• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

מתגלגלים לגאולה עם הטנק בויליג'

מתברר שהטנק הצבעוני המעוטר בהכרזת 'יחי אדוננו' תמונות הרבי שליט"א מלך המשיח ומבצעי המצוות, לצד המוזיקה, כובשים את לב העוברים והשבים שמצידם נוטלים חלק בפעילות הברוכה. "מידי יום אני יוצא עם הטנק לפעילות בשכונה, והרבה אנשים, עולים ומבקרים בטנק". • סקירה על פעילות טנק המבצעים במנהטן • לקריאה
מתגלגלים לגאולה עם הטנק בויליג'
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מדור אור החיים בשיחת הגאולה לקריאה

מידי יום שישי, כאשר בכל הישיבות מסתיימים הלימודים בשעת הצהריים, יוצאים תלמידי ישבות חב"ד - 'התמימים', לפעילות ה'מבצעים'. כך גם נהג בקביעות הרב יהודה פבזנר, במשך שמונה שנים רצופות, כאשר הגיע לאזור הויליג' במהנטן בקביעות. עם חתונתו לפני כשנה, עם רעייתו מושקא, הוא התייעץ עם כמה מאנ"ש שהמליצו להפוך את מסלול המבצעים לפעילות בית חב"ד קבועה. באזור זה מתגוררים ועובדים יהודים רבים, אך טרם נפתח שם בית חב"ד.


בראיון מספר הרב יהודה: כפי שחסיד נוהג, לפני שקיבלנו את ההחלטה, כתבנו על כך לרבי שליט"א מלך המשיח, וקיבלנו באמצעות האגרות קודש תשובות וברכות מעודדות.


מאחר ושכירות מקום לפעילות במנהטן יכולה להגיע לסכום נכבד, עלה הרעיון להתחיל את הפעילות מתוך 'טנק מבצעים' שנשכור שיפעל בשכונה כל ימות השבוע (על סיפור המופת שהתלווה לרכישת הטנק ראו במדור 'נפלאות עכשיו').

נשמות במנהטן

מתברר שהטנק הצבעוני המעוטר בהכרזת 'יחי אדוננו' תמונות הרבי שליט"א מלך המשיח ומבצעי המצוות, לצד המוזיקה, כובשים את לב העוברים והשבים שמצידם נוטלים חלק בפעילות הברוכה. "מידי יום אני יוצא עם הטנק לפעילות בשכונה, והרבה אנשים, עולים ומבקרים בטנק, הוא מספר.
באחת הפעמים, נכנס לטנק אדם שאינו יהודי, וסיפר שבת-זוגו יהודיה (רח"ל), לאחר שהוא ראה מספר פעמים את הטנק חונה ממול ביתו, הוא הבין שזה משהו שקשור ליהודים, ושאל אותה מה זה בכלל אומר להיות "יהודי"? מאחר והיא לא ידעה מה להשיב לו, היא שלחה אותו לברר אצל הרב בטנק – מה המשמעות של להיות "יהודי", הוא ישב לשיחה ארוכה, שאל שאלות, ואחר כך אמר שהולך לגלות לה את כל המידע... האישה לא הגיעה אלינו בהמשך, אך אנו בטוחים, שמשהו פעל עליה, ולפחות היא גילתה "משהו" על יהדותה.


סעודות שבת


מידי שבוע נערך בתוך הטנק שיעור חסידות עם יהודים מהסביבה. בשבת אנו עורכים סעודת שבת רבת משתתפים מאחר ובינתיים, לא מצאנו מקום משלנו, אחד הישראלים שפגשנו, החליט להעניק את הבייסמנט של חנותו כל שבוע לסעודות שבת. וכך, כל שבוע, מידי יום שישי, אנו מניידים את כל האוכל, הכלים, והציוד הנדרש לחנות – ועורכים שם סעודות שבת לישראלים בהשתתפות של כ-30 איש! אנו משתדלים להביא 2 בחורים מ-770 שיעזרו לרומם את האווירה בשולחן-השבת עם ניגונים ואווירה שמחה. כאן המקום להגיד תודה מיוחדת לתמים יצחק ליפש שמגיע אלינו כמעט מידי שבת שאנו זקוקים וכן דואג לבחורים נוספים שיגיעו עימו, כדי לעזור בסעודות-השבת.


אנחנו רואים במוחש כמה זה פועל ומשפיע על אנשים! תמיד אחרי הסעודה אנו נשארים לשיחות יותר פרטיות ועמוקות, ואנשים מעלים שאלות באמונה, במשיח וביהדות. זה החלק המעניין של הסעודה, אנשים חושפים שאלות שמציקות להם, מתעניינים ושואלים באמת ויחד אנו "מתוועדים" איתם ומעוררים את נשמתם. כך יצא שכמה אנשים בקשו לקבוע איתם שיעור קבוע ביום-חול בנושאים אלו.


מתרחבים


אחד המשתתפים סיפר לנו, שהוא מגיע מבית "מסורתי" בישראל, ובביתו הקפידו מאוד על עריכת "קידוש" משותפת במשפחה, אך, מאז שהוא עבר לאמריקה, שבת נהיתה בשבילו לצערינו כמו יום רגיל, וכעת, הסעודות-שבת הקבועות מזכירות לו ש"שבת היום".


בתקופה זו אנו משתדלים להרחיב את הפעילות יותר. ולאחר תקופה, שאנו פועלים במקום מידי יום ובכל החגים, אנו מחפשים מקום להשכרה, כך גם החלטנו לא מזמן על שיפוץ הטנק מבחוץ ובפנים – כדי למשוך יותר יהודים שיעלו ויבקרו בטנק, ונוכל לפעול ולהשפיע עליהם יותר. בדרך להבאת הגאולה האמיתית והשלימה.

 

בית מלא ספרים

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...