• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת צו

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770 הנכתב על ידי אחד התמימים מהקבוצה • יומן ותמונות
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת צו
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

יום ראשון, ד' ניסן

בתפילת שחרית לא נכחו בעלי החיובים הקבועים, ובשל כך עלה א' התמימים. בשל כך, באופן נדיר, אמר החזן לאחר התהילים רק קדיש אחד (ללא קדיש יתום) ולאחמ"כ הכריזו הילדים את הכרזת 'יחי', ולאחר הקראת היום יום וקטע מגאולה ומשיח יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מבית הכנסת.

כמדי יום ראשון, זמן קצר אחרי תפילת שחרית, יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לחלוקת הדולרים בחזית בניין 770. בחלוקה הועמדה, בנוסף על עמדת השידור הרגילה של ערוץ זמן הגאולה, עמדת שידור נוספת שהועמדה ע"י א' התמימים שהגיע מארה"ק לכבוד י"א ניסן.

לאחר תפילת מנחה הוגש בשיעור הדבר מלכות היומי כיבוד מיוחד שנתרם ע"י א' מאנשי השכונה לעילוי נשמה.

היום התקיים, כהכנה לי"א ניסן, "סדר למלך" לתלמידי התמימים מקבוצה תשפ"ג. הסדר התקיים בספסלים העומדים בדרום מזרח הזאל. לתמימים הלומדים הוגש כיבוד מיוחד תרומת מסעדת 'שוקולטה', שהוסיף חיות רבה בלימוד שיחותיו ומכתביו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שחולקו בקבצים מיוחדים שיצאו במיוחד לכבוד הסדר.

לקראת השקיעה, יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לשאיבת 'מים שלנו' עבור אפיית המצות (שתתקיים מחר) שנשלחות עבור חסידי חב"ד בארה"ק ולסדרים ציבוריים בכל העולם כולו. כבר דקות לפני השקיעה התמלאה הרחבה שמול חזית הבניין 770, כשבשביל הכניסה, במקום בו מחלק כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א דולרים בכל יום ראשון, הועמד שולחן מצופה בנייר עליו הועמדו חמישה כדי מים ריקים העשויים מזכוכית. כמו"כ הועמדה כוס זכוכית קטנה עם ידית עבור השאיבה עצמה, כשאנשי ה'ועד המסדר' שוטפים בזריזות את הכדים ואת הכוס שעל ידה שואב כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א עוד לפני כניסתו.

בעת יציאת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לשאיבת 'מים שלנו' ניגנו כל הקהל 'יחי' במנגינת 'קלי אתה' והמעמד ארך לערך כעשר דקות. בסיום המעמד הכריז א' הילדים בקהל 'יחי' ג' פעמים ולאחמ"כ נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לחדרו. אחר צאתו מלאו אנשי הועד המסדר עוד מים על המים שמילא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.     

לתפילת ערבית יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בזמנה וזמן מה לאחריה (כפי הודעת השמש) החלו הריקודים כהמשך לחודש אדר.

יצויין שהיום יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לקהל חמש פעמים, דבר שאינו רגיל כלל.

לאחר הריקודים החלו התוועדויות רבות ברחבי 770, ביניהם התוועדות יום הולדת לתמימים יוסף יצחק טריסטר ומשה דרכי בפינה הצפונית מזרחית בהשתתפות תמימים רבים. כמו כן, בשעות הקטנות של הלילה הגיעה קבוצת מקורבים לסיור ב-770.

הלילה החלו צוות עובדי הנקיון של בית חיינו בעבודות צביעת עמודי בית משיח כשהם מסמנים את סביב העמודים הצבועים בצבע טרי בסרטי אזהרה. בשלב מסויים הצטרפו אליהם גם מספר תמימים אשר רצו לעצמם את הזכות לסייד את הבית ש"כל פיות פונים בו", "לפאר ולרומם את בית אלוקינו".

IMG-20230403-WA0064

IMG-20230403-WA0069

IMG-20230328-WA0049

יום שני, ה' ניסן

תפילת שחרית התנהלה כרגיל, ולקריאת התורה עלו היום שני חתני בר מצווה, ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לאחר התפילה התקיימה התוועדות קצרה בקדמת 770 לכבוד הבר-מצווה של הת' שמעון ברוין, בהשתתפות כל אחיו שבאו על מנת להשתתף בשמחתו. גם תמימים רבים הגיעו לאחל מזל טוב לחתן הבר מצווה שיגדל להיות חסיד מסור ונתון אל הרבי מלך המשיח שליט"א.

