• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת קרח

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770. היומן נכתב על ידי אחד התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת קרח
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

יום ראשון, כ"ט סיון

זמן קצר קודם תפילת שחרית התפרסמה הידיעה על פטירתו של הרב מאיר הארליג, שזכה לשמש את כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח במשך עשרות שנים.

לתפילת שחרית ניגש הת' דוד חיון, כשבסיום התפילה לא נכח ר' נחום קפלינסקי ובמקומו הכריז על זמן תפילת מנחה הרב ישראל גרנובטר וכ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח יצא מבית הכנסת בשעה 10:29, ולאחר ריקוד 'יחי' קרא בקול הרב ישראל גרנובטר את הקטע בגאולה ומשיח ואת ה'יום יום' של היום.

כעשרים דקות לאחר תפילת שחרית, יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לחלוקת הדולרים בחזית בניין 770 מבחוץ. בחלוקה עברו גם האורחים הרבים שהגיעו לקראת היום הבהיר, ל' בסיון, שחל היום בלילה.

לאחר חלוקת הדולרים התקיימה בזאל הגדול חגיגת 'אופשערניש' בשולחן שעל יד הבימה של קריאת התורה וכמה חגיגות בר מצווה בניהם בלטה התוועדות הבר מצווה של הת' מנחם מענדל סטאון, שאביו משמש כשליח באחת מערי השדה והגיע לכאן לכבוד הבר מצווה יחד עם קבוצה גדולה של מקורבים שהתפללו גם יחד במנין כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח כשהם תופסים את כל שולחן הרבנים בתפילה ובהתוועדות שלאחריה שנמשכה שעות ארוכות לתוך סדר נגלה צהריים.

היום הגיעו ל-770 קבוצה גדולה של בחורים מישיבה במאסקווא לביקור ב-770 כש'התלמידים השלוחים' עושים להם סיור ומראים להם כל פרט בכל מבואות הבית.

לפני תפילת מנחה נתלו המודעות המבשרות על התוועדות 'חאפלת הגאולה' שתערך ביום חמישי, חג הגאולה ג' תמוז בפינה הצפונית מזרחית של 770 כשקהל התמימים ואנ"ש מתבקשים להוזיל ממונם לטובת התוועדות זו. 

בדקות הסמוכות לשקיעה נצפתה על שולחן הרבנים התוועדות ספונטנית קצרה שנעשתה כ'פתיחה' ליום הבהיר, ל' בסיון, כשהמשתתפים המרכזיים בהתוועדות הם הרבנים הרב מנחם מענדל מטוסוב (שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לדוברי צרפתית בשכונת נווה צדק, תל אביב) והרב מנחם טל (שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לישוב עין איילה, ארה"ק) שהגיעו שניהם לקראת היום הגדול ל-770.

ליל יום הבהיר ל' בסיון - שלוש שנים לפתיחת 770

באמצע סדר חסידות ערב נתלו על עמודי הזאל הגדול מודעות גדולות וצבעוניות המבשרות על ההתוועדות המרכזית שתערך מחר בערב לקראת יום הבהיר ל' בסיון כמו גם הריקודים שייערכו לפניהם והסדר השכם בקונטרס 'בית רבינו שבבל' שייערך מחר לפני סדר חסידות בוקר כשהמודעות מעוררות עניין רב ומקבצות סביבם תמימים רבים.

כבר זמן לפני כניסת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח נשלפו מאי שם בקבוקי 'משקה' רבים כשתלמידי התמימים ואנ"ש אומרים אחד עם השני 'לחיים' וכל אחד ואחד מאחל 'גוט יום טוב', הלא דבר הוא - שלוש שנים לפתיחת בית משיח ש"משם יוצאה אורה"!

דקות ספורות לפני שביל המלוכה לכניסת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח החלו כמה תמימים (בעיקר מאלו ששהו כאן בתקופת הקורונה) בשירת 'דידן נצח', כשברגעים שנפתח השביל הוחלפה השירה עד מהרה ל'יחי' במניגנת 'ושמחת בחגך', כראוי וכיאות ליום זה, כשהשירה מתחזקת ומתגברת מרגע לרגע.

גם ריקודי ה'יחי' שלאחר התפילה קיבלו משמעות מיוחדת כשבסיום המחרוזת הוסיפו כמה גם מהשירים המיוחדים שהולחנו במיוחד לקראת יום זה בשנה זו..

