• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת ויקרא

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770, עם תיאור מרתק מהנעשה במרכז חב"ד העולמי בברוקלין • היומן נכתב על ידי אחד התמימים ב'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת ויקרא
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

יום ראשון, כ"ו אדר

זמן קצר לאחר תפילת שחרית יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לחלוקת הדולרים בחזית בנין 770. בשל הקור ששרר בחוץ הופעלה פטריית חימום (אך מפאת הרוחות העזות השפעתה לא הורגשה כ"כ). בחלוקה עברו אנשים נשים וטף, ולקראת סיום החלוקה, לאחר הכרזת ה'יחי', עברו עוד קבוצה גדולה של נשים שהגיעו במרוכז לעבור לפני המלך.

בפנים 770 התקיימו מספר התוועדויות בר-מצווה, ביניהם לתמים שמואל עמרם.

בתפילת מנחה, כמו גם תפילת שחרית, לא אמרו תחנון בשל הכנסת ספר תורה שנערכת היום בשכונת המלך.

מיד לאחר תפילת מנחה יצאו כמה מהחתנים שמתחתנים בשבוע הקרוב, ולכבודם הוסיפו התמימים בריקודי ה'יחי', שירת 'מהרה ישמע'.

בסיום סדר נגלה צהריים התקיימו הריקודים המיוחדים עבור ילדי שכונת המלך. ההגברה הועמדה בקדמת 770 ורבים מחיילי צבאות ה' ניסו את כוחם על האורגן. במקביל, התקיימה מכירת הספר 'יום מלכנו' על שולחן הרבנים בקדמת 770. המכירה התקיימה לקראת יום הולדתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א - י"א ניסן, הקרב ובא.

ההגברה נותרה על עומדה לתפילת ערבית, אולם לא בתחילת השביל לא נכח נגן, אך לקראת סיום השביל החל לנגן הת' שלמה חיים שמולביץ שניגן גם בצאתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

זמן קצר לאחר תפילת ערבית הגיע לביקור השר עמיחי אליהו בבית חיינו. כשבמהלך סיורו הוענק לו על ידי אחד מידידיו התמימים סט דבר מלכות כמו גם דגלון משיח. 

בתום הסיור עלה על בימת ההתוועדויות (מתחת לשלט של 'סכנת נפשות') שם הזמין אותו הרב זלמן ליברוב לומר מילים קצרות, כשהוא מספר על הקשר של סביו עם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. בתום דבריו הוקרן וידאו קצר מיחידות של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א עם סביו, הרב מרדכי אליהו (להעיר, שכל זמן הביקור פעל הוידאו מהיחידות על מסך העומד בלובי הכנניסה לזאל הגדול).

מיד סיום הביקור והכרזת 'יחי' שלושה פעמים החלו הריקודים הקבועים לכבוד חודש אדר. היום, לכבוד כ"ז אדר, הובאה הגברה מיוחדת כשהריקודים נמשכים עד לחצות הלילה. גם עם סיום הריקודים הרישמיים המשיכו רבים מהתמימים לרקוד ולשיר עם הניגון הנצחי "יחי אדונינו . . מלך המשיח לעולם ועד".

עם תום הריקודים החלו התוועדויות רבות ברחבי 770, בניהם התוועדות "צאתכם לשלום" לתמימים מ"מ קירשנזפט ויענקי רוטשילד וכמו כן גם התוועדות יום הולדת לתמימים יהודה לייב אזדבא ושולי שטיינברגר שנמשכה עד אור הבוקר בהשתתפות תמימים רבים.

יום שני, כ"ז אדר

בשל המצב בארץ הקודש, התקיים הבוקר סדר השכם. בשל כינוס ילדים שנערך, הועבר המקום הקבוע של הסדר משולחן המערכת שעל בימת ההתוועדויות לשולחן הרבנים שבקדמת 770.

במקביל לסדר השכם החלו להגיע המוני ילדים לתפילת שחרית ב-770 שהתקיימה כחלק מאירוע עולמי לחידון בספר המצוות להרמב"ם. התפילה הסתיימה זמן קצר לפני תפילת שחרית, כשתלמידי התמימים נכנסים לסדר במהירות האפשרית את בית הכנסת שיהיה ראוי לכניסת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתפילת שחרית.