לקראת חג הפסח הממשמש ובא כמו גם י"א ניסן המתקרב, הועמדו היום גדרות על שפת הכביש לכל אורך הבלאק של 770 משתי צדדיו. כמו כן גם זרם האורחים הבאים מארה"ק הולך וגדל, כשהיום מגיעים בנוסף לתלמידי התמימים הרבים גם אברכים, כשחלקם מגיעים עם כל משפחתם, "אנשים נשים וטף", להקהל אצל המלך המשיח - כ"ק אדמו"ר שליט"א.

במהלך היום נסגרה עזרת נשים קינגסטון לציבור הלומדים בשל השיפוצים הנערכים שם שמטרתם חיבור בניין 770 לבנין הכולל על מנת ליצור 'היכל לימוד' גדול ומפואר בבית רבינו. כשהיום התמקדו הפועלים בשבירת הקיר הדרומי עבור החיבור הנ"ל, וחסימתו על ידי קירות זמניים עד ההרחבה המושלמת.

אחרי תפילת ערבית יצאו תמימים רבים לכיון מאפיית המצות הממוקמת על רחוב אולבני עבור אפיית המצות אותם מחלק כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א עבור סדרים ציבוריים ברחבי העולם ולאנ"ש בארץ הקודש. האפיה החלה לאחר שעות הסדרים ונמשכה אל תוך הלילה.

כמו כן במקביל, התקיימה ב-770 התוועדות 'פינת החי' בהשתתפות תמימים רבים, כשהתמימים החוזרים מהמאפיה מצטרפים להתוועדות הפעילה.

הלילה השלימו צוות עובדי הניקיון את צביעת העמודים והקירות שנותרו מאתמול לכבוד חג הפסח.

IMG-20230326-WA0061

יום שלישי, ו' ניסן

גם הצהריים התקיים בקדמת 770 'סדר למלך' בהשתתפות תלמידי הקבוצה כהכנה ליום הולדת מלכנו משיחנו - כ"ק אדמו"ר שליט"א.

היום הוא מהימים האחרונים בהם ניתן לערוך חתונות לפני ספירת העומר והדבר מורגש בריבוי החופות שנערכו מחוץ ועל יד בית חיינו 770 כשאפשר לראות שתי חופות ויותר העומדות במקביל המוכנות לחתנות היום.

בשעות אחר הצהריים התקיימה חלוקת המצות עבור לילי הסדר הציבוריים ברחבי העולם. כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א יצא בשעה רבע לשבע ללובי הכניסה של בית חיינו כשעל השולחן שהועמד שם מראש הועמדו המצות (שנאפו אתמול) בשלושה ארגזים, כשהארגז הראשון והאחרון פתוחים (עבור הפרשת החלה) וכולם מכוסים בנייר. כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א הפריש חלה לתוך שקית שהועמדה שם מראש (ונלקחה ע"י א' המשב"קים שעמדו שם), ולאחמ"כ סגרו אנשי הועד המסדר את החבילות הפתוחות.

(בזמן סגירת החבילות עברו מול כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א חתן וכלה שיצאו מה'חדר יחוד' לאחר חופתם). 

לאחר מכן עברו כמה אברכים ותמימים היוצאים לשליחות בימים הקרובים, וכל אחד מהם קיבל חבילת מצות יחד עם קונטרס 'דבר מלכות - מכתבים כלליים לחג הפסח' ובו מכתבים כלליים לשנת תנש"א ותשמ"ח (הקונטרס יצא לאור ע"י מערכת 'אוצר החסידים' לשנה זו, ונדפס גבי נייר לבן פשוט) ולאחמ"כ יצא הרב מ"מ שעטל (שקיבל גם הוא קונטרס כנ"ל) עם המצות (שתי ארגזים) כשכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מלווה אותם בדרכם למינבוס שהסיע אותו עם משפחתו לשדה התעופה.

כבר לפני סדר חסידות ערב החלו ההכנות לכנס - 'ערב עם חב"ד' שיערך מחר בלילה בבית משיח - 770. במהלך ההפסקה עמלו תלמידי התמימים להוציא את הספסלים העומדים בחלקו הדרומי-מזרחי של 770 על מנת לפנות את המקום לציוד הרב עבור הכנס, כשבסדר חסידות ערב עצמו מתפזרים התמימים על כל רחבי 770.

