• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"א תמוז התשפ"ד (27.07.2024) פרשת פנחס

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת עקב

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770. היומן נכתב על ידי אחד התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת עקב
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

יום ראשון, י"ב מנחם אב

בשעות הבוקר המוקדמות עברה מול בית חיינו הלוויתו של הרב יצחק חיים מרטון, כשרבים מהבחורים השוהים בישיבת תות"ל המרכזית השכימו קום על מנת להשתתף בהלוויתו.

זמן קצר לאחר תפילת שחרית יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לחלוקת הדולרים בחזית בניין 770 בית משיח, כשבחלוקה עברו גם רבים מילדי צבאות ה' (להם נגמרו הלימודים והקעמפים שבשכונת המלך בימים אלו), כשהקטן שבעוברים היה בנו של הרב ישראל גרנובטר שנולד ביום שישי האחרון, וזכה לעבור מול פני הקודש כשהוא בן 45 שעות בלבד!

לאחר חלוקת הדולרים התקיימו מספר התוועדויות 'בר מצווה' והנחת תפילין ברחבי הזאל הגדול, ביניהם לת' ישראל אליעזר מוסקוביץ (בנו של הרב משה מוסקוביץ, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח בחרקוב, אוקראינה), לת' משה יוזביץ (שאביו מנהל את 'חדר' אור מנחם כאן בשכונת המלך) ולת' רומנו שהגיע יחד עם אביו במיוחד מארה"ק.

את השיעור הקבוע בשיחת הדבר מלכות שלאחרי תפילת מנחה מסר השבוע הת' פסח שיפמן, כשבשעה זו נסעו רובם ככולם של ילדי 'חדר' אור מנחם לקעמפים (מאוחר בחודש משאר ילדי השכונה) בהרים שסביבות עיר המלך ניו יורק, דבר שהורגש במיוחד בתפילת ערבית.

את הסיום שלאחר תפילת ערבית מסר הת' מנחם מענדל הלל על מסכת שבת, כשלאחר הקדיש הוא מוסיף ומביא מביאורי כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א על מסכת זו. כמו כן, הלילה התקיימה התוועדות 'צאתכם לשלום' לת' מנחם מענדל מזרחי.

יום שני, י"ג מנחם אב

בשעות הבוקר התווספו סביב העצים העומדים על המדרכה הסמוכה לבניין 770 גדרות מיוחדות, על מנת 'לפאר ולרומם את בית אלוקינו'. 

לקריאת התורה הוציאו ספר תורה קטן מהרגיל, ולראשון עלה חתן בר מצווה, לשני עלה חתן המתחתן בשבוע הקרוב (עליו זרקו, כנהוג, שקיות עמוסות במיני מתיקה) ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

במהלך שעות הצהריים הגיעו לביקור בבית משיח קעמפ 'למען אחי' (המורכב ברובו מילדים הגיעים מבתים לא חב"דים), ובסיום הסיור התיישבו כולם בספסלים שבין הבימות, ולאחר דברי הקדמה קצרים מפי ר' זלצמן נפתח שביל המלוכה לכניסתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתפילת מנחה, כשבמהלך התפילה ניגנו יחד עם כולם 'אשרי' ו'עלינו לשבח' כמקובל בכינוסי ילדים.

את הסיום היום לאחר תפילת ערבית מסר המד"א הרב יוסף ישעי' ברוין על מסכת בכורות. ובהמשך הלילה התקיימה ההתוועדות הקבועה, 'פינת החי', אותה אירגן וניהל ביד רמה הת' שניאור זלמן קעניג, כשבהמשך ההתוועדות ישב הרב ישראליק גרינברג שהתוועד יחד עם תלמידי התמימים אל תוך הלילה בסגנונו המיוחד.  

נוסף לכך התקיימה התוועדות מיוחד בה השתתפו בעיקר התמימים בוגרי ישיבת תות"ל אור יהודה, לכבוד חתונת אחותו של הת' קורנט, שנשאר יחד עם מלך המשיח "שנה תמימה".

יום שלישי, י"ד מנחם אב

כחלק מהשיפורים והתיקונים הרבים הנערכים לאחרונה, בשעות הצהריים המוקדמות התקיים גיזום הדשא ב'גינת הירק' - שתי גינות הדשא הצמודות לבניין 770. כאן המקום לציין שבשל ריבוי הספרים הנתרמים כמעט מידי יום לטובת הלומדים בבית משיח - 770, הורחבה בימים אלו הספרי' הנושאת בתוכה את 'ספר המאמרים הירוק' כשסדרת הספרים 'דברי משיח' הועברה לספרי' הסמוכה לאגרות הקודש.

