• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת שופטים

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770. היומן נכתב על ידי אחד התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת שופטים
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

יום ראשון, כ"ו מנחם אב

כמידי יום ראשון, זמן קצר לאחר תפילת שחרית יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לחלוקת הדולרים בחזית בניין 770, כשעל פניו עוברים אנשים נשים וטף כולל גם קבוצות גדולות של מקורבים שהגיע במיוחד מרחבי ניו יורק לרגע המיוחד (יצויין שבשל כך שהתפילה הסתיימה מוקדם מהרגיל היה בתחילה קהל הבחורים העומדים סביב בכל זמן החלוקה דליל מהרגיל שהגיעו במהלך הזמן).

שעה קלה לפני מנחה עברה מול בית משיח הלוויתה של אישה אחת.

בשל צביעת הספסלים וסגירת חלקים נרחבים מבית משיח לשם כך, הורגש במהלך היום כולו עומס בספסלים שנותרו פתוחים בזאל הגדול, כשגם שיעור הדבר היומי עבר משולחן הרבנים (שמשמאל לארון קודש) לשולחן המערכת (שבקדמת בימת ההתוועדויות), כשהשיעור נמסר על ידי הת' ישראל גרונברג ובו הוגשו מיני מזונות ע"י א' התמימים לע"נ סבתו.

כחלק מההתעוררות לאחרונה בקשר עם סיום שנת הקבוצה והיציאה של רבים מהתמימים לשליחות ברחבי העולם, התקיים הערב לאחר תפילת ערבית 'סדר הקהל' מיוחד לתלמידי הקבוצה, בו למדו כולם משיחותיו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א אודות החשיבות וההכרח ביציאה לשליחות כפי שנדפסו בחוברות מיוחדות מתוך 'ספר השליחות'.

לאחר מכן התקיימה התוועדות גדולה לתלמידי התמימים בוגרי חח"ל צפת לכבוד היום הולדת של הת' נהוראי אקוקה כמו גם התוועדות לתמימים בוגרי ישיבת תות"ל ראשון לציון.

יום שני, כ"ז מנחם אב

במהלך היום נמשכו השיפוצים והשיפורים 'לפאר ולרומם' את בית חיינו, כשבהמשך לעבודות צביעת הספסלים, התקיימו שיפוצים נרחבים בעזרת נשים 'איסטען פארקווי' (שקולות השיפוצים נשמעו היטב בעזרת הגברים) כמו גם תיקונים ושיפורים שנערכו בתקרת הזאל הגדול לתיקון ושיפור המזגנים.

כמו כן, במהלך היום הועמד מול הכניסה לבית משיח דוכן התרמה לטובת בית חב"ד בעיר באר שבע - מרכז ההתגלות.

שיעור דבר מלכות הימי נמסר כרגיל על שולחן הרבנים, ומיד לאחר השיעור, החלה התוועדות בר מצווה לת' קאזלאווסקי (שהגיע ממש בשעות הצהריים מארץ הקודש) יחד עם אביו וסבו, כשההתוועדות נמשכת שעה ארוכה.

הבוקר הגיע המשפיע הרב עופר מידובניק לביקור בזק של כמה ימים על מנת להתוועד עם תלמידי התמימים השהוים בבית משיח 770, כשהלילה הוא גם התוועד במרכז 770 במקביל להתוועדות הקבועה, פינת החי, שהתקיימה כרגיל בפינה הצפונית מזרחית ונמשכה גם היא אל תוך הלילה יחד עם הרב תומר רותם (שליח לאקוודור).

יום שלישי, כ"ח מנחם אב

היום הסתיים קעמפ 'מחנה משיח' (שמתקיים בהרי הפוקונוס), כשבמהלך היום חזרו לביתם מרבית הילדים ששהו עד עתה בקעמפ זה, כשהם ממלאים בזמן התפילות ובכללות היום את בית משיח 770.

שיעור הדבר מלכות היומי שלאחר תפילת מנחה נמסר היום מפי הרב יוסף יצחק סילברמן (שליח הרבי לעיר אלעד, ארה"ק), כשהשיעור התקיים בצורה מורחבת מהרגיל, כשקהל המאזינים ישבו על כל הספסלים שבחלקו הצפוני מזרחי של בית הכנסת, ולהם נמסר השיעור בנבואתו של הרבי מלך המשיח שליט"א ש"הנה זה משיח בא".

