• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת חוקת - בלק

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770. היומן נכתב על ידי אחד התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת חוקת - בלק
צילום: אבריימקה איזנשטיין
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

יום ראשון, ו' תמוז

לאחר תפילת שחרית יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לחלוקת הדולרים בחזית בניין 770. עקב סיום שנת הלימודים במוסדות החינוך בשכונת המלך, נכחו בחלוקה רבים מילדי השכונה כמו גם קבוצות גדולות של מקרובים מצרפת שהגיעו לקראת הימים הראשונים של חודש הגאולה אל כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. 

לאחר תפילת שחרית וחלוקת הדולרים התקיימה התוועדות קצרה על שולחן הרבנים לרגל ההנחת תפילין של הת' מנחם מענדל סטמבלר (בנו של הרב שלום דובער סטמבלר), שהגיע יחד עם כל בני כיתתו (כעשרים בחורים צעירים!) מעיר שליחותם בוינה (בירת אוסטריה) לחצרות קודשנו לכבוד ה'הנחת תפילין' של חברם.

בשעות הבוקר הבוקר הועמדו מחוץ לבניין 770, על רחוב קינגסטון, דוכן ספרים, שעיקר הספרים שנמכרים הם ספרים ישנים ו'יד שניה', ומהם הרבה ספרי קה"ת שנמכרו כולם על ידי סוחר הספרים הידוע מעיירת ליקווד, כשהמכירה נמשכת עד שעות הצהריים המוקדמות ונפסקה בשל גשמי הברכה שירדו.

בשעות הצהריים המוקדמות הגיע שר הדתות מיכאל מלכיאלי לביקור בבית משיח, כשא' מאנ"ש בשכונת המלך מלווה את ביקורו כשהם יורדים יחד אל הזאל הגדול להביט בחיים השוקקים שלא פוסקים לרגע, כטבעם של חיים הדבוקים במקור החיים.

ביציאתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתפילת המנחה עמד חתן (שמתחתן בסוף השבוע בארה"ק) ב'גן עדן התחתון' על מנת לקבל, כנהוג, את הסידור של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לפנות ערב התקיימה התוועדות 'ברוכים הבאים' קצרה לרגל בואו של החתן התמים שמש, בקדמת בימת ההתוועדויות.

כפי שהתפרסם במודעות שנתלו כבר מבוקר היום, התקיים לאחר תפילת ערבית עם הרבי מלך המשיח שליט"א סדר ליקוטי שיחות ענק בקדמת הזאל הגדול בארגונו של הת' נחמן קינן, כשלמשתתפים מחולקים מיני שתי' ולבסוף מוגרלים תלושים למסעדות ברחבי השכונה.

בהמשך הערב התקיימה התוועדות יום הולדת על השולחן הקדמי של בימת ההתוועדויות לכבוד יום ההולדת של הת' יעקב פש, והתוועדות נמשכה שעות ארוכות אל תוך הלילה.

יום שני, ז' תמוז

בתפילות היום (שחרית ומנחה) לא אמרו תחנון (בשל חתן), ובקריאת התורה עלו לשני העליות הראשונות חתני בר מצווה (יצויין שבאופן נדיר היו העולים הראשונים כהן ולוי) ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לאחר תפילת שחרית התקיימה התוועדות קצרה לכבוד הבר מצווה של הת' קוזלינער יחד עם אביו המפורסם בהתוועדויותיו - ר' אברמק'ה קוזלינער.

יום זה הוא מהימים הבודדים שבין תחילת 'בין הזמנים' בבתי הספר והישיבות ברחבי ארצות הברית עד הנסיעה להרים, כשהדבר הורגש במהלך תפילות היום מריבוי המשתתפים שנוספו (ביניהם - ילדים רבים חלקם מילדי 'חדר' אור מנחם הלבושים בחולצות ה'קעמפ' שלהם המתקיים בשכונת המלך קראון הייטס), ובכללות היום במנינים הרבים שתחת עזרת הנשים, בהם נצפו בעיקר תמימים המנצלים את ימי ה'בין הזמנים' שלהם כראוי עד ליציאתם ל'קעמפ'ים ולהרים שבסביבות ניו יורק.