זמן קצר אחרי תפילת ערבית עם הרבי מלך המשיח שליט"א החלה התוועדות חגיגת סיום הרמב"ם ספר משפטים והתחלת ספר שופטים. הסיום נתרם לע"נ ר' מוטל חן כשחלק מהמשתתפים מעלים מהנהגותיו זכרונות יחד עם לימוד והוראה בעבודת ה'. הסיום נערך בזריזות בשל הריקודים שנערכו מיד לאחריו.

תוך כדי סיום הרמב"ם החלו מארגני הכנס 'ערב עם חב"ד' להכניס את הציוד הרב אל תוך 770 ולהתחיל בהכנות המעשיות לקראת האירוע, ההכנות החלו במקביל לריקודים (שהתקיימו עם ריבוי משתתפים, בשל האורחים הרבים שהגיעו), ונמשכו אל תוך הלילה, כשבבוקר כבר הועמדה הכן הבימה המוגבהת המאובזרת כיאה וכיאות לאירוע חשוב זה.

IMG-20230403-WA0097

יום רביעי, ז' ניסן

אחרי תפילת שחרית עם הרבי מלך המשיח שליט"א התקיימה התוועדות-חזרת מאמר קצרה לכבוד הבר מצווה של הת' שד"ב מזרחי, שהגיע יחד עם כל אחיו במיוחד מארה"ק לקראת הבר-מצווה שלו, כשההתוועדות נמשכת עוד עמוק אל תוך סדר נגלה.

היום החלו ההכנות לקראת 'מטבח פסח' המהודר שבהנהלת תלמידי התמימים, ובשל כך נסגר החדר האוכל הקבוע כשהארוחות מעוברות אל בית הכנסת 'געצל שול' הסמוך. במקביל תמימים רבים פינו מזמנם על מנת לסייע להכנות הרבות לקראת חג הפסח.

כחלק מההכנות ל'ערב עם חב"ד', כבר לפני תפילת מנחה השלימו את פינוי הספסלים מהשטח המרכזי של הזאל הגדול כשבכל הזאל נשארים ספסלים ושולחנות בודדים עבור קהל הלומדים ומיד לאחר צאתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח פונה החלק המרכזי של הזאל הגדול כשהשטח שתחת עזרת נשים איסטן פארקווי משמש עבור המנינים הרבים הפוקדים את בית חיינו. 

כמו"כ שיעור הדבר מלכות היומי התקיים היום במיקום של פינת החי, כבמקום מוגש כיבוד רב כ'סעודת עניים' לזכות חתונת א' התמימים שמתחתן היום בארה"ק.

במהלך הצהריים הושלמו ההכנות לכנס כשכל קירות 770 צופו בוילונות מיוחדים, התאורה הרגילה הוחשכה ובמקומה הובאה מערכת תאורה ייחודית. במקביל עמלו צוות מלצרים מיוחד על סידור השולחנות הרבים העמוסים ברוב שפע גשמי. 

פתיחת השערים הייתה בשעה שמונה ולאחר חצי שעה נפתחה תוכנית הערב. כשבמקביל, מחוסר מקום, נוספו עוד ועוד שולחנות עבור הקהל שזרם והגיע עוד מעבר למצופה.

את הכנס פתח הזמר שהובא במיוחד עבור ערב זה כשלאחריו הזמין מנחה האירוע, הרב דוד אקסלרוד, את הרב שלום שארף שנשא את המשא המרכזי של הערב. מיד לאחר מכן הוקרן וידאו מיוחד בו סיפר מר ברוך בן יגאל (אביו של הלוחם עמית בן יגאל הי"ד, שנרצח בעת פעילות מבצעית) על הקשר המיוחד שלו לרבי מלך המשיח שליט"א ועל האמונה שלו בגאולה השלימה. 

לאחר כמה דברי הקדמה קצרים מפי המנחה, הרב דוד אקסלרוד, הגיעו לשלב השיא של האירוע, כניסתו של הרבי שליט"א מלך המשיח לבית הכנסת 'לראות ולהראת' עם המשתתפים הרבים שהגיעו במיוחד לכבוד יום הולדתו.