כיאה וכיאות לשבוע זה בו מורה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לפרסם לכל אנשי הדור כי "הנה זה משיח בא", יצא גם השבוע 'הבאס' לכיוון השכונות היהודיות באזור שכונת המלך להדביק ולפרסם את זהותו של הנביא הגואל, כשרק היום מודבקים כ-40 בלאקים!

כמו כן, ביום האחרון הוחלפו המדבקות הישנות המודבקות על הרמזורים הסמוכים לבית משיח (שכבר דהו מחמת פגעי הזמן) למדבקות החדשות וסגנוניות.

במקביל, התקיים גם 'סדר שליחות' השבועי, בו למדו תלמידי התמימים הבוגרים והקבוצה, משיחותיו הק' של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א אודות החובה והצורך ליציאה לשליחות ו"להפוך את העולם" לקראת הגאולה השלימה.

לאחר הסדר שליחות, התקיים סיום הרמב"ם הלכות נדרים והתחלת הלכות נזירות.

יום רביעי, כ"ט מנחם אב

לאחר תפילת שחרית התקיימו מספר התוועדויות בר מצווה כשהראשונה הייתה לת' מנחם מענדל סטאון (תושב שכונת המלך), שישב עם כמה ממשפחתו הקרובה והרחוקה, כמו גם התוועדות לת' שמעון יהודה שחר יחד עם אביו וסביו הגדול - הרב עופר מיודובניק, שהתוועד קצרות עד תחילת סדר נגלה.

לאחר תקופה קצרה בה חלה ירידה בכמות האורחים, הגיעו במהלך היום אורחים רבים כשחלקם גם הגיעו עם כל משפחתם לקראת תחילת חודש אלול. 

כחלק מהמהלך בשבועות האחרונים בו הוחלפו רובם של הקופות הקבועות בקירות בית הכנסת, הוחלפה היום הקופה הקבועה במערב בית הכנסת בתוך ספריית 'אגרות הקודש', כשהפעם נוסף גם מדף מיוחד עבור ספריות הספרים ב-770.

זמן מה לאחר תפילת ערבית, החלו ריקודים מיוחדים במזרח בית הכנסת לכבוד הבר מצווה של הת' שמעון יהודה שחר, ולאחר מכן נמשכה התוועדות הבר מצווה יחד עם סביו, הרב עופר מיודובניק, כשהתוועדות נמשכת שעות ארוכות עד השעות המאוחרות של הלילה בהם ניגנו ניגונים ושירים הקשורים למהות הזמן והשעה ונגמרה בריקוד 'יחי' סוער שסחף איתו את כל המשתתפים.

יום חמישי, אדר"ח אלול, ל' מנ"א

בתפילת שחרית הורגש עומס גדול מהרגיל, כשבין הגורמים לעומס הגדול הם כמויות הילדים המתגוררים בשכונת המלך, כשחלקם הגיעו במסגרת מרוכזת מטעם ה'קעמפ' המאורגן על ידי 'חדר' ליובאוויטשער ישיבה.

לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה של הטנקיסטים, כשבשלוש העליות הראשונות מכובדים חתני הבר מצווה ולרביעי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. ולאחר התפילה התקיימה (על שולחן הרבנים שבקדמת הזאל) התוועדות בר מצווה לת' יוסף יצחק ליפסקער.

שעה ספורה קודם תפילת מנחה, נעמדו תלמידי התמימים משנת הקבוצה הנוכחית, לתמונה בחזית בית משיח 770, כשהזמן המיועד לארגון התמונה מנוצל על ידי התמימים לנגן יחדיו ולהעלות זכרונות מהשנה החולפת.

לאחר תפילת מנחה התקיים שיעור דבר מלכות היומי, כשהפעם מוגש בשיעור סעודה מיוחדת, כשלרגל הסעודה נוסף לשולחן שמועמד באופן קבע, שולחן נוסף על מנת שיהיה מקום בשפע לכל המשתתפים.

לאחר השיעור, שמו תמימים רבים את פעמיהם עבר חדר האוכל 1414 שם נערכו המבחנים החודשים במסגרת מבצע 'יששכר וזבולון', כשספסלי 770 התרוקנו בצורה משמעותית מיושביהם גם במשך שעות הצהריים שלאחר קיום המבחן.

