• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת כי תצא

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770. היומן נכתב על ידי אחד התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת כי תצא
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

יום ראשון, ג' אלול

החל משעות הבוקר המוקדמות התקיימה על רחוב קינגסטון, סמוך ונראה לבית משיח 770 דוכן ובו ספרי קה"ת וספרים ישנים (יד שני' וכדומה), לטובת החפצים לקיים את הוראת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א במבצע "בית מלא ספרים" (דבר זה נוסף לדוכן הקטן המועמד לאחרונה בדרך קבע באותו מקום המעומד על ידי הת' משה נחמן קרולופסקי).

זמן קצר לאחר תפילת שחרית יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לחלוקת דולרים בחזית בניין 770, כשבתחילת התור עומדים ועוברים קבוצות הילדים שחזרו (וחוזרים כל העת) ממחנות הקיץ והקעמפים.

לאחר חלוקת הדולרים התקיימה גם התוועדות לרגל הבר מצוה של הת' סעדי' ליברוב.

בשל צביעת הספסלים בכל חלקו האחורי של בית משיח - 770, הורגש עומס (אמנם לא כבד כהפעם הקודמת בה התקיימה צביעת הספסלים בחלקו הצפוני-מזרחי של הזאל) בכל שעות הבוקר בחלקים האחרים של הזאל הגדול, כשהדבר ניכר במיוחד בשיעורים הקבועים התמקיימים מידי בוקר לאברכים ואנ"ש שהועתקו, כמעט כולם, ממקומם למקומות האחרים.

שיעור דבר מלכות היומי נמסר היום בטוב טעם על ידי הת' שניאור זלמן קורנט, ולאחר סיום השיעור סיים הת' יוסק'ה פיזם את מסכת ראש השנה, ולאחר מכן חילק לתמימים שנכחו במקום 'לחיים' לכבוד הסיום.

לקראת שעות הערב הגיעה קבוצה מקהילת הבית חב"ד שממדינת קולרדו, כשנוכחותם מורגשת בצורה מיוחדת בריקודי ה'יחי' שלאחר תפילת ערבית שהתקיימו מתוך שמחה וחיות מיוחדת, כשלאחר מכן פנו תמימים רבים למבחן (שהתקיים, כמידי שבוע, בקדמת הזאל הגדול) על הדבר מלכות של השבוע שעבר בו מבואר אודות הבשורה הנפלאה אשר נאמרה על ידי נביא דורנו אשר "הנה זה משיח בא", כשהשבוע פנו לבצע את המבחן תמימים בכמות גדולה מהרגיל, עקב מבצע המאורגן על ידי 'מטה לימוד הדבר מלכות'.

יום שני, ד' אלול

לתפילת שחרית ניגש הת' פאלע נוטיק ולקריאת התורה עלו שני חתני בר מצווה (כהן ולוי), ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, כשלאחר התפילה והכרזת 'יחי' תקע הרב ישראל גרנובטר בשופר ור' נחום קפלינסקי הכריז (ממערכת ההגברה של 770) את הקטע בגאולה ומשיח ואת ה'היום יום'. ולאחר התפילה התקיימה התוועדות לרגל ההנחת תפילין של הת' מנחם מענדל גלייזר, כשבהתוועדות משתתף (בנוסף לאביו וכל משפחתו, גם) סביו, הרב דוד יעקב גלייזר, שידוע בפעולותיו להפצת בשורת הגאולה וזהותו של הגואל ובהוצאת ספרים הקשורים לכך בלשון הקודש.

בשעות הצהריים המוקדמות, ליוו התמימים ואנ"ש למנוחות את השליח הרב יצחק גולדשטיין ע"ה, שליח הרבי מלך המשיח הוותיק למדריד שבספרד (שנפטר בשבוע העבר, והוא בן 72 שנים בפטירתו), כשהלוויתו עוברת מול בית משיח.

לאחר תפילת מנחה התקיים שיעור הדבר מלכות היומי בשילוב 'סעודת עניים' לזכות החתן מנחם מענדל גולדברג וכלתו שיחיו, שמתחתנים היום בארץ הקודש. 

במהלך היום הגיעו מספר אברכים ומשפחות (כמו גם ילדי הקעמפים 'חיילי המלך') ביניהם נצפו משפחת גרליק (שלוחים בפתח תקווה), ר' אלעד שם-טוב (נתניה), הרב נחמי' שמרלינג (שליח הרבי לכפר יונה) ועוד, כשחלק מהאורחים הרבים, ביניהם תמימים, מצטלמים במשותף בחזית בית חיינו.