תלמידי התמימים הרבים שחיכו בסבלנות אל מחוץ המחיצות תפסו את מקומם בקדמת בית הכנסת ולקהל הרחב חולקו דפים מיוחדים ובהם נוסח התפילה וכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א נכנס לקול שירת 'יחי', כשהקלידן שליווה את האירוע כולו ליווה גם את שירת הקהל. לעמוד ניגש ר' נחום קפלינסקי כשהוא מתפלל בקול רם ובמתינות, ולאחר צאתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א המשיכה תוכנית הכנס כמתוכנן בה דיבר א' המקורבים, רון ווכטר, על הקשר שלו עם נשיא הדור כמו גם תוכנית מדיה ייחודית בה סיפר הרב זיו קצבי את סיפורו המטלטל.

התוכנית נחתמה בקריאה לציבור המשתתפים לתת מתנה לרבי מלך המשיח שליט"א הדואג לכל יהודי ויהודי ע"י החלטה טובה, כך שכל אחד ואחד מהמשתתפים נתן החלטה טובה בהוספה בתורה ומצוות ומעשים טובים, "מתנת עשיר". תוך דקות ספורות נמנו יותר ממאה ארבעים וחמש החלטות טובות ממשתתפי האירוע בלבד!

עם סיום התוכנית החלו ריקודים כשאחד מהמשתתפים עולה לבימה ומביע את תודתו לרבי מלך המשיח שליט"א שדואג לכל יהודי ויהודי באופן אישי. במקביל לריקודים החלו התמימים בסידור בית הכנסת כשא' קבוצות המקורבים, בניצוחו של הת' מ"מ גבאי, פתחה בהתוועדות קצרה על שולחן הרבנים שבקדמת 770. 

בהמשך הלילה החלה התוועדות חגיגת הבר מצווה לת' שד"ב מזרחי בפינה הצפונית מזרחית שנמשכה אל תוך הלילה.

IMG-20230403-WA0075

IMG-20230330-WA0037

יום חמישי, ח' ניסן

בתפילת שחרית לא נכחו בעלי 'חיוב' ב-770, ובשל כך ניגש לעמוד אחד התמימים. לקריאת התורה עלו שתי חתני בר מצווה שהגיעו לכבוד חגיגת הבר מצווה מארה"ק, ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. בין העליות תפסו האורחים שהגיעו בימים האחרונים את הרגעים לברכה שנשמעה פעמים רבות 'הגומל . . שגמלני טוב" על הזכות הנפלאה להסתופף בחצרות קודשנו עם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.  

לאחר תפילת שחרית נערכה התוועדות קצרה לכבוד ה'אופשערניש' של הילד למשפחת כהנוב עם אמירת 'לחיים', שבנוסף לכך מחולקים סוכריות ומיני מתיקה לילדים המשתתפים.

זמן קצר לאחר תפילת שחרית החלה המשטרה בהכנות לשיירת הטנקים שלקראת י"א ניסן כשהיא חוסמת את הרחובות הסמוכים לבית חיינו. במקביל פונו גם הרכבים החונים ב'סרוויס' הסמוך לבית משיח. תוך כדי כך התמלאו הרחובות בהמוני אנשים המלווים את הטנקים המכוסים בשלטים על עשרת המבצעים אותם יסד הרבי מלך המשיח שליט"א שיצאו זמן קצר לאחר מכן כשהם עוברים ממש אל מול ביתו של המשלח, בית משיח - 770.  

זמן קצר לפני תפילת מנחה התקיימה על שולחן הרמב"ם חלוקת המלגות מטעם מבצע 'יששכר וזבולון'.  

לאחר תפילת מנחה התקיים שיעור דבר מלכות היומי אותו מסר הת' שד"ב ברוך בשיחת י"א ניסן תנש"א.

היום התקיימה המכירה השנתית של 'קופת בחורים' לקראת חג הפסח הבעל"ט. המכירה התקיימה במתכונת מצומצמת באולם מלון אש"ל, כשרבים מהתמימים שמים את פעמיהם לקבל את החליפות (שהוזמנו מראש) ולהצטייד לקראת חג הפסח בביגוד חדש.

בזמן סדר חסידות ערב התקיים ב'טאשקנטר שול' שיעור מיוחד על חג הפסח הקרב ובא בתורתו של משיח מפי הרב שלום גיסינסקי

דקות ספורות לאחר תפילת ערבית פורסם הניגון הנבחר לקאפיטל קכ"ב, שנת המאה עשרים ואחד להולדת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, הניגון שהולחן ע"י התמים יענקי מרטון. הניגון התקבל בשמחה רבה ע"י תלמידי התמימים ותוך דקות ספורות הועמדה ההגברה בקדמת 770 לריקודים המיוחדים לכבוד הניגון החדש שנמשכו יותר מארבע שעות (!) עד לאחר השעה שתיים בלילה.

