• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת ראה

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770. היומן נכתב על ידי אחד התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת ראה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

יום ראשון, י"ט מנחם אב

כמידי יום ראשון, כעשרים דקות לאחר תפילת שחרית יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לחלוקת הדולרים בחזית בניין 770, בשל האורחים הרבים הייתה המדרכה שמול 770 מלאה במשפחות, ויצויין כי זו הפעם הראשונה בא יוצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לקהל לאחר חידוש הגינות.

את שיעור הדבר מלכות השבועי מסר השבוע הת' מנחם מענדל קירשנזפט.

הלילה הוא ליל כ' מנחם אב, יום היארצייט של ר' לוי'ק - אביו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, וכבר משעות הצהריים נצפו עשרות תמימים שהגיעו מכל רחבי ארצות הברית והסביבה לקראת יום זה, ובמיוחד - שכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א נוהג לעבור לפני התיבה ביום זה.

תפילת ערבית התקיימה בשעה הרגילה וכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ניגש לעמוד. השטח הסמוך לארון קודש נסגר, ובו עמדו גם הילדים והמשמשים בקודש.

לאחר התפילה הוקרן ודיאו מהתוועדות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מתאריך כ' מנחם אב תשמ"ד (עם כתוביות עם תרגום ללה"ק), ובזמן זה התקיימה גם התוועדות יום הולדת לרב יונתן גולדברג ולת' מנחם מענדל טביב.

יום שני, כ' מנחם אב

בשעות הבוקר המוקדמות התקיימו בקדמת הזאל הגדול ריקודי 'הקפות' יחד עם ספרי התורה שהוצאו במיוחד מארון הקודש לשם מטרה זו, כחלק משמחת הכנסת ספר התורה של ילדי ישראל שמתקיימת היום בירושלים עיה"ק.

לתפילת שחרית ניגש כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לעמוד, כשהסדר בתפילה היה כבאתמול, רק שהיום הצטופפו גם על בימת התפילות עשרות ילדים מהכיתות הנמוכות של הקעמפ של 'חדר' אור מנחם, כמו כן השתתפו בתפילה עוד עשרות ילדים מהקעמפים השונים שבשכונת המלך כשהם מפוזרים על הספסלים שבחלקו המזרחי-דרומי של הזאל הגדול.

לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה של הטנקיסטים, והקריאה התקיימה בחלק המזרחי של הזאל הגדול. לראשון עלה אב שנולדה לו בת לאחרונה (ולאחר העלי' קראו שם לבת), לשני עלה חתן (שבשלו אף לא אמרו תחנון היום) ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. 

לאחר התפילה התקיימה התוועדות בר מצווה לת' לוי יצחק זנדהויז ולת' העלהר, ולאחר מכן החלו לסדר את בית הכנסת לכינוס 'ראלי' שהתקיים היום לקראת תפילת מנחה, כשבמקביל התקיימה הקרנה מיוחדת בשידור חי של הכנסת ספר התורה של ילדי ישראל בירושלים עיה"ק בסמוך לארון קודש (נוסף לכנס צבאות ה' מיוחד שהתקיים באותו הזמן בבית משפחת רובשקין בסימן 'הקהל' עם תוכניות הילדים שבמחנות הקיץ בארץ הקודש).

כנס הראלי הראשון להיום החל בשעה 1:30 לערך, אז הגיעו הילדים מהכיתות הנמוכות המשתתפים ב'קעמפים' שבשכונת המלך קראון הייטס להם הופיע א' מאנ"ש בהצגת יחיד שריתקה את עיני הילדים והסובבים אותם למשך דקות ארוכות, וזמן קצר לאחר שעזבו (סמוך לתפילת מנחה עם הרבי מלך המשיח שליט"א) הגיעו כבר הקבוצות הראשונות של הקעמפים 'חיילי המלך' ו'מחנה משיח' בהנחיית הת' אברמ'ל טורין שפתח יחד עם הילדים בכמה משירי הקעמפים המוכרים.

