• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ד תשרי התשפ"ה (16.10.2024) פרשת וזאת הברכה

מאות ב'כנס פעילי משיח' שנערך אמש ב-770

מאות תמימים מכלל ישיבות חב"ד השתתפו אמש בכנס פעילי משיח העולמי, המתקיים מידי שנה בחודש תשרי, בו דובר אודות דרכים נוספות להפצת משיח • אתר הגאולה מגיש תקציר מהנאומים וגלריית תמונות
מאות ב'כנס פעילי משיח' שנערך אמש ב-770
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

כמידי שנה, מתקיים בחודש תשרי בבית משיח - 770, כנס פעילי משיח, בו מטכסים עצה ומעלים על נס רעיונות חדשים לפרסום משיח ובשורת הגאולה.

אתר הגאולה מגיש סיקור מהכנס שנערך אמש במרכז חב"ד העולמי בית משיח - 770:

את הכינוס פתח המנחה, הת' שלום בער ברוך, שהסביר מה יהיה נושא הכנס, ולאחר מכן פתח בהכרזת יחי אדוננו שלוש פעמים, כשכל הקהל עונה אחריו.

המנחה הזמין את הרב שניאור שניאורסון, שהקריא את פרקו של הרבי שליט"א מלך המשיח, ולאחר מכן נשא דברים: בשנים הראשונות, אמר הרב שניאורסון, הרבי שליט"א מלך המשיח היה מדביק על מושבים ברכבת התחתית מדבקות של "לאלתר לגאולה", וכך גם אנחנו צריכים לפעול. אצלי בבית, הוא ממשיך, יש דגל משיח ושלט מואר של ברוך הבא.

פעם אחת התלוננו כמה שכנים לעירייה על השלט, וקיבלתי התראה לפני קבלת קנס שעלי להסיר את השלט. פניתי לעירייה בבקשה לשלם על הצבת השלט כך שיהיה כחוק, וכאשר הגעתי לפקידה שאחראית על תחום השילוט, היא אמרה שעל שלט של המשיח אין צורך לשלם. ביקשתי זאת ממנה בכתב, והיא אכן הביאה לי מכתב. המכתב היה מתאריך י' שבט, בנושא: שלט של המשיח. תליתי את המכתב על לוח המודעות בכניסה לבניין ומאז פסקו ההצקות.

לעיתים אני שומע צעירים שרים מתחת לביתי "משיח משיח", וזאת הודות לשלט ולדגל.

היום, מסיים הרב שניאורסון, ישנם הרבה אנשים מבוגרים ומכובדים שמאז תחילת המלחמה הנוכחית עומדים שעות בצמתים עם דגלים צהובים, וכך גם אנחנו יכולים לפרסם בגאון על משיח.

מחיאות כפיים סוערות והמנחה מסביר כי תכלית הבריאה היא דירה בתחתונים, וכל דבר בעולם נברא עבור כך. הוא מציין תופעה שהחלה לאחרונה בארץ הקודש, כשבחורים מציעים לנהגים להדביק תמונה של הרבי שליט"א מלך המשיח על רכבם, ובכל הופכים את הרב ל'כלי' להשראת השכינה בעולם.

המנחה מזמין את הת' יוסף יצחק שלג, שפתח בסיפור לפיו הרבי שליט"א מלך המשיח התעסק פעם בהדבקת בולים על מעטפות שהכילו חומר על יהדות. חסיד שנקלע למקום ושאל מדוע מתעסק בכך הרבי עצמו, ענה: מה לעשות שלאף אחד לא נוגע הפצה… הפצת משיח צריכה לגעת לכולנו, אומר שלג.

הוא מספר שבדרכו ל770 היה בחניית ביניים בדובאי, שם החל לחלק עם אחיו שלום דוב בער כרטיסי משיח לכל בעלי החנויות בשדה. לפתע ניגש אליהם איש אבטחה וביקש מהם להתלוות אליו. הם נלקחו לחקירה שם צילם השוטר את תמונת הרבי שליט"א מלך המשיח וכרטיס 'שבע מצוות' בערבית, ושלח לקבוצת הוואטסאפ של משטרת דובאי. בחקירה סיפרו השניים לחוקרים על הרבי שליט"א מלך המשיח, ובשלב מסויים אמר להם החוקר: אני מתכבדים להכיר אתכם.

הבחורים שאלו את החוקר האם הוא רוצה לראות את הרבי. כשענה בחיוב, מצאו את עצמם הבחורים צופים יחד עם ארבעה חוקרים בוידאו של הרבי שליט"א מלך המשיח, במשך 7 דקות.

היום, מוסיף שלג, לא מסובך להפיץ משיח כמו פעם. יש את האגודה למען הגאולה שמדפיסה את 'שיחת הגאולה', גליון שאיתו אפשר להפיץ משיח בקלות. יש גם את עלון 'וביקשו' המיועד לחרדים, נשאר רק להזמין ולחלק.

כעת עולה לבמה הרב משיח מנחם מענדל אדרעי. בראשית דבריו הוא מספר כי ביקש ברכה באגרות קודש עבור המשתתפים בכינוס, ואכן הרבי שליט"א מלך המשיח נתן את ברכתו לכל אחד מהמשתתפים.

