאולה 1257 • לקריאה
יהדות וגאולה לילדי ישראל
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

על הסכנות האורבות לתמומתם של הילדים בימי החופש הגדול, כבר עמדו מחנכים והורים רבים. אלא שלמול החסר במסגרת לימודים מסודרת בימים אלו, עולה הצורך בהקמת אפשרויות לחינוך יהודי שורשי, המגיע לא פעם לכאלו אשר במשך כל ימי השנה אינם סופגים זאת במוסדות החינוך. מעז יוצא מתוק, ודווקא ימי החופשה, ללא המסגרת הרגילה מאפשרים לילדים להצטרף לתוכניות החינוכיות הספוגות ערכים ולמלא את מטענם הרוחני בקדושה ויהדות.

ברוח זו, הוקמו במהלך השנים מחנות הקיץ, הקייטנות והקעמפים השונים, בארץ ובעולם, בהם מתחנכים עשרות אלפים. מחנות אלו שהתחילו לפני קרוב לשבעים שנה בארצות הברית, הלכו והתפשטו ברחבי העולם.

תשתית יסודית

במקביל למחנות אלו, הוקמה תוכנית לימודים בשם של"ה (שעת לימודי הדת) במסגרתה יצאו תלמידי ישיבות חב"ד לבתי הספר הכללים בהם מתחנכים עשרות אלפי ילדים ללא מידע יהודי, ומלמדים אותם במסגרת השעה השבועית את התוכן בהתאם לאפשרות בתוכנית הלימודים.

מערכת זו, היוותה את התשתית לפריצתו של המיזם החדש - רשת החוגים הארצית 'יהדודס' שנפתחה השנה ע"י תלמידי ישיבות חב"ד מרחבי הארץ ובמיוחד מהישיבה הגדולה בצפת. התכנית, מגיעה לארץ הקודש עם שדרוג מהותי, אחרי עבודה מוקפדת ומושקעת על כל פרט.

חוגי יהדודס יספקו את תכני היהדות והמצוות, כפי שהם חדורים בשליחות העיקרית – קבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח – ללמעלה מ-1500 ילדים בארץ הקודש!

על פרטי התכניות והמערך הכולל, עובד צוות מסור ומקצועי כבר מספר חודשים. בראש הצוות עומדים רבנים ידועים לצד אנשי מקצוע והיגוי מהמובילים ביותר במגזר הכללי.

מטרת ימי הקיץ

לאחר עבודה משותפת של הרבנים, אנשי המקצוע המומחים בתחום, והתמימים, במשך תקופה ארוכה ביותר, משיקה הרשת פריסה ארצית של שמונים חוגים, המועברים ע"י צוות מדריכי יהדודס – תלמידי ישיבות – שהוכשרו למטרה זו בסדרת ימי הכשרה ברמה המקצועית והחינוכית הגבוהה ביותר.
יש לציין, כי את כל הניהול הלוגיסטי והכספי של המיזם הענק, נטלו על עצמם התמימים המארגנים באחריות מלאה. הרשת הוקמה בעידוד תנועת הנוער צבאות השם בארץ הקודש בראשות הרב דוד נחשון, ובהכוונה של הנהלת ישיבת חח"ל צפת בראשות הרב יוסף יצחק וילשאנסקי. הניהול הכלכלי השוטף מתבצע ע"י התמימים בלבד.

רבני הישיבות, משפיעים ושלוחים רבים, רואים בהקמת הפרוייקט המיוחד, כפתרון שיחזיר את ניצול ימי הקיץ ו'בין הזמנים' של תלמידי הישיבות למטרתם המקורית כפי שיועדה ע"י הרבי שליט"א מלך המשיח - חינוך ילדי ישראל והנחלת א'-ב' של יהדות לאלפי ילדים יהודיים שלא זכו לקבל חינוך יהודי.

חלק בלתי נפרד מההצלחה של פריסת עשרות נקודות ההפעלה שנפתחו השבוע, הוא בזכות שיתוף הפעולה המלא עם שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח מכל רחבי הארץ.

הקליפ שכבש

סדרת ימי הכשרה נערכו למדריכי החוגים בהם הוצגה בפניהם התשתית הכללית וכן נחשף מערך הלמידה על ידו יכירו הילדים את ערכי היהדות והגאולה השלימה. כמו כן נמסרה הרצאה מיוחדת מפי הרב דורון הגי על דרכי הדיבור וההנגשה לילדים מהמגזר הכללי.

במקביל הושק קליפ מקפיץ וצבעוני, הקורא לילדים בצורה עדכנית ומושכת, ומביא את אלפי ההורים לרשום את ילדיהם לחוג מטעם בית חב"ד. קליפ שאכן הביא לתוצאות מרשימות של רישום מוגבר בכל המוקדים באמצעות האתר היעודי שהוקם למטרה זו בכתובת: www.yaadudes.com.

מתוך מדור 'אור החיים' בגיליון שיחת הגאולה 1257.

60 שניות של גאולה

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...