בשעות הצהריים המוקדמות נתלו על עמודי 770 מודעות מטעם 'מערכת הערות התמימים ואנ"ש - תות"ל המרכזית 770', כשהמודעות מבשרות שבהמשך לספר שיצא לאור זה עתה 'שירו למלך' (לכבוד יום הבהיר כ"ח סיון) והספר 'בשעריך ירושלים' (שי"ל לקראת ימים ראשונים של חודש הגאולה), בכוונת המערכת להו"ל ספר נוסף לקראת יום פתיחת תומכי תמימים, ט"ו אלול, כשקהל הלומדים והמעיינים נקרא להגיש פלפולים וחידושים לחברי המערכת בהקדם האפשרי על מנת להוציאם לאור בספר המכובד לנחת רוח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לקראת שעות הערב, זמן קצר לפני סדר חסידות ערב, התקיים בקדמת 770 במסגר המבצע 'יששכר וזבולון' חלוקת המלגות החודשיות לתמימים שעברו את המבחן שהתקיים בתחילת השבוע העבר (כשא' מאנ"ש מגיע ודואג לסדר במקום, כולל ובעיקר בנוגע לשלט שנתלה עבור מטרה זו), ובמקביל התקיימה התוועדות יום הולדת קצרה ליהודי תושב ניו יורק יחד עם תלמידי התמימים המכירים אותו ממסלול המבצעים בימי שישי על בימת ההתוועדויות.

לאחר סדר חסידות ערב ותפילת ערבית עם הרבי מלך המשיח שליט"א, התקיימה, כמידי יום שני, ההתוועדות הקבועה, פינת החי, שבתחילתה נערך סיום על שער היחוד והאמונה בתניא, ובין השאר התוועד ר' שלמה שי' דבניק, כשבהמשך נערכה גם התוועדות יום הולדת לת' יוסף פילצר.

יום שלישי, ח' תמוז

היום נסעו רובם ככולם של ילדי אנ"ש ותלמיד התמימים תושבי שכונת המלך ל'קעמפים' בהרים שבסביבות ניו יורק, כשאוטובוסים רבים נעמדים בזה אחר זה על הכביש שמול 770 כשעל המדרכה הסמוכה עומדים עשרות של הורים הנפרדים מילדיהם, שחלקם נוסעים כעת ליותר מחודש ל'קעמפ' בהרים שמחוץ לניו יורק, כשהדבר מורגש גם בעומס הרב שפחת משמעותית ביממה האחרונה.

בשעות הערב התקיימה מחוץ ל-770 חופה לבני משפחת פארסט-קוגן, כשרבים מקורבי המשפחה, חסידי פולין, נכנסים אל תוך הזאל הגדול כשרבים מהם מתעניינים, בין שאר לוחות המודעות, גם ובעיקר ב'פסק דין' התלוי במערב 770 עליו חתומים מאות רבנים מכל העדות על כך שהרבי שליט"א הוא המלך המשיח, וצריך להתגלות בכל רגע.

כמו כן, נצפו היום כמה 'פנים חדשות' שהגיעו היום מארץ הקודש כמה אברכים לכבוד שנת הקהל בבית משיח, ביניהם בלטו הרה"ת יוסף יצחק סגל (שהגיע לקראת יום הולדתו), הרב יוסף יצחק ויינר (משיבת תות"ל ביצהר, שהגיע יחד עם שלוש-עשרה ילדיו) ועוד.

לאחר תפילת ערבית התקיימה התוועדות יום הולדת לת' החסיד ישראל גלנט בקדמת בית הכנסת על שולחן הרבנים כשרבים מחבריו סובבים אותו ומאחלים לו שנת הצלחה בגשמיות וברוחניות עם כל טוב שפע גשמי ורוחני בהמשך הדרך.

הלילה התקיימה גם התוועדות 'סיום הלכות' ברמב"ם, הלכות קידוש החודש, כשאת הסיום עורך הרב מנחם גערליצקי, שכמנהגו מידי פעם הוא מפעיל דרך מערכת ההגברה של 770 קטעים נבחרים של שיחות קודש של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מהשנים עברו.

בשעות הקטנות של הלילה הגיעו כמה מעובדי בית הכנסת והחליפו את ספריית החומשים (שעל יד ה'לשכה') לספריה חדשה רחבה ומפוארת יותר, שגם הקופות שעמדו באמצעה הוחלפו לחדשות (בסגנון תיבת הקופות שהתחדשה לפני כחצי שנה).