על אף השעה המאוחרת, עם סיום הריקודים התיישבו תלמידי הקבוצה להתוועדות מרכזית עם הרב יחזקאל נואמה שהתקיימה במרכז 770 כשסביב השולחן הועמדו 'פירמידות' על מנת לאפשר השתתפות של תמימים רבים ככל האפשר.

IMG-20230403-WA0088

IMG-20230403-WA0089

IMG-20230403-WA0092

יום שישי, ט' ניסן

אחרי תפילת שחרית התקיימה התוועדות בר מצווה בקדמת 770 על שולחן הרבנים לת' ממשפחת טייטלבוים שהגיע מצפת על מנת לחגוג את "עיקר כניסת הנפש האלוקית שלו" במקום הקודש בעולם. כמו כן, במקביל התקיימה חגיגת 'אופשערניש' על בימת ההתוועדויות.

במהלך היום הורגשה אווירת חגיגת היום המתקרב, י"א ניסן, ברחובות שכונת המלך. כשבין השאר, הניגון החדש נשמע מכל עבר, הן מהטנקים והרכבים השונים היוצאים למבצעים ברחבי ניו יורק והן מדוכני ההתרמה העומדים בכניסה לבית משיח.

כמו כן, לקראת שבת קודש חולקו על שולחנות 770, נוסף על העלונים הקבועים, קבצי הערות שיצאו כ"מתנת עשיר" לכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בישיבות השונות.

שבת קודש, י' ניסן

זמן קצר לפני תפילת שחרית נצפו חלק מתלמידי התמימים כשהם עומדים קבוצות קבוצות על מנת ללמוד את הניגון החדש.

תפילת שחרית התנהלה בזריזות, כשלעמוד ניגש ר' מנחם מענדל עמאר כשהוא משלב בתפילה ניגנים רבים הקשורים לחג הפסח שחל בשבוע הקרוב. לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. לתפילת מוסף ניגש זירקינד, ולאחר התפילה הכריז הרב קאסאווסקי (שלא כרגיל) קטע בגאולה ומשיח ועל זמן ההתוועדות קודש ותפילת מנחה.

ההתוועדות השבת היתה מיוחדת בכמות האנשים, נוסף על האורחים הרבים שהשתתפו בה, וכדלקמן.

כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א נכנס בשעה 1:30, ולאחר הברכה על היין ניגנו הקהל 'יחי' קרוב לחצי שעה ולאחר מכן פתח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשיחה שארכה כעשרים ושמונה דקות. 

אחרי השיחה ניגנו את הניגון החדש שהתנגן בחזקה על ידי קהל המשתתפים יותר מ34 דקות (!), כשחלק מהקהל נעמד על הספסלים על מנת לצפות בפני כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בעת הניגון החדש.    

לאחר הניגון פתח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשיחה השני' והאחרונה (שארכה כעשרים דקות), ולאחריה החלה חלוקת משקה:

ראשון העוברים הי' הת' זלמן מרנץ שקיבל עבור התוועדות הקבועה ביום שני ולאחריו עלה נציג הגבאים, הת' שנ"ז אביעד, שקיבל עבור ההתוועדות המרכזית שתיערך במוצאי שבת לכבוד י"א ניסן, לאחר ההכרזה חתם בהכרזת יחי משולשת כשכל הקהל מכריז אחריו. אחרון העוברים הי' ר' מנחם גערליצקי שקיבל עבור סיומי הרמב"ם השבוע.

עם סיום החלוקה, ניגון הקפות, שיבנה וברכה אחרונה יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מבית הכנסת.

בזמן הרב שנותר בין ההתוועדות לתפילת מנחה ניצלו תלמידי התמימים לשבת בהתוועדויות השונות המפוזרות ברחבי 770 המתקיימות כהכנה לי"א ניסן שחל הערב. בין השאר התקיימה התוועדות 'אופרוף' לת' יגאל קופצ'יק שמתחתן מחר בארה"ק.

זמן קצר לפני תפילת מנחה החלו אנשי הועד המסדר בארגון בית הכנסת לתפילת מנחה ודרשת שבת הגדול שתתקיים לאחריה. בימת הקריאה הועברה אל מחוץ לבית הכנסת והספסלים העומדים בצידו המזרחי-צפוני של הזאל פונו כשפניהם לכיוון דרום 770 עבור דרשת שבת הגדול וזמן קצר לפני תפילת מנחה (שהוקדמה קצת לכבוד דרשת שבת הגדול) פונה החלק הקדמי של 770 עבור קריאת התורה.

