• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

פניני גאולה בתניא

מאמרי הגות ומחשבה בנושאים העומדים על הפרק, סיפורים מדורות קודמים והנחלת המסר העכשווי, כפי שבא לידי ביטוי גם בספריו הרבים כבסדרות משיח עכשיו, התוועדות חסידותית, אוצר פניני החסידות ועוד. גולת הכותרת המפעל הכתיבה שלו, הוא סדרת "פניני התניא" שי"ל על אגרת התשובה ולא מכבר השלימה את 12 הכרכים על כל פרקי 'לקוטי אמרים' • מתוך מדור 'אור החיים' בגליון שיחת הגאולה 1255 • לקריאה.
פניני גאולה בתניא
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בין האלפים שליוו במוצאי השבת את המשפיע הרב חיים לוי יצחק גינזבורג, מכפר חב"ד למנחותו בבית החיים שע"י המושב אחיעזר, היו רבים שהידע שלהם בחסידות, גדל הודות לפעוליו הכבירות של המשפיע, החל מההתוועדויות הרבות בהם הוזמן לשאת דברים, בשיעורי החסידות הרבים שמסר בקביעות בכל רחבי הארץ, וכלה בתלמידיו מישיבת תות"ל ראשון לציון.


לצד כשרונו הברוך בדיבור, הרי שגם בכתיבה נחשב הרב גינזבורג כמעיין המתגבר. מאמרי הגות ומחשבה בנושאים העומדים על הפרק, סיפורים מדורות קודמים והנחלת המסר העכשווי, כפי שבא לידי ביטוי גם בספריו הרבים כבסדרות משיח עכשיו, התוועדות חסידותית, אוצר פניני החסידות ועוד. גולת הכותרת המפעל הכתיבה שלו, הוא סדרת "פניני התניא" שי"ל על אגרת התשובה ולא מכבר השלימה את 12 הכרכים על כל פרקי 'לקוטי אמרים'.


הדרכות ממלך המשיח


בראיון שהעניק, עם השלמת הסדרה, למנחם זיגלבוים בעיתון בית משיח הוא סיפר על הפרוייקט המקיף. להלן חלקם מהריאיון:


"עם סיום כרך יב של “פניני התניא" (על הפרקים נ–נג), כתבתי לרבי שליט"א מלך המשיח שסיימתי חלק זה ועל השלבים בהכנסתו לדפוס, ואף זכיתי לתשובות נפלאות. למעשה התשובות היו בשני כרכים שונים באגרות–קודש, שהתוכן שווה בשניהם – מזל–טוב לסיום סידרת הספרים, ובמיוחד על המסיבה שנערכת בקשר לזה. וזו לשון קדשו (אגרות קודש כרך כ"ב עמוד כא):


"בנועם קבלתי הידיעה שכבר יצא לאור כרך העשירי מסידרת הספרים שלו ‘באר החסידות', ואשר נשלח לי, ובודאי יגיע בימים הקרובים, ות"ח על שימת לבבו לשלחו לי..."


גם ההוראה שנאמרה בהמשך לקיום מסיבה וחגיגה לרגל המאורע, קויימה ברוב עם בהיכל ישיבת תות"ל בראשון לציון בהשתתפות ציבור רחב לצד רבנים ומשפיעים.


תלמידים לא מוכרים


“לא פעם קיבלתי טלפון מאנשים שלא הכרתי שהציגו את עצמם ‘אני תלמיד שלך גם בלי להכיר אותך'... מדובר באנשים שלמדו את ספר התניא יחד עם הביאור שלי", מספר הרב גינזבורג. השליח בפושקר, הרב שימי גולדשטיין מעודד את הצעירים המטיילים שמגיעים לבית חב"ד אצלו ללמוד את התניא עם ספרי הרב גינזבורג. ההשפעה חלחלה, ורבים התקרבו ליהדות ונכנסו בעקבות זאת ללמוד בישיבה. “יש גם חסידים מחצרות שונות שמתקשרים ומבקשים לברר היכן אפשר לרכוש את הספר, לאחר שנפגשו בו וביקשו לקנותו", מוסיף הרב גינזבורג.


גאולה כאן למטה


כששואלים אותו: איך אתה רואה את השלמת ביאורי התניא שלך לענין גאולה, בוודאי תענה לי שאין לך “יפוצו מעיינותיך חוצה" יותר מזה; ובכל זאת, כשאתה יושב ורושם את הביאורים, זה נותן לך תחושה של גאולה.


“כל הנושא של ‘דירה בתחתונים' שמתחיל בעיקר פרק לו ומסתיים בפרק נג, מדבר על התכלית של העולם, שזה גאולה. ההסברים שלי בתניא מבארים כל הזמן את הנושא בהקשר של גאולה ולא רק כרעיון מופשט. אני לא נצמד רק לטקסט, אלא גם מרחיב ומבאר באופן קליל וקולח, לצד סיפורי חסידים, את הרעיון של ‘דירה בתחתונים' שהחל בו הראשון מתוך השבעה, אדמו"ר הזקן, ומסתיים ברבי שליט"א מלך המשיח. בביאור כולו, החל מפרק א' בליקוטי אמרים, אני משתדל להכניס את החיות והחמימות של תורת החסידות. יש ביאורים שכותבים בצורה פרשנית נטו, יש ביאורים בצורה פילוסופית על מהות החיים והתמודדויות האדם, אבל אני משתדל להגיש את זה בסגנון של התוועדות חסידית, לצד סיפורים, אמרות קצרות וכדומה".


אין ספק, שגם כעת ממשיך הרב גינזבורג בעקשנותו לדרוש ולפעול, להביא בפועל ממש להתגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

מתוך מדור 'אור החיים' בגליון שיחת הגאולה 1255.

הצהרת האמת מיצהר

סיום הרמב"ם שחל במוצאי שושן פורים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...