יום רביעי, ט' תמוז

לאחר תפילת שחרית התקיימו שני התוועדויות בר מצווה ב-770, האחת של הת' שניאור זלמן קרוויסקי (המתגורר בשכונת המלך), והשני' התוועדות לרגל הבר מצווה של הת' הלל טולצ'ינסקי (בנו של שליח הרבי מלך המשיח שליט"א לפטרבורג, רוסי'), שהגיע יחד עם כמה מאחיו ובני משפחתו.

במהלך היום התחדשה עזרת נשים קינגסטון ב'פינת קפה' חדשה, כך שנוסף למיחם העומד שם כבר תקופה ארוכה, נוספו גם שאר המצרכים הנדרשים לתועלת קהל הנשים (בשבתות וימים טובים) וקהל הלומדים (בימי החול).

כמו כן, השבוע הגיע משלוח גדול של עלוני 'אחרית הימים' (היוצאים לאור מטעם ארגון 'יפוצו מעיינותיך' כאן 770 בארגונו הנמרץ של הת' פאלע נוטיק) שכבר הלילה יצאו תמימים רבים לחלקם בשכונות החרדיות הסמוכות והרחוקות.

לאחר תפילת ערבית התקיימה התוועדות המשך בר מצווה לת' הלל טולצ'ינסקי יחד עם אביו השליח הרב חיים טולצינסקי מתחת לעזרת נשים, כשבמקביל התקיימה 'סעודת עניים' במערב 770 לזכות החתן מנחם מענדל ציקשווילי שמתחתן מחר בארץ הקודש. כמו כן התוועדו התמימים בוגרי ישיבת תות"ל ביצהר עם הרב י"י וינר, מצוות הישיבה

כמו כן, התקיימה במרכז 770 חגיגת סיום הלכות תעניות והתחלת הלכות יום טוב, כשאת הסיום ערך ר' נחמן שפירא לרגל יום הולדתו.

במהלך הלילה תמימים רבים שמו את פעמיהם ל'בייסמנט' של בית משפחת משה רובשקין, שם התקיימו ריקודים מיוחדים כהשתתפות בשמחתו של הת' שלמה חיים שמואלביץ, שבימים אלו חוגגים במשפחתו את חתונת אחותו, והוא בחר להישאר כאן, בביתו האמיתי, הכי קרוב לרבי מלך המשיח שליט"א.

יום חמישי, י' תמוז

בקריאת התורה היום שימש כגבאי הרב אברהם הולצברג (מגבאי בית משיח - 770, ששוהה כאן רגל חתונת נכדתו), ולשני העליות הראשונות עלו שתי חתני בר מצווה ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, ולאחר הקריאה ערך הבעל קורא, הת' ישראל דוד שמואלי, 'מי שברך' וקריאת שמות לבנות שנולדו לאחרונה, ולאחר מכן ערך הגבאי, ר' אברהם הולצברג, 'מי שברך' נוסף לרפואה (שלא כרגיל) לפני ה'הגבה'.

לאחר התפילה נערכה התוועדות קצרה על שולחן הרבנים שבקדמת הזאל הגדול לכבוד הבר מצווה של הת' עוזיאל ליפסקר, שרבים מבני משפחתו הקרובה והרחוקה משתתפים בהתוועדות זו.

בשעות הצהריים המוקדמות עברו מול בית משיח שתי הלוויות שונות, הראשונה הייתה של ר' חיים שמעון חנניה יהושע הלוי מארקס ע"ה והשני' הייתה הלוויתה של מרת זיווה ברנהם ע"ה, שנפטרה בגיל צעיר, ששניהם המשיכו בדרכם לארה"ק. 

לרגל חתונת אחד מבני הקהילה הערב, במהלך היום הגיעו קבוצה גדולה של אברכים ומשפחותיהם מקהילת 'בית משיח' פלורידה.

כחלק מההתעוררות הכללית לסיום 'ספר התורה של ילדי ישראל' עד י"ב תמוז, נתלו היום מודעות על דלתות הכניסה לבית משיח המודעות המורות על כך שבשבוע שחלף נרשמו קרוב לעשרים ושתיים אלף ילדים לספר התורה, שפילוח הנתונים מראה על כך שרק שתי אלף מתוכם הוא מחוץ לארץ, שציבור אנ"ש והתמימים נקראים להזדרז במבצע חשוב זה לנחת רוח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

השיעור גאולה ומשיח השבועי הוקדם (זה השבוע השני ברציפות) לזמן שקודם סדר חסידות ערב, כשאת השיעור מוסר הרב יעקב הלוי גרנשטט (שמשמש כשליח בשכונת ברוקלין פאולו, ברזיל) כשהוא מבאר את מצבם של אומות העולם לעתיד לבוא ובמהרה בימנו, כשהוא משלב במהלך השיעור דוגמאות וסיפורים משליחותו עם 'בני נח' שבמקום שליחותו.