לתפילת שחרית הגיעו תלמידי ישיבת תות"ל קווינס בהרכב מלא כמו גם אחת הכיתות מ'חדר' אור מנחם. לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה של הטנקיסטים, והבעל קורא היה (שלא כרגיל) הת' שלום דב בער צייטלין, ור' נחום קפלינסקי העלה את חלק מהקרואים. לשני העליות הראשונות עלו חתני הבר מצווה השונים, ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לאחר תפילת שחרית התקיימו מספר התוועדויות ברחבי 770, ביניהם גם התוועדות בר מצווה לנכדו של שמש בית הכנסת, ר' נחום קפלינסקי

היום נתלו מודעות מטעם ה'ועד המסדר' המבשרות על כך שבתחילת חודש ניסן יחלק בעז"ה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מצות עבור לילי הסדר הציבוריים בחברי תבל, ובהם בקשה שאלו הרוצים לעבור בחלוקה יירשמו מראש.

לאחר תפילת מנחה, התקיים שיעור הדבר מלכות היומי אותו מסר הת' משיח אדרעי, בשיעור הוגשו גם מיני מזונות שונים לכבוד היארצייט במשפחתו של הרב יהודה פרידמן.

הצהריים הועמד בכניסה לבית משיח דוכן ההתרמה לקמפיין 'תן צומת לרבי' לטובת פרסום זהותו של משיח בארץ הקודש, ורבים מאנ"ש הזדרזו לתרום עבור מטרה חשובה זו.

במהלך סדר חסידות ערב התקיים סדר מיוחד לכבוד כ"ז אדר עבור תלמידי ישיבות 'אהלי תורה' ו'חובבי תורה'. במקום נתלו מודעות המבקשות מתלמידי התמימים לפנות את מקומם לטובת הסדר כשהזאל סודר בצורה מיוחדת כך ש"איתרבו ספסלי" בצורה משמעותית בקדמת 770.   

בסיום הסדר, זמן קצר לפני שביל הכניסה לתפילת ערבית אמרו את פרקו של כ"ק אדמו"ר מלך המשח שליט"א במיקרופון כשבמקביל החלו תלמידי התמימים לנגן את שירת ה"יחי" שלפני התפילה כשבהמשך מצטרף ליווי לשירה בכלי זמר.

מיד עם סיום התפילה החלו הריקודים הקבועים לכבוד חודש אדר, כשהפעם, התקיימו הריקודים בצורה מורחבת עם הנגן ר' חוני מילקי והזמר בערל צוקער. לריקודים הגיעו, נוסף על התמימים הקבועים השוהים בבית חיינו, גם תלמידי התמימים מהישיבות הסמוכות אשר בשכונת המלך. כמו כן הצטרפו גם רבים מאנ"ש עם ילדיהם שחזרו מהחידון בספר המצוות, והריקודים נמשכו עד לשעות הקטנות של הלילה.

במקביל לריקודים, התקיימה גם בפינה הצפונית מזרחית ההתוועדות הקבועה - פינת החי, כשתמימים רבים משתתפים בה. 

יום שלישי, כ"ח אדר

החל מהבוקר נפתח שוב דוכן ההתרמה לקמפיין 'תן צומת לרבי' בכניסה לבית משיח, כשהפעם הועמד מסך ובו וידאו בו משפיעים שונים מעוררים על חשיבות העניין כמו גם סרטונים קצרים מהפעילות. 

לאחר תפילת שחרית עם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, התקיימה התוועדות בר מצווה על שולחן הרבנים לת' דובער סימפסון.

במהלך היום הגיעו לסיור בבית משיח קבוצות רבות של ילדים שנשארו בשכונת המלך מהחידון בספר המצוות אתמול, כשחלק מהם נשארים לתפילת מנחה עם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

מיד לאחר תפילת מנחה נעמדו תלמידי התמימים מישיבת תות"ל נתניה שהגיעו לבית משיח לימים האחרונים דחודש אדר לתמונה קבוצתית עם דגלי המשיח על חזית הבנין של 770 .

במהלך הצהריים הוגשו מיני מזונות שונים בשולחן שעל יד בימת הקריאה ע"י שני יהודים שפתחו את השולחן לע"נ א' מקרוביהם.

מיד לאחר תפילת ערבית עם הרבי מלך המשיח שליט"א הוקרנה במערב 770 התוכנית החודשית מבית 'ואביטה נפלאות' כשעשרות תמימים פונים לצפות בוידאו החודשי. מיד לאחר הודיאו החלו הריקודים הקבועים לרגל חודש אדר. הריקודים היום היו דלילים מהרגיל, עקב חגיגת שמחת 'חתונת הגאולה' שנערכה לכבוד הת' שניאור זלמן קרלנשטיין שאחיו מתחתן היום בארה"ק, ובחר להישאר עם נשיא הדור לנצח. החתונה נערכה בחצר בית משפחת רובשקין, ולאחריה התקיימה התוועדות לתמימים בוגרי חח"ל צפת עם משפיע הישיבה הרב יוסי דניאל.