לתפילת מנחה נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה הרגילה (3:15), כשהפעם את שירת ה'יחי' (במנגינת ניגון הקפות) לוותה גם בכלי זמר מההגברה שהוצבה לרגל מאורע זה. התפילה עצמה התנהלה עם שירי הקעמפים וכו', עד לסיומה אז עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מעמוד הש"ץ אל בימתו לעבר ה'סטענדר' המיועד לשיחות שהוצב מבעוד מועד, אז (לאחר שניגנו שוב ניגון הקפות) הכריזו את י"ב הפסוקים נציגי הקעמפים השונים, ולאחר הכרזת 'יחי' משולשת ניגנו 'יחי' ו'ווי וואנט משיח נאו' (כנהוג).

לאחר מכן נשא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שיחה לפני הילדים ובסיומה, כפי שהכריז המנחה, עלו לבימתו הק' ארבעה ילדים נציגי הקעמפים והגישו כמתנה דו"ח מהחלטות טובות שקיבלו על עצמם כלל ילדי ה'קעמפ' לנחת רוח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לאחר מכן חילק כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א כמה חבילות של מטבעות 'דיימס' למפקדי הקעמפים (וכן למנחה האירוע, שירד מבימתו במיוחד על מנת לקבל את מטבעות ה'דיימס') ולאחר מכן יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מבית הכנסת.

לאחר מכן יצאו ילדי הקעמפ 'חיילי המלך' ונשארו באולם הזאל ילדי קעמפ 'מחנה משיח' שבפניהם התקיימה תוכנית מיוחדת, כשבשלב מסויים פתחו כולם באחדות יחד עם ילדי הקעמפ 'גן ישראל' מדטרויט (שהגיעו לבנתיים ותפסו את מקומם באחורי הזאל) בשירת 'יחי' שסחפה אלי' את כלל הנמצאים בבית הכנסת.

בהמשך הצהריים הגיעו עוד ועוד קבוצות של קעמפים מרחבי היבשת כשחלקם נסעו למעלה מעשר שעות (!) על מנת להגיע אל בסיס הממלכה, כשעל כביש השדרה חונים כל העת האוטובוסים שהביאו הנה את הילדים.

סמוך לשקיעה, לאחר ששכחו כמויות הילדים, החלו כמה מתלמידי התמימים לסדר את בית הכנסת להתוועדות המרכזית לרגל כ' מנחם אב, כשבכניסת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתפילת ערבית היה בית הכנסת כבר מסודר כולו להתוועדות המרכזית שהחלה מיד לאחריה.

ראשון הדוברים היה הרב מיכאל חנוך גאלמב (שחזר כמה דברים מתורת בעל ההילולא), לאחריו דיבר ר' יוסף הענגל - שהאריך לבאר העילוי המיוחד של יום זה ולאחריו נאמו עוד כמה רבנים ושלוחים, כשהאחרון שבניהם היה הרב יוסי פרבר, שסיפר סיפורים רבים ומרתקים מחיי השליחות בבתי הספר וברחבי ארץ הקודש.. 

כמו כן, בהמשך הלילה התקיימה ההתוועדות הקבועה - פינת החי, כשהתוועדות זו התקיימה בשילוב בר מצווה לת' משיח קנטור, יחד עם אביו הרב אלעד קנטור.

יום שלישי, כ"א מנחם אב

בימים האחרונים הוקם ביוזמת 'בית חב"ד - 770' (שיוצא מזמן לזמן בפרויקטים חדשים ומיוחדים על מנת לקבל את פני היהודים הבאים לבקר בבית משיח) דוכן תפילין והסברה מחוץ ל-770 (בתחילת החניה), כשבדוכן נמצאים התמימים הפעילים במשמרות ברוב היום.

לאחר שיעור הדבר מלכות היומי סיים הרב אפרים שמואלי את סדר נזיקין (במשניות) לע"נ בנותיו (שהיום הוא יום היארצייט שלהם), ולאחר מכן הוציא מיני טעימה לעילוי נשמתם.