כהסדר בימים טובים בהם התוועד כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשנים עברו בימות החול, הוקרן לאחר תפילת מעריב מהתוועדות י"ב תמוז תש"מ שארך כשלוש שעות לערך עד חצות הלילה לערך.

כמו כן, במקביל, התקיימה התוועדות 'ליל שישי' לתלמידי הקבוצה שנה זו בבית משפחת רובשקין יחד עם הרב איציק סנדרוי (ראש ישיבת חב"ד ביצהר), בשילוב התוועדות יום הולדת לת' מענדי גוטליב שם נערכה גם הגדלה על דולר שהתקבל מידו הק' של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בין התמימים שהשתתפו בקמפיין ההתרמה למען התוועדות זו והתוועדויות ליל שישי שבמשך השנה.

במקביל גם ב-770 התקיימו מספר התוועדויות, ביניהם התוועדות יום הולדת לר' מאיר בוקצין בה השתתפו כמה מידידיו ובהמשך הלילה התוועד ר' אברמק'ה קוזלינער בסגנונו המיוחד.

יום שישי, י"א תמוז

החל משעות הבוקר סודר הזאל הגדול עבור כינוס 'ראלי' לילדי צבאות ה' (שהתקיים לאחר תפילת שחרית) כך שבכניסת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתפילה היו רובם ככולם של הספסלים מסודרים בקדמת 770, כך שזמן קצר לאחר תפילת שחרית החל הכינוס (בו השתתפו, בעיקר הילדים מהשכבות הנמוכות יותר) בהנחיית ר' מנחם מענדל יוזביץ, והופיע גם לפניהם הת' עזאגווי שריתק את הילדים למשך דקות ארוכות.

בהמשך ל'שטורעם' שלאחרונה על דבר רישום כמה שיותר ילדים לספר התורה של ילדי ישראל, נתלו מודעות שטורעם ב-770, שתחת הכותרת 'השבוע הופכים את המאזן' עוררו את לתמידי התמימים ואנ"ש היוצאים למבצעים לקחת עמם את טפסי הרישום על מנת ש'בעיר של הרבי' יהיה יותר ויותר ילדים רשומים לנח"ר כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לקראת שבת הגיעו ועוד ועוד משפחות ואנ"ש, ביניהם ר' יואל רוזן (מייסד ומנהל גשמי מלפנים של ישיבת תות"ל בראשון לציון), ר' ינון ששון (שליח בראשון לציון), ר' שלמה קופצ'יק (שליח לחיפה) כמו גם קבוצה שהגיעו מהעיר באר שבע בראשות הרב ניצן חלק וקבוצה נוספת מהעיר אילת, כשכמה מהם מגיעים עם משפחותיהם, "אנשים נשים וטף".

לקבלת שבת ניגש ר' יוסי ראפ, כש'בלכה דודי' מוסיפים ומדגישים כולם "בשמחה ובצהלה", ולאחר התפילה עמד על הבימה והכריז (במקום ר' זלמן ליפסקער, שלא נכח השבת) ר' נחום קפלינסקי ג' פעמים "גוט שבת גוט יום טוב" ועל השלום זכור ברחבי השכונה וזמן תפילת שחרית.

אחרי צאתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א התקיימה התוועדות - סעודת שבת על שולחן הרמב"ם לכבוד י"ב תמוז, כשהיא נמשכת כמה שעות אל תוך הלילה.

שבת קודש, חג הגאולה ויום הולדת אדמו"ר הריי"צ, י"ב תמוז

לפני תפילת שחרית התקיים שיעור דבר מלכות השבועי (שארך זמן רב מהרגיל, מריבוי שיחות ה'דבר מלכות' השבת), ולאחריו נשארו כמה לשיעור במאמר 'עשרה שיושבים', כפי הוראת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ללמוד אותו ברבים ביום זה.

לתפילת שחרית ניגש ר' שמעון הרץ, ולקריאת התורה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח, כשבין הקרואים היו חמישה חתנים, ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. 