בשעות שלאחרי תפילת ערבית התקיימו מספר התוועדויות בבית חיינו בפרט וברחבי השכונה בכלל, ראשונים להתוועד היו חברי ה'ועד המסדר' שקיימו התוועדות קצרה ב'טאשקנטר שול' שבמרתף 770, כמו כן התוועד לכבוד היום הבהיר הרב ירון נאמן (משגיח בישיבת חח"ל צפת) עם תלמידי התמימים בוגרי ישיבתו בבית המדרש 'חירות'.     

כמו כן, החלו באולם הזאל הגדול מספר התוועדויות, ביניהם של הרב ישראל שמשון ציקשוואלי (משפיע בישיבת תות"ל הקריות) שהתוועד עם בני ישיבתו, כמו כן ההתוועדות של בוגרי קבוצה תש"פ והתוועדות של התמימים בוגרי ישיבת תות"ל ראשון לציון (עמם התוועד למשך זמן הרב ישראל גרינברג, שדיבר על כך של' בסיון הוא החג 'שלנו', בו אפשר להגיד בפעם ראשונה - 'הנה זה קורה' ולא שוב פעם 'עוד לא'...). 

כמו כן בהמשך הלילה הגיע ר' אברהמק'ה קוזילנער סביבו התאספו תמימים רבים שהאזינו להתוועדות שנמשכה אל תוך השעות הקטנות של הלילה לכבוד יום הבהיר, ל' בסיון.

לקראת סוף הלילה עמלו עובדי בית הכנסת על מנת לפנות את מחסני בית הכנסת משקיות ה'שמות' שהצטברו במשך תקופה ארוכה כאשר העבודה נמשכת עד לשעות המוקדמות של הבוקר.

יום שני, יום הבהיר ל' בסיון

הבוקר נפתח דוכן התרמה לטובת הקמפיין שנפתח בימים אלו עבור התוועדויות ליל שישי של תלמידי הקבוצה ב-770, כשבנוסף לשולחן עליו מתקבצים התרומות מועמד גם מסך ודיאו בו מוקרנים קטעי ודיאו משיחותיו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח בענין הגאולה הקרובה לבוא.

כפי שהתפרסם במודעות אתמול, התקיים הבוקר סדר השכם על בימת ההתוועדויות בקונטרס 'בית רבינו שבבל' כשבסדר מוגש כיבוד רב לקהל תלמידי התמימים המשתתפים לכבוד מלאות שלוש שנים לפתיחת 770.

לתפילת שחרית הגיעו אחת הכיתות מ'חדר' אהלי תורה להתפלל את תפילת ראש חודש במחיצת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח כשהם מצטופפים בסמיכות למקומו הק', ולעמוד ניגש ר' מנחם מענדל ברוך כשבנוסף לניגונים הרבים המושרים ב'הלל' מידי חודש, הוסיף החזן את הניגון 'דידן נצח' על המילים של 'מן המיצר'.

לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה של הטנקיסטים, ובין העולים היה חתן בר מצווה אחד ולרביעי עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח. 

בשעה שתיים עברה מול 770 הלוויתו של הרב מאיר הארליג (שנלב"ע אמש) כשבהלוויה משתתפים קהל המון רב, כשעל פי השמועה, הכינו ספל מלא במים מחוץ לכניסה ל-770 באם ייצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח להלוויה.

בעת כניסת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לתפילת מנחה, כמו גם בתפילת ערבית, ניגנו הקהל 'דידן נצח', כשלתפילת ערבית הגיעו, לרגל היום הבהיר, רבים מתלמידי ישיבת תות"ל שברובע קווינס.

לאחר תפילת ערבית החלו בחלק הקידמי של בית הכנסת ריקודים מיוחדים בארגון 'מטה זמרה ושירה' (שהיום חוגג שלוש שנים להקמתו) לכבוד יום הבהיר ל' בסיון. בתחילה מהבוקסות הושמעה מוזיקה מקלטת, אך עד מהרה הוחלפה הגיע הת' קוזלינער שניגן על הקלידים עד השעה 11 בלילה כשהמטה מחלק לרוקדים הרבים 'לחיים' כמו בקבוקי ה'סעלצער' שהוגשו לתועלת הרוקדים.

בזמן הריקודים חזרה שידת 'בית חב"ד - 770' משיפוץ (לאחר שנלקחה אתמול בלילה), כשבנוסף לגלגלים החדשים שהתווספו בה, נוספו גם ידיות חדשות במקום אלו הקודמות שנשברו.

