• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

60 שניות של גאולה

מידי שבוע, נחשפים עשרות אלפים לסירטון קצרצר בשם 'פרשה בדקה' ובו מסר ויזואלי קצר בשישים שניות על נקודת גאולה מהדבר מלכות השבועי - שיחות הרבי שליט"א מלך המשיח מהשנים תנש"א ותשנ"ב. יחודו של הסרטון הוא בשימוש של אמצעים גרפיים וחזותיים עכשוויים כשהוא מוגש בסגנון מודרני המותאם לציבור הרחב • מתוך מדור 'אור החיים' בגליון שיחת הגאולה 1256 • לקריאה.
60 שניות של גאולה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מידי שבוע, נחשפים עשרות אלפים לסירטון קצרצר בשם 'פרשה בדקה' ובו מסר ויזואלי קצר בשישים שניות על נקודת גאולה מהדבר מלכות השבועי - שיחות הרבי שליט"א מלך המשיח מהשנים תנש"א ותשנ"ב.

יחודו של הסרטון הוא בשימוש של אמצעים גרפיים וחזותיים עכשוויים כשהוא מוגש בסגנון מודרני המותאם לציבור הרחב.

מאחורי הפקת הסרטון, מידי שבוע, זו השנה השלישית, עומדים שניים מחסידי חב"ד מקהילת צפת, הרב איתן גוריון, בוגר המחלקה לוידיאו וניו מדיה באקדמיה לאומנות "בצלאל", כשעל עיבוד עמל עו"ד הרב יצחק קובי.

גאולה בפשטות

הרב איתן גוריון שבמשך כל השבוע מנהל את הפנימייה בישיבה הקטנה של חב"ד בצפת. לקח על עצמו את הפרוייקט בשיתוף הרב קובי.
"כאמור, הגעתי מעולם הקולנוע והמדיה, ולאחר שחזרתי בתשובה לפני כחמש עשרה שנה, בבית חב"ד נווה צדק בתל אביב, המשכתי לחפש כיצד אצליח לרתום את את הכשרון שלי גם כיום.

הרעיון נוצר אצלי לפני כשלש שנים כשהתבקשתי לעשות עבודה מסויימת שנועדה להעביר מסר מורכב בקצרה ובצורה מושכת. בעקבות אותה עבודה, חשבתי לעצמי למה לא להכניס את ה'דבר מלכות' לזה?

שיחות אלו המאופיינות בתוכן הגאולתי שבהם לא נחשפים כמעט לציבור הרחב, בצורה בה הוא יכול להפנים את המסרים המורכבים שבשיחות אלו.
לאנשים כיום יותר נח לראות סרטון מעניין מאשר לקרוא טקסטים הדורשים הבנה.

וכך התחיל הרעיון לקרום עור וגידים כשמידי שבוע אנו מביאים נקודה גאולתית המתאימה לאדם מהשורה, בלי רקע וההבנה החסידית.

מתאים לכל יהודי

וכאן המורכבות של הרעיון, לקחת מצד אחד את הנקודות העמוקות ביותר של החסידות, לשמור על התוכן והמסר החסידי אך לאידך להפשיט זאת עד כמה שניתן.

באופן בו אנו מצרפים כל שורה לתמונה או קטע וידאו של כמה שניות, אנחנו מצליחים לחבר את הצופה לחוויית הראיה.

לדעתי אין היום לרעיון זה מתחרים. הביצוע עומד בסנדרט הגבוה ביותר של האולפנים המתקדמים בעולם ב"ה, כשאנו כל הזמן משתכללים ומתעדכנים.
בין מקבלי הסרטון ישנם ב"ה גם אנשי אקדמיה, משוררים, מפיקי טלביזיה, שחקנים, ובקיצור מנויים מכל קצוות הדעות. רבים ממקבלי הסרטונים מפיצים את זה הלאה בעצמם לאנשי הקשר שלהם".

הפרויקט הבא

לאורך השנים הם מקבלים ההדרכות מהרבי שליט"א מלך המשיח, לדוגמא הוא מספר:

"כתבתי לרבי שליט"א מלך המשיח על הפרוייקט, ובתשובה באגרות קודש היה כתוב 'יישר כח על הבשורות הטובות בהפצת מעיינות החסידות ולפלא שעדיין לא הפיצו בשפה האיטלקית את כתב העת'.

אמרתי לעצמי כעת צריך לפעול באופן של 'לכתחילה אריבער' (=מלמעלה), הגעתי לבית הכנסת, ולהפתעתי אני פוגש את הרב סנדי וילישאנסקי, ראש הישיבה החב"דית באיטליה. אני שואל אותו "יש לך מישהו שיתרגם את השיחות הללו לאיטלקית"? והוא קישר אותי עם מתרגמת מקצועית שמאז מתרגמת את הסרטון לדוברי השפה.

במקביל, אנו בודקים את האפשרות להרחיב את ההפצה לשפות נוספות בקרוב בעזרת ה'. יצויין כי בכל שנה אנו בוחרים נקודה אחרת מתוך השיחה וכך אנו מחדשים כל שנה את הסרטונים.

מאחר וההפצה הינה בחינם, כמובן, אנו מתכננים בעתיד להוציא ספר בסגנון הסרטונים, שיעזור לנו גם לכסות את עלויות ההפקה".
אגב, כל אחד יכול להצטרף, פשוט שולחים הודעה עם המילה 'דקה' בוואצאפ למספר: 054-493-4711.

פניני גאולה בתניא

סיום הרמב"ם שחל במוצאי שושן פורים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...