לעמוד ניגש הת' שמואל שמואלי ולקיראת התורה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לאחר הסדר ניגונים (שהתקיים בקביעות כבכל שבת) במרכז 770, נשא המד"א הרב ברוין את דרשת שבת הגדול, כנהוג.

מוצאי שבת, ליל י"א ניסן, יום ההולדת ה-121 של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א

כבר דקות ארוכות לפני התפילה החלו הקהל הממתינים לתפילה לנגן את הניגון החדש על ה'קאפיטל' של הרבי מלך המשיח שליט"א, כשבינתיים מסדרים אנשי ה'ועד המסדר' את הריבוע שעל יד בימת התפילות שפונה כולו מאנשים עבור הברכה שאחרי תפילת ערבית, כשלתפילת ערבית נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מאוחר בשלוש דקות מהזמן הרגיל (צאת שבת).

בשל האיסור להכין משבת לחול, ההכנות המעשיות עבור הברכה התקיימו רק בשעת תפילת ערבית, הסטנדר של השיחות הורד לשטח שפונה על יד הבימה, ובוקסה אחת הועמדה על יד ארון הקודש. 

לאחר ההבדלה ירד כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מבימת התפילות ונעמד על יד הסטנדר של השיחות שהועמד על יד המדרגות, ולאחר מכן החל הרב שמואל סמואל'ס לברך את כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ("כברכת בן המברך את אביו") בשם כל החסידים ואנ"ש לרגל יום ההולדת המאה ועשרים ואחד. בנוסח הברכה שולבו גם פסוקים מהקאפיטל החדש כשבתוך הברכה מופיעה גם בקשה ודרישה לסיים את ההעלם והסתר שלא היה כדוגמתו מאז מתן תורה ולהביא את הגאולה האמיתית והשלימה בפשטות.

לאחר סיום הברכה בירך הת' ישראל רייכמן ברכת כהנים, ולאחר מכן פתח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשיחה שארכה כעשרים דקות ולאחריה יצא מבית הכנסת. 

עם סיום הודיאו המוקרן בקביעות בכל מוצאי שבת החלו ריקודים סוערים בקדמת בית הכנסת עם הניגון החדש, הניגון הושמע אמנם דרך הקלטה (ולא ע"י כלי זמר), אך הדבר לא גרע מהשמחה הרבה של תלמידי התמימים הרוקדים "שמחתי באומרים לי בית ה' נלך". במקביל החלו בסידור בית הכנסת להתוועדות המרכזית שהחלה מיד לאחר מכן.     

ההתוועדות נפתחה, כמקובל, בוידאו ממראות קודש שלאחריו פתח המנחה, הרב יענקל חזן, בשבח והודיה לקב"ה על כך שהביא אותנו ליום הזה, ועל השפע הנפלא שהביא לנו הרבי מלך המשיח שליט"א בביאורים על מהותו וענינו של יום זה כשלאחר מכן פתח הקהל שוב בריקודים עם הניגון החדש שהתנגן לו שוב ושוב במהלך כל ההתוועדות כולה.

עם סיום הנגון פתח ראשון הדוברים, הרב פייביש וואגל, שסיפר על השתלשלות המאורעות של הוצאת הקונטרס הנפלא "ביום עשתי עשר" תשל"א בחיות רבה כאילו הוא עצמו היה שם. אחריו דיבר המד"א, הרב יוסף ישעיה ברוין שעורר על רגש ההתקשרות שצריך להיות ביום זה וגם הזכיר על גזירת החינוך המאיימת להכניס תכנים חיצוניים אל תוך תלמודי התורה כאן בשכונת המלך.

בין לבין הנואמים דיבר הרב מיכאל גאלאמב שחזר על מאמר מכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א כשהוא מוסיף עליו נופך של ביאורים בסגנונו המיוחד ולאחריו דיבר הרב ניסים לגזיאל בשפת העברית כשתמימים רבים מאזינים לו בשקיקה. ולאחר מכן נפתחו ריקודים סוערים עם הניגון החדש שנמשכו עד לשעות הקטנות של הלילה.

עם סיום החלק הרשמי של ההתוועדות נפתחו התוועדויות שונות בכל רחבי 770, כשהם נמשכים עד לבוקר.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת ויקרא

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת פקודי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...