עם סיום הריקודים החלה התוועדות סיום הרמב"ם שנתרמה לע"נ הורי משפחת וישצקי, כשאת הסיום עורך הרב מאיר שלמה בערנשטין ובין הדוברים היה הרב מנחם טל, כמו כן התוועדות לרגל היום הבהיר ל' בסיון תלמידי ישיבת תות"ל בוואצ'סטר.

כמו כן התקיימה ההתוועדות המרכזית לרגל יום הבהיר ל' בסיון בשילוב עם התוועדות 'פינת החי', כשבפינה מוגשים, מגשים של עוף ובשר לכבודו של יום ובפינה התוועד הרב מנחם טל - שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לישוב עין איילה.

יום שלישי, א' תמוז - ראש חודש הגאולה

גם היום הגיעו לתפילת שחרית אחת הכיתות מחדר 'אהלי תורה', כשהסדר הוא כבאתמול. לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה של הטנקיסטים כשהבעל קורא היה ר' דובער רייצעס ולרביעי עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

לאחר תפילת שחרית התקיימה על שולחן הרבנים שבמזרח 770 התוועדות בר מצווה קצרה לבנו של ר' נחום צ'רקוב.

היום נמשך גל האורחים מכל רחבי תבל שהגיעו לקראת יום הבהיר ל' בסיון וחג הגאולה ג' תמוז, כשבנוסף לאורחים הבודדים הרבים, נצפו גם קבוצות מישיבות שלימות, כשהיום נחתו קבוצה גדולה של בחורים שהגיעו לביקור ב-770, בית משיח מ'ישיבה למצוינים', צפת. 

כמו כן, בשעות הצהריים התקיימה תמונה על חזית בניין 770 של תלמידי ישיבת תות"ל במוסקבה שהגיעו כבר בתחילת השבוע.

לאחר תפילת מנחה התקיים שיעור דבר מלכות היומי אותו מסר הרב מנחם טל (השוהה בימים אלו בבית משיח, ומנצל כל הזדמנות להתוועד ולעורר את תלמידי התמימים על השליחות העיקרית - קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש).

בשעות הצהריים הגיע אל שכונת המלך הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, כשאת פניו מקבלים שנים מתלמידי התמימים שהגישו לו את הספרים האחרונים בהם חידושי תורה ופילפולים פרי עטם של תלמידי התמימים בתות"ל המרכזית ובראשם הספר האחרון שיצא לאור ע"י מערכת הערות דכאן - 'שירו למלך' המאגד בתוכו פלפולים של רבני ערים מארה"ק לכבודו של מלך - הרבי המשיח שליט"א.

לקראת שעות הערב התחדש שוב דוכן ההתרמה לטובת הקמפיין 'התוועדויות ליל שישי בליובאוויטש', כשנוסף לשולחן מועמד גם היום מסך ודיאו המשדר קטעי ודיאו מאת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח במהלך השנים אודות הגאולה הקרובה ואודות נצחיות חייו של נשיא הדור נשמה בגוף.

הלילה מסיימים את הלכות שקלים בספר הרמב"ם ומתחילים את הלכות 'קידוש החודש', ובהתאם לכך נמסר השיעור השנתי על ידי הרב יוסף יצחק לוש, שבנוסף לתפקידו כגבאי ב-770, הרי הוא גם מומחה לאסטרונומיה, כשהוא מסביר את העקרונות הסובבים את הלכות קידוש החודש ואת הילוכם של המזלות וגרמי השמים בעזרת מיצג מיוחד שהובא לשם כך ל-770, כשבשיעור משתתפים תמימים רבים שמילאו את חלקו המערבי של בית הכנסת, כשלאחר מכן נעמדים כמה מהם ומסבירים נקודות מתוך השיעור לתשואות הקהל.

עם סיום השיעור, החלה חגיגת סיום הרמב"ם הלכות שקלים, כשאת החגיגה מנחה, כרגיל, הרב מנחם גערליצקי ובין הנואמים בולטים האורחים שהגיעו לקראת הימים הבהירים הפוקדים אותנו בזמן זה, כשבראשם היה הרב פיצ'ע אופן שדיבר שעה ארוכה.