את שיעור גאולה ומשיח המרכזי השבועי, מסר השבוע הת' דוד מלכא בסגנונו המיוחד, כשנושא השיעור סובב אודות חיוב האמונה והצפי' במלך המשיח במקורות ואת המשמעות ההלכתיות של אמונה וצפי' זו, ולאחר מכן החלו, כמידי שבוע התוועדויות ליל שישי בליובאוויטש כשבין השולחנות פזורים הרבה בחורים דוברי השפה האנגלית שחזרו כעת ממחנות הקיץ בהרים שסביב שכונת המלך.

יום שישי, א' אלול

לתפילת שחרית ניגש הת' דוד חיון ולקריאת התורה עלו שני חתנים שמתחתנים בשבוע הקרוב (להם לא נשארו עליות פנויות בעליות של שבת קודש) וחתן בר מצווה אחד ולרביעי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, לאחר התפילה התקיימה התוועדות בר מצווה לת' לנאו, ולאחר מכן יצאו תמימים רבים למבצעים לפרסם ולהפיץ את הנבואה ש"הנה זה משיח בא" בכל רחבי העיר ניו יורק.

בשבוע האחרון התקיימו שיפוצים ב'חדר ראשון' בעזרת נשים איסטרן פארקווי, ובשל כך היא נסגרה לקהל הנשים במהלך השבוע האחרון, ובמהלך היום נעשו מאמצים מרובים (שאכן נשאו פרי) להשלים את השיפוצים על מנת שיוכלו לפתוח את עזרת הנשים לקראת שבת קודש.

לקראת שבת קודש חולקו על שולחנות 770 קבצים ובהם צילומים מה'עלי הגהה' של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א על שיחת ש"פ שופטים תנש"א, כשהדבר גורם שמחה גדולה והתרגשות בין תלמידי התמימים דבר שהי' גם נושא שיחה במשך הלילה.

לקבלת שבת ותפילת ערבית ניגש הרה"ת מנחם מענדל קורן, ואת ההכרזות על ה'שלום זכר' וזמן תפילת שחרית הכריז הגבאי ר' יוסף לוש.

שבת קודש, ב' אלול

לאחר תקופה של כמה שבועות בהם לא התקיים שיעור הדבר מלכות ביום השבת, חזר הבוקר שיעור הדבר מלכות כשמוגשים בו, כנהוג, מיני מזונות חלביים.

לתפילת שחרית ניגש ר' שמעון הרץ, ולקריאת התורה עלו בכל השבע עליות חתנים (כשלאחר התפילה מתקיימת קריאה נוספת עבור החתנים (18 במספר!) שלא הי' להם מקום) ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.  

להתוועדות קודש נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שעה 1:30 כרגיל, ובין השיחות (שארכו כחצי שעה כל אחת) ניגנו 'שיר המעלות לדוד' ו'כתיבה וחתימה טובה' ולאחר השיחה השלישית (שארכה כרבע שעה) נתן שני בקובקי משקה (א' לת' נחום צופין - עבור ההתוועדות הקבועה ביום שני וא' לת' החתן יהודה לייב כהן - עבור התוועדויות ושיעורים שייתקימו בביתו שהוא מקים כעת) ולאחר ניגון הקפות נתן גם לר' מנחם גערליצקי (עבור סיומי הרמב"ם השבוע), ולאחר ניגון 'שיבנה' (ע"י הת' ישראל רייכמן) וברכה אחרונה - יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לאחר מכן החלו כמה התוועדויות 'אופרוף', בין השאר של התמימים יהודה לייב כהן, לוי יצחק אנוש, מענדי גולדברג, ארי גרינוולד כמו גם התוועדות נפרדת בה ישבו התמימים יונתן שמש והת' יעקב אמיתי ועוד, כשכל ההתוועדויות נמשכו עד סמוך לתפילת מנחה עם הרבי מלך המשיח שליט"א.

לאחר צא שבת התקיימה התוועדות בר מצווה לת' בורנשטין (שהגיע יחד עם אביו מהעיר אופקים לכבוד הבר מצווה), ובהמשך הלילה התקיימה גם התוועדות לכבוד היום הולדת של הת' מוטי סגל (שסיפר גם על לידתו הניסית בברכת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת ראה

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת שלח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...