כמו"כ גם ב-770 נערכו התוועדויות שונות בינהם התוועד הרב משה אורנשטיין עם תלמידי הישיבה שלו כמו גם התוועדות 'הקהל' אותה תרם הרב נעם ארמני.

יום רביעי, כ"ט אדר

היום הוא סיום הלימודים בישיבות תות"ל בכל רחבי תבל, כשהדבר ניכר ברחבי 770 עם בואם של עשרות הבחורים שחוזרים מישיבותיהם אל ביתם האמיתי - 770 בית משיח.

לתפילת מנחה עם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א הגיעו קבוצה גדולה של ילדי בר-מצווה, שעבורם נפרסו ספסלים מתקפלים (שעמדו מאז הכינוס ביום שני על בימת ההתוועדויות) בכל השטח הריק שבקדמת 770, ובשביל הכניסה והיציאה הוזזו כולם אל הצד על מנת לאפשר מעבר גדול ככל האפשר כיאה וכיאות למלך המשיח. כמו כן ביציאתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח מתפילת המנחה, הניפו חלק מהילדים את דגלי המשיח הגדולים לכבודו של מלך.

לאחר תפילת המנחה יצאו כל קבוצת הילדים ע"מ להצטלם על חזית הבניין של 770.

במקביל, שיעור הדבר מלכות היומי התקיים עם כיבוד גשמי בצורה מורחבת שנתרם, כסעודת עניים, לזכות החתן יואל איידלמן וכלתו שמתחתנים היום בארץ הקודש.  

מיד לאחר תפילת ערבית החלו לארגן את בית הכנסת לריקודים הלילה, כנהוג בבית משיח שמכניסים את שמחת חודש אדר אל חודש ניסן "בו נולד משה". הריקודים היום נערכו אף בצורה מורחבת, כשהנגן הוא יוני לורבר ותזמורתו כשהם מנגנים שעות ארוכות אל תוך הלילה ומשמחים את קהל התמימים שנשארו לרקוד אף על השעה המאוחרת.

מיד לאחר הריקודים החלה התוועדות בר מצווה לת' שניאור זלמן נבו ובה התוועד הרב זלמן לנדא שהגיע היום מארץ הקודש וההתוועדות נמשכה אל תוך הלילה.

יום חמישי, ר"ח ניסן

לתפילת שחרית ומוסף הגיעו כמה מהכיתות הצעירות של 'חדר' אהלי תורה כשהם מצטופפים סביב הבימה של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. לעמוד ניגש ר' מנחם מענדל ברוך כשהוא משלב בתפילת ה'הלל' שירים וניגונים שונים. 

לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה של הטנקיסטים, ולשלושת העליות הראשונות עלו חתני בר מצווה שונים שמלאו להם שלוש-עשרה שנה בתקופה האחרונה (יצויין, שבשל העומס הגדול של חתני הבר מצווה המגיעים מכל העולם ל-770, עלו היום כמה מתושבי קראון הייטס שמלאו להם שלוש עשרה כבר לפני תקופה קצרה, ובחרו לדחות את זכותם לעלות בשבוע עבור האורחים המגיעים רק לתקופה קצרה), ולרביעי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א כשבחזור מעלייתו הוא הולך אחרי ספר התורה. 

לאחר תפילת מוסף החלה התוועדות-חזרת מאמר לרגל הבר מצווה לבן משפחת שעטל, שלוחי כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתל מונד, ארה"ק.

היום עברה מול בית חיינו הלוויתו של א' האברכים משכונת המלך, ר' יהודה לייב שומר, שנפטר בגיל צעיר.

לאחר תפילת מנחה התקיים שיעור דבר מלכות היומי בשילוב 'סעודת עניים' לזכות החתן הת' חיים קרייזמן שמתחתן היום בארץ הקודש.

הצהריים התקיים המבחן החודשי במסגרת המבצע 'יששכר וזבולון' מטעם איגוד תלמידי הקבוצה. המבחן נערך בחדר האוכל 1414, כשרבים מהתמימים שמים את פעמיהם לעבר חדר האוכל עבור המבחן, והדבר ניכר גם על ספסלי בית משיח - 770.