הלילה הגיע לביקור קצר הרב יוסף יצחק גוטניק (שהיה ידוע ב'קאך' הגדול שלו בהרחבת בית משיח 770), כשבחירי וחשובי התמימים עורכים לו סיור בחלקים הידועים במרתף 770 סמוך ל'טאשקנטר שול'.

יום רביעי, ב' תמוז

אחרי תפילת שחרית התקיימה התוועדות בר מצווה קצרה לבנו של הרב נחום אסולין שהגיע יחד עם בנו שהגיע לגיל מצוות לחוג את יום הבר מצווה במחיצת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח. כמו כן, התקיימה חגיגת ה'אופשערניש' לבנו של ר' מייזליש משכונת המלך, קראון הייטס.

בשעות הצהריים המוקדמות התאספו על קידמת בימת ההתוועדויות כמה מתלמידי התמימים לצפות בשידור חי מ'עצרת גאולה ומשיח' המתקיימת באמפי פיס אשר בבית ים עיר הגאולה, כך שאלו החוגגים את 'חג הגאולה' בארץ הקודש מצטרפים ל'הקהל' העיקרי בביתו של נשיא הדור מלך ישראל, ו'מתקהלים' יחד לגאולה האמתית והשלימה.

לאחר תפילת מנחה התקיים שיעור דבר מלכות היומי (אותו מסר הת' פיצ'ע מזרחי) בשילוב 'סעודת עניים' לזכות החתן יהודה לייב עבאדי וכלתו שמתחתנים היום בארץ הקודש.

בשעות אחר הצהריים הגיעו היום, כמה אישי ציבור חשובים לביקור ב-770, כשבניהם היו הרב דוד לאו (הרב הראשי לישראל) שהגיע להתפלל מנחה ב-770, כמו גם ר' ישראל פרוש (ראש עיריית אלעד) שהגיע יחד עם כמה ממקורביו לביקור ב-770 כששניהם נעצרים בכניסה על מנת לצפות במסך מ'מראות קודש' שהועמד בכניסה לבית חיינו מבחוץ, שבמרכזו מחרוזת השירים ובה קטעים משיחות מוגהות של הרבי שליט"א מלך המשיח בענין האמונה במלך המשיח.

כמו כן, לפנות ערב התקיימה חופתו של החתן התמים יוסי ראפ, כשלאחר החופה נכנסים רבים ממקורביו ומכיריו מבית חב"ד - שדה התעופה להתפלל בביתו של מלך המשיח, "תל שכל פיות פונים בו".

הלילה התקיימה ההקרנה של הסרט 'עומדים במבחן' הסובב את אמונת החסידים בשנים שלאחר ג' בתמוז תשנ"ד מבית 'ואביטה נפלאות', כשההכנות להקרנת הסרט החלו כבר בשעות שטרם סדר חסידות ערב כשכל הספסלים סובבו לכיוונו המערבי של בית הכנסת, כולל גם בימת הקריאה שהוזזה ממקומה לטובת ספסלים נוספים שהוצבו במקומה.

כבר דקות אחדות קודם תפילת ערבית החלו כמה מהקהל בשירת וריקוד 'יחי אדונינו' (במניגנת 'זאל שוין זיין') במרכז בית הכנסת, כשברגע בו החל השביל, הוחלפנה השירה למנגינה הרגילה, כששירת הקהל נמשכת אף דקות ארוכות לאחר כניסתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לתפילת ערבית.

עם תום ריקודי ה'יחי', החלה הקרנת הסרט 'עומדים במבחן', כשתלמידי התמימים צופים שעה ארוכה בנאומיהם חוצבי הלהבות של זקני החסידים אודות האמונה הנדרשת מכל חסיד בעת הזאת, ואודות פרסום אמונה זו בכל העולם כולו, כשמיד עם סיום התוכנית פתחו תמימים רבים בריקודים סוערים שנשכו, יחד עם כלי זמר, שעות ארוכות (ביוזמת 'מטה זמרה ושירה').

תוך כדי הריקודים נפתחו מספר התוועדויות ב-770, ביניהם התוועדות יום הולדת לת' משה נחמן קרופלינסקי, כשבהתוועדות זו יושב גם ר' שמואל בריסקי, כמו כן התקיימו מספר התוועדויות של כמה אברכים מאנ"ש.