לתפילת מוסף ניגש ר' מנחם מענדל עמאר, כשהוא משלב בנוסח התפילה ניגונים הקשורים לחג הגאולה, י"ב-ג תמוז, והתפילה כולה הסתיימה בשעה 12:25.

בזמן שבין התפילה להתוועדות קודש של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, התקיימה התוועדות בשולחן הרבנים שעל יד ארון הקודש, לכבוד היארצייט של הרב קותי ראפ.

(בזמן זה נשברה הידית של ה'לשכה', כשהדלת נפתחה לבסוף על ידי הוזזת ספריית החומשים (החדשה) לצד ועקירת המנעול ממקומו, כשהמצב נשאר כך עד מוצאי שבת).

בשעה אחד וחצי נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, ובין השיחות ניגנו 'שיר המעלות' ו'פדה בשלום', ולאחר השיחה השלישית חילק כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שני בקבוקי משקה (א' עבור ההתוועדות הקבועה של יום שני, וא' עבור ההתוועדות המרכזית המאורגנת על ידי הגבאים ביום ראשון הקרוב) ולאחר ניגון הקפות ו'שיבנה' נתן גם לר' מנחם גערליצקי שהכריז בקול רם על הסיום שנערך במוצאי שבת ולאחר מכן החלו לנגן כמה 'יחי' (במנגינת 'חיילי אדונינו', כשבמקביל החליפו כמה לניגון 'זאל שוין זיין'), וכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א יצא מבית הכנסת (ולאחר יציאתו מבית הכנסת ניגנו כמה 'ניעט ניעט ניקאוו').

במשך הצהריים, עד לתפילת מנחה התקיימו מספר התוועדויות (ביניהם התוועדות 'אופרוף' לת' מנחם מענדל מזרחי) וכמה קבוצות ישבו גם ללימוד משותף של מאמר 'עשרה שיושבים'.

לתפילת מנחה נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א כשהקהל מנגן 'יחי' במנגינת 'ואני אבטח בך' (וכן בכל תפילות היום והלילה), ולקריאת התורה עלו שני חתני בר מצווה ושלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לתפילת מעריב ניגש ר' נחום קפלינסקי שהתפלל במנגינת ראש השנה, ומיד עם סיום התפילה והכרזת השמש, הוציאו את הסטענדר עבור ה'קידוש לבנה' לבחוץ. הסטנדר הועמד בתחילה בחני' שמול האמבולנס הקידמי, כשבמקביל החלו הריקודים הקובעים המאורגנים על 'מטה קידוש לבנה' ברוב 'שירה וזמרה' כשבאמצע הריקודים הגיעו גם התמימים עזאגווי ולוי שוחט ושימחו את הילדים הרבים שהשתתפו בקידוש לבנה ולאחר מכן התקיימו אף הגרלות עם פרסים בעלי ערך בין הילדים המשתתפים כשאת ההגרלות עורך הת' ישראל דוד שמואלי שגם ניגן בקולו במהלך האירוע.

גם לאחר תום הריקודים נשארו תמימים רבים להמתין בחוץ באם תצא הלבנה, כשבשעה 11:20 לערך הייתה התראת שווא (אז הועבר הסטנדר שטח שבין שני האמבולנסים) כשבזמן זה חזר א' התמימים (י"י ד, לו יש היום יום הולדת) מאמר חסידות ואף המזונות והיין שנשארו מההתוועדות השבת חולקו במקום זה, וכך נמשך הזמן עד השעה שתיים בלילה לערך, אז החל לרדת גשם שוטף, ואחרוני התמימים נכנסו ל-770.

במקביל החלה חגיגת סיום ספר זמנים, כשהשולחנות שבמערב 770 מסודרות ממזרח למערב וסטנדר הנאומים ממוקם מתחת למרפסת (כפי שהיה הסדר בסיום הספר השנה) והחגיגה נפתחה בחזרת מאמר 'עשרה שיושבים' של אדמו"ר הריי"צ, ע"י הרב מנחם גערליצקי, ובהמשך דיברו גם הרבנים הרב ניצן חלק והרב דוד אהרון נוטיק ועוד, כשבהתוועדות סופרו גם סיפורים רבים על הרב קותי ראפ, שהיום הוא יום היארצייט שלו.

כמו כן התקיימה התוועדות יום הולדת לת' יוסף יצחק דוברייצר יחד עם הרב יואל רוזן בפינה הצפונית מזרחית של בית הכנסת.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת קרח

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת חוקת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...