מיד לאחר תפילת ערבית התקיים סדר ליקוטי שיחות מיוחד, ולאחריו החלה (כפי שפורסם במודעות) התוועדות סיום הרמב"ם הלכות כלאים, שנערכה לע"נ השליח הרב ישראל הלפרין כשכמה מתלמידיו מספרים סיפורים ורגעים שהיו להם במחיצתו של הרב.

כמו כן, נערכה הלילה ההתוועדות הקבועה, פינת החי, בפינה הצפונית מזרחית, בה התוועדו על הדרכים להוסיף ולפרסם את נבואתו של הרבי מלך המשיח שליט"א ולהתחזק בהתקשרות אליו והוראותיו הנצחיות.

יום שלישי, ה' אלול

לאחר תפילת שחרית התקיימה התוועדות לרגל ההנחת תפילין של הת' יצחק מרדכי הכהן כהן (משכונת המלך קראון הייטס) כמו גם התוועדות בר מצווה לת' מאיר חיים דוג'ינסקי (שהגיע עם אביו מארה"ק) כמו גם שני התוועדויות בר מצווה שהתקיימו ברחבי הזאל הגדול.

את שיעור הדבר המלכות היומי מסר הת' הנעלה משה (מוסא) הלפרין כשהשיעור מתקיים בשילוב סעודת עניים לזכות החתן הת' יהודה ליב כהן כשבמקביל התקיים במרכז הזאל האופשערניש' לבנו של הרב משיח אליאס בהשתתפות תמימים רבים.

כמו כן, כמידי יום שלישי, יצאו תמימים רבים בצורה מרוכזת דרך 'הבאס' ל'הדבקות' ברחבי העיר ניו יורק, במקביל ל'סדר שליחות' שהתקיים בחלקו הקידמי של הזאל הגדול.

כפי שהתפרסם במודעות מתחילת השבוע, כשעה לאחר תפילת ערבית החלה התוועדות מיוחדת לרגל יום הולדתו של ר' שמואל שמואלי (עורך העיתון ישראל שלנו ויו"ר המטה להבאת המשיח) כשהוא מספר על מענות הקודש שזכה לקבל מכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ועל הפעולות שנעשו במהלך השנים בנושא הגאולה ושלימות העם והארץ, כשתמימים רבים יושבים מרותקים שעות ארוכות עד קרוב לשעה 4:30 בבוקר!

יום רביעי, ו' אלול 

לאחר תפילת שחרית התקיימה התוועדות קצרה יחד עם חזרת מאמר לרגל הבר מצווה של הת' אהרון שם טוב (שהגיע יחד אביו וסביו מארה"ק).

גם היום התקיים שיעור דבר מלכות היומי בשילוב 'סעודת עניים' לזכות החתן הת' יונתן שמש.

בימים האחרונים קודם בוא תלמידי קבוצה תשפ"ד, לקראת שקיעת החמה הצטלמו תלמידי התמימים בוגרי ישיבת תות"ל ראשון לציון השוהים 'שנה תמימה' בשנה זו, תשפ"ג, על חזית בית משיח 770 יחד עם שלט גדול ובו הכרזת הקודש וכו'.

לאחר תפילת ערבית וסדר ליקוטי שיחות (להעיר שבשבוע האחרון התקיים כמעט בכל ערב סדר לימוד בשיחותיו הק' של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, כל יום וסיבותיו המיוחדות הוא), התקיימה התוועדות גדולה במרכז הזאל לכבוד חתונת בני משפחתם של התמימים שמואל גרונם גרינברג והת' שמואל גרינוולד שנמשכה אל תוך הלילה  כמו גם התוועדות המשך לבר מצווה של הת' אהרון שם טוב.

יום חמישי, ז' אלול

בקריאת התורה עלו שני חתני בר מצווה ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א כשבהכרזת הקודש וב'הגבה' זכה חתן בר מצווה שלישי (לו לא היה עלי' פנוי') ולאחר התפילה התקיימה התוועדות לרגל הבר מצווה של הת' מנחם מענדל לאופר שנמשכה זמן רב.

כחלק מהשיפוצים שונים הנערכים כל העת בזמן האחרון במקווה ישראל, הוחלט על הכשרת אוצר מי הגשמים והבור התחתון, שבשל כך הוחלט על סגירת המקווה ביום זה לטובת ניקוי המים הישנים ומילוי האוצר במי גשמים - מגשמי הברכה שירדו במהלך יום זה ולמחרתו, כשבמקום זה הועמדה בריכה קטנה לטובת הבאים בשערי המקווה..