יום חמישי, ג' תמוז - חג הגאולה

לתפילת שחרית נכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח בשעה הקבועה, כשבית הכנסת מלא מפה לפה בכמות גדולה של אנ"ש ותמימים אורחים כמו תושבי שכונת המלך. לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח ולראשון עלה חתן בר מצווה אחד ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח, כשבעת הולכת הספר בהליכתו ובחזרתו מן הבימה התעכבו זמן רב עבור הקהל הרב שחפץ לנשק את ספר התורה המיוחד הלזה.

לאחר תפילת שחרית התקיימו מספר רב של התוועדויות בר מצווה ב-770, ביניהם לתמימים תושבי שכונת המלך שניאור זלמן בערנשטיין ושלום דובער בלומינג כמו גם לתמים שולטן שי' שהגיע יחד עם אביו ממקום שליחותם בצרפת.

כמו כן, בשעות אלו התקיים על כביש ה'סרוויס' כנס מיוחד לילדי שכונת קראון הייטס (המסיימים היום את לימודיהם) לכבוד חג הגאולה ג' תמוז, כשבין הילדים מחולקים דגלי יד קטנים ודגלים גדולים המוחזקים בכל עוז על ידי הילדים הקטנים עצמם.

לכבוד יום זה התקיים 'יום גאולה ומשיח' במסגרת ארגון את"ה העולמי ובארגונו הנמרץ של התמים שלמה חיים שמואלביץ, כשהחל מחצות היום למדו תלמידי התמימים במקום מתוחם ומיוחד בשטח שבין הבימות את שיחותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח בענין הגאולה, כשהלימוד מחולק לפי שעות, בקבוצות מסודרות לפי ישיבות לכל אורך שעות היום.

נוסף לאווירת 'שמחת הגאולה', השוררת בכללות אווירת היום, התווסף היום אירוע מיוחד שבודאי הוסיף לשמחה הרבה שבין קהל החסידים. מיד עם סיום סדר נגלה צהריים החלה הכנסת ספר תורה (שהוכנס על ידי בניו של ר' יעקב מרדכי וזוגתו שפריצער לזכות הוריהם), כשמרכז 770 פונה מספסלים, וכנהוג התקיימו 'הקפות', לכבוד הכנסת ספר התורה כשעליהם מוסיפים, כפי דברי אדמו"ר הריי"צ, גם הקפה שמינית לכבודה של תורה, וכהניגון המתנגן בכל עוז "שישו ושמחו בשמחת הגאולה הנה משיח בא".

לתפילת מנחה נכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח כשמכלי הזמר (שנשארו מהכנסת ספר התורה) מתנגן יחד עם הקהל הניגון 'יחי אדונינו', כש'בשים שלום' מוסיף הש"ץ, ר' נחום קפלינסקי, את הניגון 'שישו ושמחו בשמחת הגאולה'. כמו כן, לתפילת מנחה (כמו גם תפילת שחרית) הגיעו כמה כיתות שלמות מ'חדר' אור מנחם (שממשיך את לימודיו עד תשעה באב, כרצונו הק' של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח).

מיד בסיום תפילת מנחה, בזמן ריקודי ה'יחי', התקיים 'אופשערניש' קצר בקדמת 770 (יצויין שזהו ה'אופשערניש' השלישי שהתקיים במהלך היום האחרון, נוסף להתוועדויות ה'בר מצווה' הרבות).

עם תום ריקוד 'יחי' שלאחר תפילת מנחה החל שיעור גאולה ומשיח (במסגרת 'יום גאולה ומשיח') מפי הרב צביקי מרגליות בספסלים הצפוניים שבקדמת 770 בהשתתפות רבים מתלמידי הקבוצה שהאזינו לשיעור המרתק בנושא הגילוי אשר יאיר לעתיד לבוא על פי חסידות ונגלה.

עם סיום השיעור המרכזי נמשכו השיעורים (במסגרת יום גאולה ומשיח) בקבוצות קטנות מתוך החוברות המיוחדות שנדפסו עבור מטרה זו, כשכל בוגרי ישיבה בזמן משלהם יושבים בשיעורים שנמשכו עד שיעור גאולה ומשיח המרכזי השבועי בשעות הערב.

מפני אילוצים שונים, הוקדם שיעור גאולה ומשיח השבועי לזמן שלפני סדר חסידות ערב, כשאת השיעור מוסר הת' שמשון פבזנר בנושא חייו הנצחיים של נשיא הדור.