בשעות שלאחר הצהריים התקיימו על שולחן הרבנים שמשמאל לארון קודש שני חגיגות (כהשלמה ו'פיצוי' על הבוקר שלא התקיימו שום התוועדות), הראשונה הייתה חגיגת ה'אופשערניש' לאחד מבני המקורבים, ויותר סמוך לשקיעה התקיימה גם התוועדות יום הולדת לת' לוי קרישבסקי (שהגיע יחד עם אביו וכמה ממשפחתו לקראת יום ההולדת), אותו שמחו תלמידי התמימים בוגרי ישיבה גדולה ליובאוויטש - בית שמש.

כפי שהתפרסם במודעות, מיד לאחר תפילת ערבית התקיימה במערב 770 ההקרנה החודשית של התוכנית 'ואביטה נפלאות' בה צפו תלמידי התמימים בודיאו'ים משנות העבר המחזקים את האמונה במלך המשיח ובביאתו הקרובה.

לאחר סיום הודיאו החלה התוועדות סיום הרמב"ם הלכות שבועות (בו דיבר, בין השאר, הרב ינון רוט ששוהה כאן בימים האחרונים יחד עם אביו הרב נפתלי רוט), כשאת הסיום ערך הרב מנחם מענדל ברנדווין. כמו כן, התקיימה הלילה התוועדות בבית המדרש 'חרות' לתלמידי התמימים בוגרי ישיבת תות"ל נתניה עם הרב ישראל אלפנבין.

כמידי שבוע, במהלך הלילה יצא 'הבאס' כשהוא מלא ועמוס בתמימים להדביק את העיר כולה במדבקות המבשרות על בוא הגואל וזהותו, כשרק הלילה הודבק מספר שיא של השבועות האחרונים - קרוב ל-2000 מדבקות בלילה אחד! 

יום רביעי, כ"ב מנחם אב

לאחר תפילת שחרית התקיימה התוועדות לרגל הבר מצווה של הת' שניאור זלמן חקק שהגיע יחד עם אביו במיוחד מהעיר בני ברק על מנת לחגוג את יום קבלת עול מצוות בסמוך למלך המשיח.

סמוך לתפילת מנחה הגיעה הידיעה שהת' פסח שיפמן - מנהל ערוץ זמן הגאולה ביוטיוב - בא בקשרי השידוכים, דבר שעורר שמחה גדולה אצל תלמידי התמימים דבר שבא גם לידי ביטוי בהתוועדות קטנה שהתקיימה יחד עם כמה מקרובי משפחתו לרגל המאורע.

כמו כן, בימים האחרונים הגיע משלוח חדש של כמה מספרי קה"ת שיצאו לאור לאחרונה, והם נמכרו בדוכן מיוחד בכניסה לבית משיח - 770.

 גם השבוע התקיים לאחר תפילת ערבית 'סדר שליחות' בו חולק כיבוד מיוחד לעשות המשתתפים תלמידי הקבוצה והבוגרים.

יום חמישי, כ"ג מנחם אב

בקריאת התורה היום עלה חתן בר מצווה אחד, ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לאחר התפילה הוכנסו שני ילדים בבריתו של אברהם אבינו בזה אחר זה, הראשון היה בנו של ר' חיים מאיר זלמנוב, כשבסנדקאות מכובד הרב שניאור זלמן לבקובסקי - ראש ישיבת תות"ל המרכזית, ומיד לאחריו התקיימה הברית לבנו של הרב ישראל גרנובטר, כשבשני הבריתות משתתפים קהל רב של תמימים ואנ"ש, ולאחר מכן שמו תמימים רבים את פעמיהם לסעודת הברית שהתקיימה באולם השוכן במלון אש"ל.