את השיעור דבר מלכות היומי היום מסר הת' פאלע נוטיק, כשבמסגרת שיעור התקיימה גם התוועדות חסידים לרגל ולזכות היום הולדת של הרב בנימין אדרעי, שליח הרבי מלך המשיח שליט"א ורבה הראשי של מדינת יפן.

לאחר תפילת ערבית נמסר שיעור גאולה ומשיח המרכזי השבועי על יד הרב נחמי' שמרלינג (שליח לכפר יונה) שהאריך אודות קיום מצוות סוכה לעתיד לבוא והסוכה שתיבנה בבית המקדש דלעתיד לפי דברי הראשונים ובשיטת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

זמן מה לאחר השיעור החלו התוועדויות ליל שישי בליובאוויטש, כשהפעם מסודרות השולחנות של תלמידי הקבוצה ממזרח למערב 770, כפי שהי' בתחילת שנה זו, ויצויין כי זהו הליל שישי האחרון בו מתוועדים תלמידי הקבוצה הישנה - תשפ"ג - לפני בוא תלמידי הקבוצה החדשה - תשפ"ד - בשבוע הבא.

יום שישי, ח' אלול

לאחר תפילת שחרית התקיימה התוועדות אחת לרגל הנחת תפילין, ולאחר שעות מספר התקיים 'פדיון הבן' לבנו (שנולד בברכת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לאחר 11 שנות נישואים!) של הרב שמואל אלישביץ יחד עם סעודת מצווה בשרית. 

לאחר שחזרו רוב תושבי שכונת המלך, כמו גם האורחים הרבים שהגיעו לקראת שבת זו, הי' הזאל הגדול מלא מפה לפה בכל תפילות השבת, דבר שהורגש במיוחד לאחר השבתות האחרונות שהיו ריקות.

לקבלת שבת ניגש ר' שניאור זלמן שנאוויטש, וב'לכה דודי' התחיל במניגנת 'אורך ימים', שהוחלפה עד מהרה למנגינת 'והוא גואלנו' כרגיל.

שבת קודש, ט' אלול

לתפילת שחרית ניגש ר' שמעון הרץ ולקריאת התורה עלו 7 חתנים, ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, כשלאחר התפילה התקיים מנין נוסף עבור החתנים להם לא נותר מקום בין העליות.

להתוועדות קודש נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 1:30 כרגיל, ובין השיחות ניגנו 'שיר המעלות לדוד' ו'מהרה ישמע' ולאחר השיחה השלישית נתן לת' נחום צופין בקבוק עבור ההתוועדות הקבועה  ביום שני ולאחר ניגון הקפות נתן גם לר' יוסף הענגל עבור התוועדות ח"י אלול שתתקיים באדעלייד, אוסטרליה ולרב מנחם גערליצקי עבור סיומי  הרמב"ם השבוע.

לאחר ההתוועדות קודש נפתחו מספר התוועדויות 'אופרוף' ביניהם לת' יוסי אקסלרוד, לוי יצחק קליפה ולת' מוטי סגל (שהמשיך להתוועד גם לאחרי תפילת מנחה), כמו גם כמה התוועדויות בר מצווה ביניהם לת' חיים קעניג ולת' מ"מ לאופר. ובתפילת מנחה עלו שלושה חתני הבר מצווה לתורה.

מיד לאחר תפילת ערבית וצאת שבת, יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לקידוש לבנה  על כביש ה'סררויס' הסמוך ל-770 (המנורה הרגילה לא פעלה, ור' ישראל גרנובטר החזיק פנס במקומה), ולאחר מכן החלו ריקודים לרגל הקדוש לבנה בניצוחו של הזמר המפורסם ברק גרוסברג.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת שופטים

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת שלח

תגובות

  • משיח נאו , י"ג אלול התשפ"ג, 14:58

    " לאחר ההתוועדות קודש נפתחו מספר התוועדויות 'אופרוף' ביניהם לת' יוסי אקסלרוד, לוי יצחק קליפה ולת' מוטי סגל (שהמשיך להתוועד גם לאחרי תפילת מנחה), כמו גם כמה התוועדויות בר מצווה ביניהם לת' חיים קעניג ולת' מ"מ לאופר. ובתפילת מנחה עלו שלושה חתני הבר מצווה לתורה."

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...