במקביל, התקיימה גם הקרנת הסרט 'ברגע המבחן' מבית 'ואביטה נפלאות' (שיצא לאור בשנה שעברה ותורגם השנה לראשונה לשפה האנגלית) ב'טאשקנטר שול' שבמרתף 770, בהשתתפות תמימים דוברי אנגלית רבים כמו גם במסך וידיאו ענק שהוצב על יד הכניסה לבית משיח.

כצפוי, גם סדר חסידות ערב נוצל עבור לימוד שיחותיו הק' של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח, כשעבור סדר זה חולקו חוברות ה'דבר מלכות' של שבוע זה - פרשת קרח, כשבין הלומדים מחולקים בקבוקי שתי' מתוקה ובסיום הסדר, זמן קצר קודם תפילת ערבית, הוגרל בין המשתתפים מטבע מידו הק' של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

עם סיום תפילת ערבית החלו ההכנות לקראת ההתוועדות המרכזית לכבוד חג הגאולה ג' בתמוז, המכונה בפי כל 'חאפלת הגאולה', כשבזמן ההכנות מתקיימת בזריזות ההתוועדות שבמרכז 770 (אליה נתן כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח בקבוק משקה בשבת האחרונה), כשראשון הדוברים היה המד"א הרב יוסף ישעי' ברוין שדיבר על האמונה הנצחית שלא השתנתנה במלך המשיח ובכל דבריו ש"אמת לעד וקיים לנצח".

כמו כן דיברו כמה רבנים ומשפיעים דוברי אנגלית כשהאחרון שבהם היה הרב גרשון אבצן שדיבר, לכבוד הקהל. בלשון הקודש כשהוא מדבר ומעורר על קיום רצונו הק' לסיים את כל האותיות של ספר התורה של ילדי ישראל עד לי"ב תמוז הקרוב על ידי כך שכל אחד ואחד מהקהל ישתדל לרשום שמונה ילדים וכך לקשר אותם ל'הקהל' הגדול סביב הוראתו הק' של הרבי שליט"א מלך המשיח בכתיבת ספר תורה המאחד את כלל ילדי ישראל.

תוך כדי ההתוועדות נמשכו ההכנות להתוועדות 'חאפלת הגאולה', כשבחלק הקדמי של 770 נתלים דגלים ושלטים בגדלים שונים כמו גם 'שרשראות משיח' שנמתחו מקיר לקיר נוסף על הבלונים הצהובים שפוזרו לכל עבר, שהתוועדות עצמה נפתחה בריקודי שמחה סוערים שהתפשטו על כל רחבי הזאל הגדול שבמרכזו עומדת 'הקבוצה הברזילאית' כשבידם דגל משיח ענק כשהם כולם מנפנפים בו הלוך ושוב שעה ארוכה.

כמו כן, בשעת הריקודים נתלה שלט 'יחי' נוסף ענק, המכסה את כל חלקו המזרחי של 770 מצפון לדרום בדוגמת השלט התלוי על הקיר הצפוני כשעיני כולם נשואות כלפי שלט זה.

עם תום הריקודים, התיישבו כולם כרובם של תלמידי התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה' והבוגרים סביב השולחנות של ההתוועדות המרכזית 'חאפלת הגאולה', כשהם שרים ומזמרים שירים רבים לכבודה של הגאולה השלימה, כשההתוועדות נמשכת שעות ארוכות עד אור הבוקר (כשגם התמימים שנפקד מקומם מההתוועדות (מחוסר מקום וכיו"ב) שמרו על המנהגים כשהם מקפידים על המאכלים והשתי' (שהובאה בתוך חביות מיוחדות) המקובלים בהתוועדות זו).

יום שישי וליל שבת קודש, ד' תמוז

כבר בשעת הצהריים המוקדמות סודרו ספסלי בית הכנסת - 770 עבור תפילות השבת שהיו מלאות מהרגיל. בימת הקריאה הורחקה לצד המערבי עד צמוד לשולחנות הרמב"ם וקבוצת השולחנות שעומדים בדרך כלל לצד הבימה הוצמדו לספסלים שתחת העזרת נשים,

החל מכניסת השבת החלו לזרום עוד ועוד אנ"ש ואורחים שהגיעו לקראת הימים הבהירים שבתחילת חודש הגאולה, כשכל הספסלים שבשטח שבין הבימות, כמו חלק ניכר מבימת ההתוועדויות, התמלאו בהמון אדם מקרובים שהגיעו מבתי חב"ד שבצרפת ודרום אמריקה, כשחלק מהשלוחים נעמדים לפני התפילה ומעוררים את הסובבים אותם על הזכות הנפלאה לשהות בשבת קודש עם נשיא הדור, מלך המשיח, כמו גם כמה נקודות משיחות הקודש שלו.