בשעות הצהריים המוקדמות מסר הרב משה קורנוויץ (ר"מ ומשפיע ביש"ג ליובאוויטש בית שמש, שהגיע לכאן בימים האחרונים) שיעור מיוחד בנגלה לתלמידי הקבוצה בשטח שבין הספסלים.

בימים האחרונים חזרו רובם ככולם של משפחות האורחים שהגיעו לקראת חמישה עשר וכ' במנחם אב, דבר שהורגש במיוחד בזמן התפילות ובכך שהכרזת 'יחי' (הניתנת בדרך כלל לחיילי צבאות ה' הנוכחים) זכה (באופן נדיר) הש"ץ שניגש לעמוד בתפילות מנחה ומעריב.

את השיעור גאולה ומשיח המרכזי השבועי המתקיים במערב 770 מסר הרב משה קורנוויץ בעניין מלחמת גוג ומגוג.

זמן מה לאחר השיעור החלו התוועדויות ליל שישי בליובאוויטש, ביניהם התוועדות יום הולדת שהתקיימה לת' עודד קיזרמן בקדמת 770, ובהתוועדות המרכזית של תלמידי הקבוצה הנוכחית בה חגגו את יום הולדת התמימים יהודה ברק, שניאור זלמן מיפעי, עמית מילשטין ועוד.

כמוכן התוועד גם הרב יוסף הענגל (עם התמימים דוברי אנגלית) ו(כפי שהתפרסם במודעות) התקיימה גם התוועדות מיוחדת ב'פינת החי' עם הרב חס"ד הלברשטם לרגל יום הולדתו ה-עג, והוא מספר שם סיפורים רבים מתקופת שהותו כמשב"ק בבית הרבי מלך המשיח שליט"א והרבנית.

יום שישי, כ"ד מנחם אב

לאחר תפילת שחרית התקיימה התוועדות בר מצווה לבנו של שלום בער הנדל (ר"י חב"ד בעיר אור יהודה), כשבהתוועדות משתתפים גם כמה מתורמי וידידי הישיבה שהגיעו במיוחד לקראת הבר מצווה והצטלמו יחד בסיום ההתוועדות על חזית ארון הקודש כשהם מכריזים את הכרזת הקודש 'יחי . . מלך המשיח לעולם ועד'.

שבת קודש, כ"ה מנחם אב

לתהילים שבת מברכים ניגש הרב יוסף ברוך שפילמן, ולתפילת שחרית ניגש הרב מנחם מענדל רייצעס.

לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח (לכבוד שבת מברכים החודש אלול), ובכל שבע העליות עלו חתנים, מלבד מפטיר בה כובד כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

להתוועדות קודש נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 1:30 כרגיל, ובין השיחות ניגנו 'שיר המעלות לדוד' ו'הקהל' (פיאמנטה, אותו ניגנו בחיות ובחוזק מיוחד), ולאחר השיחה השלישית נתן שני בקבוקי משקה (לת' מוטי צ'ופין עבור ההתוועדות הקבועה ביום שני ולרב מנחם גערליצקי עבור סיומי הרמב"ם השבוע) ולאחר ניגון הקפות, 'שיבנה' וברכה אחרונה יצא מבית הכנסת.

לאחר מכן החלו כמה התוועדויות 'אופרוף', בניהם לת' זאב גינדס, שם התוועד ר' עמוס כהן, ולתמימים יהודה אריה הרשקוביץ, מענדי אבלסקי ועוד.

לתפילת מנחה הוציאו שוב את ספר התורה לקבלת פני משיח, ולראשון עלה חתן בר מצווה א', ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, כשבגלילת הספר זכו כמה מקבוצת המקורבים שהגיעו יחד עם הרב שלום דובער הנדל.

מיד לאחר צאת השבת החלו כמה מעובדי בית הכנסת יחד עם עובדים מיוחדים שהביאו לצורך מטרה זו, בצביעת הספסלים לקראת חודש החגים - תשרי תשפ"ד, כשכל השטח שמימין הארון קודש מתוחם לצורך מטרה זו.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת עקב

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת שלח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...