לאחר תפילת מנחה ערך סיום על מסכת תמיד ר' שמואל אבא נימרובסקי דרך מערכת ההגברה של 770 (שהיום הוא יום היארצייט של אמו, ובשל כך הוא גם ניגש לעמוד בכל תפילות היום). כמו כן בשעות הצהריים התקיים 'אפשערניש' לבנו של ר' שניאור פוגאטש.

זמן קצר לאחר תפילת מנחה החלו ההכנות ל'גראנד כינוס הקהל' בחלקו המערבי של הזאל הגדול, כשכל הספסלים סובבו לכיוון הדרומי של הזאל, כשהפעם מתווסף חידוש לעומת הכינוסים הגדולים, כשמקומות מיוחדים הוקצו גם לציבור הנשים, "הקהל . . האנשים והנשים והטף".

ה'גראנד כינוס הקהל' החל בשעה שבע, וכפי שהיה בפעמים הקודמות, גם הפעם הכנס לא ארך יותר משעה, המנחה היה ר' חיים ישראל וילהלם ובכינוס נאמו הרב שלמה מאייעסקי (מנהל "מכון ליהדות - בנות אנ"ש" בשכונת קראון הייטס) והרב שת טאוב, כמו גם תוכנית מיוחדת לילדים.

מיד לאחר תפילת ערבית התקיימה בקדמת הזאל הגדול חלוקת המלגות השני' לתמימים שלא הספיקו לקבל בפעם הראשונה במסגרת מבצע 'יששכר וזבולון', ולאחר מכן התקיים 'סיום' על מסכת סוטה על ידי הרב נחמן טווערסקי (המכהן כר"מ בישיבת אהלי תורה), כשלאחר ה'סיום' נשא גם דברים מיוחדים אודות חשיבות ההתקשרות לנשיא כשהוא מרתק את הקהל למעלה משעה ארוכה.

במקביל, החל 'סדר שליחות', כשגם השבוע הוא מיועד עבור התמימים תלמידי הקבוצה, כשבמקביל יצא אוטובוס מלא בתמימים להדביק את רחבי הכרך הגדול - עיר המלך בתמונות של המלך המשיח.

בהמשך הלילה התקיימה התוועדות יום הולדת לת' יוסף וואקנין, שהשולחנות נפרסו לאורכו של השביל, ובתחילת ההתוועדות, לאחר החזרת מאמר, סיים בעל היום הולדת את מסכת תענית, כפי הוראתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א להרבות בסיומי מסכת גם ביום חמישה עשר באב.

יום רביעי, חמישה עשר במנחם אב

זמן קצר לאחר הסיום שנערך אחרי תפילת שחרית (על מסכת תענית על ידי הת' דובער פלדמן) נערכה ברית לבנו של ר' מאיר שלמה זלצמן, כשבמשך כל התפילה והזמן שלאחרי' מלאו את 770 כל משפחתו הקרובה והרחוקה שהגיעו לרגל שמחת הברית.

בשל הכינוס ילדים שהתקיים בשעות הצהריים החלו אנשי ה'ועד המסדר' לסדר את ספסלי 770, כשהם מסובבים אותם לצדו הדרומי של הזאל, כשהכנס עצמו החל בשעה 2 ובו השתתפו ילדי הכיתות הנמוכות מה'קעמפים' בשכונת המלך והאזור.

הכנס נפתח באמירת 12 הפסוקים וודיאו של הרבי, ולאחר מכן החלה תוכנית מיוחדת בראשות להטוטן חסידי שריתק אליו את הילדים למשך שעה ארוכה, ומיד בסיום הכינוס התחילה תפילת מנחה עם הרבי מלך המשיח שליט"א (שהוקדמה לשעה שלוש).

בשעות האחרונות ד סיום חמישה עשר באב נערכו סיומים ברחבי 770, הראשון היה אחרי התפילה על ידי הת' יוסף יצחק שמואלביץ (על מס' מועד קטן) דרך מערכת ההגברה של 770, ובהמשך הזמן נערך סיום על מס' סוטה על ידי הת' דוד חי ואקנין , ולקראת סיום היום ערך הת' מרדכי אקסלרוד סיום על מס' ברכות. בכלל דורשי רשומות ספרו קרוב ל-40 סיומים שנערכו במהלך חציו הראשון של חודש זה.

זמן קצר לאחר תפילת ערבית החלו ריקודים לכבוד חמישה עשר במנחם אב, ששמחתו גדולה אף מהשמחה דשמחת תורה, בין הרוקדים נצפו עשרות נערים מ'קעמפ' 'למען אחי' (המיועד עבור נערים מבתים שאינם שומרי תו"מ לע"ע) ועל הקלידים ניגן הת' שניאור זלמן ניסלוויטש והריקודים נמשכו כשלוש שעות עד השעה אחת בלילה (!).