הסדר בתפילה עצמה הי' בהתאם. התפילה עצמה התנהלה בצפיפות רבה, כשעבור החזן הועמדה מדרגה מיוחדת למנוע ממנו את הרגשת הדוחק (שהייתה דומה במקצת לימי י-י"א שבט) ועל מנת שקולו יישמע היטב ברחבי בית הכנסת. גם במהלך התפילה עצמה הורגש כמות המקורבים, כשבשירת ה'יחי' שלאחר 'לכה דודי' נעמדים במקומם רבים על הספסלים ורוקדים עם מילות השיר והמניגנה הנצחית.

ראוי לציין, שעל אף הדוחק והצפיפות, הרי שביוזמת כמה מהתמימים היה שביל רחב דיו הן בכניסת והן ביציאת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח מדלת הכניסה לבית הכנסת עד למקומו הקדוש שבמזרח.

שבת קודש, ה' תמוז

לתפילת שחרית ניגש ר' אליהו איידלמן כשלקריאת התורה הוציאו את ספר התורה שהוכנס ביום חמישי האחרון ע"י משפחת שפריצער לזכות הוריהם ר' יעקב מרדכי ורעייתו. לכל שבעת הקרואים הראשונים עלו חתנים עליהם נזרקו שקיות בהם מיני מתיקה, כנהוג (כשלאחר עליית שני נזרקו, על חתן אחד, מעל 200 שקיות (!), כשכל זה אורך דקה ארוכה), ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

לתפילת מוסף ניגש ר' שמעון הרץ, ולאחר התפילה, בשל ריבוי החתנים (מעל 17!, כן ירבו), הוציאו שוב את ספר התורה למנין קריאת התורה של שחרית ומנחה נוספים על הבימה (שהוזזה לקדמת בית הכנסת).

להתוועדות נכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח בשעה אחד וחצי, כרגיל, ולאחר מזיגת היין נגנו 'יחי' למשך זמן ארוך מאד מהרגיל עד 2:43 (קרוב ל-45 דקות של שירה! כמדומה זהו הניגון שניגנו לאורך זמן מתחילת השנה), ובין השיחות שלאחר מכן ניגנו 'שיר המעלות' ו'שיר מזמור'. לאחר השיחה השלישית (שהיתה קצרה מהרגיל) חילק כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח שתי בקבוקי משקה (א' להתמים זלמן מרנץ עבור ההתוועדות הקבועה ביום שני הקרוב וא' לרב מנחם גערליצקי עבור סיומי הרמב"ם השבוע), ולאחר ניגון הקפות, 'שיבנה' (יהי"ר - ע"י הת' שניאור זלמן פרקש) וברכה אחרונה יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח מהבית הכנסת.

זמן מה לאחר מכן נפתחו מספר התוועדויות 'אופרוף' ברחבי בית הכנסת. בקדמת בית הכנסת התוועד החתן הת' מנחם מענדל ציקושוילי עם הרבה מידידיו וקרוביו מהשנים שהיה, כמו כן במערב בית הכנסת התקיימה התוועדות אופרוף לחתן הת' ישראל אסולין (שם התוועד הרב יצחק גולדברג, ר"י תות"ל מגדל העמק) ובמרכז בית הכנסת התקיימה התוועדות 'אופרוף' משותפת לתמימים החתנים הנעלים דובי רוזנבלט, מנחם מענדל בלוך ושלום ליפש כשכל התוועדויות אלו, כולל כמה התוועדויות של קהילות שלמות שהגיעו לקראת התחלת חודש הגאולה, נמשכות עד צמוד לתפילת מנחה עם הרבי שליט"א מלך המשיח.

בקריאת התורה של תפילת מנחה עלו שתי חתני בר מצווה וחתן אחד שמתחתן בשבוע הקרוב.

לתפילת ערבית עלה א' התמימים (לו יש יארצייט היום), ובאמצע התפילה (באמצע 'ויהי נעם') נכבה האור לכמה שניות. ולאחר התפילה התקיימה על שולחן הרבנים שבמזרח הזאל הגדול

'חזרת דא"ח' על ידי הת' שמואל (מולי) מלכה, לרגל יום הולדתו.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת נשא

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת שלח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...