עם כניסת חודש ניסן, חודש הגאולה, החלו להיות מורגשים יותר ויותר ההכנות לקראת י"א ניסן כשיוזמות רבות עולות על מנת לגרום נח"ר כמתנה לקראת יום הולדתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, בינהם, התקיים היום בסוף סדר נגלה צהריים, 'סדר קבוצה' מיוחד בו למדו התמימים שיחות ומכתבים אודות מהותו של יום י"א ניסן כשבמקום מוגש גם כיבוד קל לתועלת הלומדים.

כמו כן חולקו היום, מיד לאחר תפילת ערבית, ההזמנות המהודרות עבור המקורבים ובהם הזמנה להשתתף בכינוס המיחד שיערך ב-770 לקראת י"א ניסן בשבוע הקרוב.

במקביל לחלוקת ההזמנות, התקיים שיעור גאולה ומשיח השבועי המרכזי במערב 770, אותו מסר הת' חיים שוחט ובו פלפל בגדר קדושתו של בית משיח, בית רבינו שבבל, בזמן הגלות.

גם הערב, זמן קצר לאחר שיעור גאולה ומשיח, התקיימו הריקודים הקבועים הנמשכים גם אל תוך חודש ניסן, כשהפעם היתה השתתפות דלילה מהרגיל לליל שישי, עקב ההתוועדות שנערכה לתלמידי הקבוצה עם הרב יוסי דניאל ב'ביסמנט' של ר' משה רובשקין. כמו כן, שלא כרגיל לליל שישי, עקב ההתוועדויות המעטות ברחבי 770, נכבה האור בזאל הגדול למשך הלילה, כרגיל לכל ימות השבוע.

יום שישי, ב' ניסן

הבוקר נצפו תמימים רבים, בעיקר בוגרי הקבוצה של השנים הקודמות השוהים בשליחות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, שחזרו אל ביתם האמיתי, בית משיח.

לקראת שבת, הוחזר למקומו מעל השלט 'יחי' שבקיר הדרומי שעון חדש, לאחר שנעדר במשך תקופה ארוכה.

שבת קודש, ג' ניסן

תפילת שחרית התנהלה במהירות (יחסית), כשבתפילה עצמה משולבים ניגונים רבים הקשורים גם לחג הפסח הקרב ובא.

לקריאת התורה עלו לשבעת העליות הראשונות החתנים השונים המתחתנים בשבועות הקרובים ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

ההתוועדות השבת היתה מיוחדת ומרוממת מהרגיל, וכדלהלן:

כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א נכנס בשעה אחד וחצי ולאחר הברכה על היין, נגן הקהל 'יחי' במשך כחצי שעה (דבר שאינו רגיל כ"כ בשבתות שבאמצע השנה. בכלל כל הניגונים היום היו למשך זמן רב). לאחר הניגון פתח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשיחה שארכה כ-27 דקות ולאחרי' ניגנו (במשך קרוב לרבע שעה) 'אשא עיני' (ולהעיר שזוהי, לכאורה, הפעם האחרונה שמנגנים ניגון זה בשב"ק בנוכחות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשנה זו).

לאחר השיחה השלישית ניגנו 'הודו לה' כי טוב' (מניגון הקאפיטל קז) ולאחר שיחה קצרה (כ-5 ד') נתן כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שתי בקבוקי משקה, הראשון לת' זלמן מרנץ (עבור ההתוועדות הקבועה ביום שני והכנס מקורבים שיערך אי"ה ביום רביעי הקרוב) ולתמימים שנ"ז סגל ויוסף פילצר עבור היציאה לשליחות במנאלי, הודו בשבוע הקרוב.  

לאחר החלוקה ניגנו ניגון הקפות ולאחריו נתן גם לר' מנחם גערליצקי (עבור סיומי הרמב"ם השבוע) ולאחרי ניגון 'שיבנה' וברכה אחרונה יצא מבית הכנסת.

עם סיום ההתוועדות עם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א נפתחו התוועדויות 'אופרוף' שונות ברחבי 770, ביניהם לתמימים יגאל קופציק, מנחם מענדל דונין ועוד. כמו כן נערכה התוועדות לזכות הת' חיים קרייזמן שהתחתן השבוע בארץ הקודש.

בסיום הוידאו שבצאת שבת התקיימו הריקודים הקבועים בקדמת 770.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת כי תשא

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת שלח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...