לאחר סיום הריקודים נפתח בחלקו המזרחי של הזאל הגדול התוועדות לרגל 'חמישה עשר באב', כשההתוועדות אורגנה על ידי גבאיי בית הכנסת, ונפתחה בסיום על מסכת מועד קטן על ידי הת' שניאור זלמן אביעד.

יום חמישי, ט"ז מנחם אב

בקריאת התורה עלה חתן בר מצוה א', ולשלשי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, ולאחר מכן נערכו כמה 'מי שברך' וקריאות שם לבנות מרחבי העולם, כמו כן, בשעת ה'מי שברך' נערכו ברכות 'הגומל' מפי האורחים הרבים שהגיעו בימים האחרונים.

כחלק מהעבודות בתקופה האחרונה לשיפור הגינות שבחזית בניין 770 הגיעו היום חברה מיוחדת שהוסיפה גינה של עצים ופרחים (סינטטיים) בחצר הימנית והוסיפה גינה נוספת מול חדרו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, לבד זאת נוספה תאורה חדשה ויפה יותר שמאירה את בניין 770 בשעות הלילה.

כמו כן הוחלפה היום התאורה בזאל הקטן לתאורה חדשה ונוחה יותר.

בשעות הצהריים המוקדמות הגיע לביקור בבית משיח הרב חיים יצחק אייזיק לנדא יחד עם יהודי (חרדי) נוסף, כשהוא מראה לו את כל מבואות הבית ומסביר לו על ענינם ומהותם.

במשך היום, כמו בכל הימים בשבוע האחרון, התגבר זרם האורחים ההולך וגודל, כשעיקר האורחים הם זוגות צעירים ומשפחות שלימות (ביניהם בלטו במיוחד משפחת אלישביץ המורחבת שהגיעו בהרכב מלא), שילדיהם ממלאים את המדרגות בסיומי התפילות, במקום הילדים תושבי השכונה שנסעו לתקופה להרים.

זמן קצר לאחר תפילת ערבית התקיים שיעור גאולה ומשיח המרכזי אותו מסר ר' חיים אברהם שמואל דיקשטין בנושא שמירת המקדש לעתיד לבוא כשהוא מנתח את מקומות השמירה בבית השני לאור שיטת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ומבאר על פי זה את מקומות השמירה של הלוויים בזמן הגאולה בבית השלישי.

לאחר השיעור, שמו תמימים רבים את פעמיהם לעבר בית משפחת רובשקין, שם התקיימו ריקודים מיוחדים לכבוד הת' שניאור זלמן גורביץ, שאחיו מתחתן היום בארה"ק, והוא בחר להישאר עם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, "שנה תמימה", עד סוף שנת הקבוצה.

לאחר הריקודים נפתחו התוועדויות ליל שישי ברחבי 770, כשבהמשך הלילה התוועד הרב משה הלל בסגנונו המיוחד כשההתוועדות נמשכה עד שעות הבוקר המואחרות של יום שישי.

יום שישי, י"ז מנחם אב

זמן קצר לפני תפילת שחרית עברה מול 770 הלוויתה של מרת חיה גאנזבורג.

לקבלת שבת ניגש ר' יוסף הענגעל שניגן כמה מסופי הפרקים בניגונים מיוחדים כמו גם ב'אלוקינו ואלוקי אבותינו' (שלאחרי 'מגן אבות') ניגן במנגינת ניגון הקפות.

שבת קודש, ח"י מנחם אב

לתפילת שחרית ניגש ר' מנחם מענדל קורן ולקריאת התורה עלו 4 חתנים, ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. לתפילת מוסף ניגש ר' עזרא העכט. ולאחר התפילה נעכרה התוועדות לת' משיח קנטור (בנו של ר' אלעד קנטור).

להתוועדות נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 1:30 כרגיל, ובין השיחות ניגנו 'שיר המעלות' ו'כתיבה וחתימה טובה' ולאחר השיחה השלישית נתן 3 בקבוקים (בינהם לת' שניאור אביעד עבור התוועדות כ' מנחם אב, לת' דוד גבאי עבור התוועדות 'פינת החי' ולר' מנחם מענדל ליפש עבור ה'ישיבה ליום אחד' שמאורגנת על ידי מרכז ההפצה ממש), ולאחר 'שיבנה' נתן גם לר' מנחם גערליצקי עבור סיומי הרמב"ם השבוע.

לאחר ההתוועדות התקיימו מספר התוועדויות 'אופרוף' ביניהם לת' גרשל'ה גוצל ות' יוסי ווינר.

בתפילת מנחה עלו שני חתני בר מצווה.

לאחר צאת השבת התקיימה התוועדות סיום הרמב"ם ספר קדושה, כשבין הדוברים היו התוועדו ר' מנחם מענדל הרצל, ור' מנחם מענדל הרטמן (שדיבר מתוך התלהבות רבה וחיות זמן רב אל תוך המיקרופון).

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת ואתחנן

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת בלק

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...