הוא מספר על מקום שליחותו בבית שמש. כשהגיע לגור במקום, החליט לא להתפשר על הנהגות כמו הכרזת יחי אדוננו בסיום התפילה ובקריאת התורה, גם כשנמצא ב'שטיבלאך' לא חב"די. "ממה נפשך", אמר הרב אדרעי, "אם יגרשו אותי משם כנראה שלא צריך להתפלל בכזה בית כנסת, ואם לא יגרשו אותי - אדרבה, אמשיך".

הוא מציין את דברי הרבי שליט"א מלך המשיח במאמר נתת ליראיך נס להתנוסס, כי כל עניין הנסיון הוא כדי שיהודי יגלה בעצמו כוחות חבויים, ומקשר זאת לגאווה שאיתה צריך חב"דניק לדבר על משיח.

הרב אדרעי מוסיף כי כל זאת מדובר על העבודה בשליחות, אך כאן, ב-770, מגיעים לחודש החגים כדי לקבל כוחות מהמקום שבו מאירה האלוקות בגילוי. כאן צריכים רק לקבל פני משיח, והכוונה כפשוטו - לקבל את הפנים של המשיח, בשירת יחי לפני כניסת הרבי שליט"א מלך המשיח לתפילות, כפי שכתוב בקונטרס בית רבינו שעניינו של בית רבינו הוא מקום בו הרב מתפלל עם תלמידיו.

הוא מספר על המהרי"ן שאמר פעם לצמח צדק שהחסידים מתביישים להיכנס ליחידות, וענה הצמח צדק: איך מתביישים בעניין של מסירות נפש?

אנו אומרים כל בוקר "דברי אלוקים חיים ומלך עולם" - וא"ו החיבור מלמדת שאם אין מלך עולם, אין דברי אלוקים חיים, ולכן כל עניין של לימוד בספרים שלא מתייחסים לרבי שליט"א כמלך המשיח, לא שייך כלל.

הקהל מוחא כפיים, והמנחה מזמין את הת' ברוך בנימיני. הוא סיפר על מכר חב"דניק שעבד עם עמית חרדי. כשזה שאל אותו על ענייני משיח, הוא התחמק במבוכה. לאחר מספר שנים הגיע אותו חרדי לבית הכנסת, וראה בתוך התפילין שלו עלון חב"די העוסק בענייני משיח. כשפגש את חברו החב"דניק, צעק עליו מדוע לא סיפר לו עד כה על השיחות הנפלאות של הרבי שליט"א מלך המשיח.

הנקודה היא, אמר בנימיני, שהעולם מוכן לקבל את כל ענייני משיח, והפחד לפרסם הוא רק מצד החב"דניקים, שצריכים להתנער מהפחדים המדומים.

הוא הוסיף סיפור להמחשת העניין: לאחר תקופה בה חילקו הוא וחבריו עלוני שיחת הגאולה במקווה מסויים בבני ברק, הפסיקו לחלק באותו מקווה לטובת מספר בתי כנסת אחרים. באחת הפעמים בה הניח עלונים באחד מבתי הכנסת, ראה אותו יהודי חרדי והחל לצעוק עליו. להפתעתו, הצעקות היו מדוע הפסיקו לחלק את שיחת הגאולה באותו מקווה…

אחריו עולה לנאום הת' מנחם מענדל מיידנצ'יק, שפתח במשל של ר' מענדל פוטרפס: בתחנת הרכבת ברוסיה המתינו לרכת זמן רב. בנתיים פתחו הנוסעים את חבילותיהם, ה'פעקאלאך', על הרציף. כשהגיעה הרכבת, אלו שהתעסקו ב'פעקאלאך', פספסו את הרכבת.

ה'פעקאלאך' - המבצעים של הרבי שליט"א מלך המשיח, חשובים לאין ערוך, אולם אם מפסידים את ה'רכבת' - קבלת פני משיח צדקנו, מה שווה ה'פעקאלאך'?!

הוא מביא נקודה מהתוועדות של ר' ראובן מטוסוב, על שני סוגי תמימים שמגיעים ל-770: מהם "ויתורו את ארץ כנען" - מגיעים כמו תיירים, ומהם "ויחפרו את הארץ" - מתעסקים במעשה בפועל. כך בחור צריך להיות ב-770, לפעול בענייני משיח.

הת' יוסף שמואל כהן עולה מיד אחריו ועונה על השאלה מהו 'פעיל משיח'. הוא מבהיר שכדי לדבר עם יהודים על ענייני משיח יש לשבת וללמוד את תורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, וכן ניתן להיות 'צינור' להפיץ את תורתו של משיח בקרב הסביבה.

לאחר דברי סיכום מהת' שניאור פוזילוב, פורץ הקהל בריקודים בקול שירה וזמרה. שמחה שבוודאי תהיה המכה בפטיש להתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח לעין כל בפועל ממש.

צפו בתמונות שמגיש הצלם ישראל גלנט:

הת' שלום בער ברוך
הת' שלום בער ברוך
הת' יוסף יצחק שלג
הת' יוסף יצחק שלג
הרב משיח אדרעי
הרב משיח אדרעי
הת' ברוך בנימיני
הת' ברוך בנימיני
הת' מנחם מענדל מיידנציק
הת' מנחם מענדל מיידנציק
הת' יוסף שמואל כהן
הת' יוסף שמואל כהן
הת' שניאור פוזילוב
הת' שניאור פוזילוב

כינוס התעוררות לבניית ארמון למלך המשיח נערך אמש ב770

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...