• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

כעת בשידור חי: אירוע חנוכה לייב תשפ"ד

אתר הגאולה בשידור מיוחד חובק עולם, יחד מתאחדים בהדלקת הנר השמיני בכל קצוות תבל. שידור חי המאחד את העולם כולו עם ההדלקה המרכזית ב-770 עם הרבי שליט"א מלך המשיח. אמירת הפסוקים ודברי ברכה. הצטרפו כעת לשידור החי
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בהשפעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, הפך חג החנוכה בדורנו, לחג של גאווה יהודית. הוראת חז"ל לקיום המצווה מתוך "פרסומי ניסא" עלה לרף גבוה במיוחד, במעמדות ההדלקות ההמוניות הנערכות בחוצות הערים, כשלצידן אלפי חנוכיות חשמליות על גבי הרכבים המסתובבים ברחובות ומזכירים את נס החג לכל באי עולם.

עם השנים, צבר פרסום הנס שיאים מיוחדים, כמו הדלקת נר חנוכה במדשאת הבית הלבן, בהשתתפות נשיא ארה"ב, או בשער הנצחון בגרמניה על משמעותו הסימלית וההיסטורית, או ליד מגדלי האייפל שבפריז, שם נאספים מידי ערב אלפים להדלקת החנוכיה, במדינה שעברה את המהפך הגדול ביותר של חזרה לחיים יהודיים בגלוי, בדורנו.

פרסום עולמי

ללא ספק, אחד מאותם רגעים, התורמים לא מעט לפרסום הנס, הוא מעמד "חנוכה live (לייב)" במסגרתו, מידי שנה משודרת הדלקת נר חנוכה מכמה יבשות, בעת ובעונה אחת, כשכולם צופים בהדלקה המתקיימת בבית מדרשו של הרבי שליט"א מלך המשיח, ומשדרים את ההדלקה ממקומם ל-770.
הרבי שליט"א מלך המשיח, מייחס חשיבות מיוחדת למעמד זה, בדרך כלל הוא אף נושא מיוחדת, המועברת אף היא במסגרת השידור.

הכל החל לפני 35 שנה, בשנת תש"נ (1989) אז העלו ארגון ידידי ליובאוויטש בארצות הברית את הרעיון לערוך מפגן פרסומי ניסא של שידורי לווין מהדלקות חנוכה מרכזיות אשר כונה סטעלייט - לראות ולהיראות.

ב-770, מתקיים בכל שנה כינוס ילדים, בו נאספים אלפים רבים, כשהרבי שליט"א מלך המשיח משתתף במעמד, בו משולבים גם תפילת מנחה, הנערכת בשעה זו מידי יום בבית הכנסת, וביומה הדלקת הנרות, ושיחת הקודש.

מארבע כנפות הארץ

בין מוקדי השידור לאורך השנים ניתן למצוא את ארץ ישראל בירושלים, בחברון ובמקומות נוספים, רוסיה - מוסקבה, צרפת - פריז, אוסטרליה - במלבורן, הודו ומדינות רבות נוספות.

כיום באמצעות טכנולוגיית האינטרנט מתאפשר לרבים לצפות מביתם בשידור המרגש. אך כבר אז, לפני למעלה מ-30 שנה, התאספו אלפים רבים בנקודות השידור כדי לצפות בשידור שהועבר בלויין.

במהלך השידור המיוחד נאמרים 12 הפסוקים על ידי ילדים מהמדינות השונות.

יצויין כי בחלק מאירועי העבר, ההדלקה בירושלים על יד הכותל המערבי נעשתה בידי הרב מרדכי אליהו, כאשר הוא מקדים בדברי הערכה לרבי שליט"א מלך המשיח.

הכנה לגאולה

בשיחה שנשא הרבי שליט"א מלך המשיח במהלך המעמד בשנת תשנ"ב הסביר, שבשידור כזה מודגש החיבור בין כל המקומות בעולם, וכל אחד יכול לראות בין רגע איך ילד יהודי מדליק נר במקום אחר בעולם, וכך העולם כולו נעשה מואר ביהדות וקדושה, דבר המהווה הכנה לגאולה:

"שמנצלים את ה"לווין" לכבודו של הקב"ה – שעל ידו רואים בעיני בשר את פעולת הדלקת נר חנוכה שנעשית במקום אחד במקומות שונים ברחבי העולם, באותו רגע ממש, ולא עוד אלא שכל הרוצה ולא רק מבני-ישראל, אלא גם מאומות העולם יכול להפעיל "מכשיר" שעל ידו יראה גם הוא את הדלקת נר חנוכה.

..זוהי גם אחת המטרות העיקריות של "לווין" – כדי שעל ידו יתוסף יותר באחדות האנושיות כולה, לעזור ולסייע אחד לשני גם כשנמצאים בריחוק מקום זה מזה, הן בנוגע לעזר וסיוע גשמי, והן בנוגע לעזר וסיוע רוחני, להוסיף יותר בעניני צדק ויושר שלום ואחדות בכל העולם..." (מתוך השיחה).

"הבן שלי יחזור ונעשה סעודה ענקית": אביו של החטוף בהתוועדות סוערת ב770

אלפים ב'פאראד' ב-770 בית משיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...