• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

למה המשיח לא צריך לעשות ניסים? השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770

מידי שבוע מארגן התמים דוד גבריאל את שיעור גאולה ומשיח המרכזי בבית משיח 770. השבוע הוא גם מגיש לאתר 'הגאולה' סיכום קצר של השיעור, מפי התמים יחי מלך המשיח מ"מ שי' עזאגווי
למה המשיח לא צריך לעשות ניסים? השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

כמידי שבוע, ביום חמישי האחרון התאספו עשרות בחורים ואברכים במרכז חב"ד העולמי - איסטרען פארקווי 770 - בית משיח - לשיעור עיוני בעניני גאולה ומשיח.

השבוע מסר את השיעור התמים יחי מלך המשיח מ"מ שי' עזאגווי – מחבר הספר 'דבר מלכות עם הוספות וביאורים' - שעסק בנושא הדרך בה אנו יכולים לחיות גאולה כבר כעת, בחיים היומיומיים, המשתתפים האזינו בשקיקה ונהנו מכיבוד עשיר ומגוון.

אז מה למדו בשיעור? בשתי מילים:

בספר היד החזקה, בהלכות בהם מסביר הרמב"ם את הגדרים על פיהם ניתן לזהות את המלך המשיח, כותב כך [הלכות מלכים פרק יא הלכה ג]: "ואל יעלה על דעתך שהמלך המשיח צריך לעשות אותות ומופתים ומחדש דברים בעולם . . ועיקר הדברים ככה הן שהתורה הזאת חוקיה ומשפטיה לעולם ולעולמי עולמים".

היינו שאיננו צריכים לצפות ממשיח שיעשה ניסים ומופתים, זהו אינו מתפקידו. תפקידו הוא – כמו שמבאר זאת הרבי מלך המשיח שליט"א – להביא את בנ"י למצב בו הם יכולים לקיים תורה ומצוות באופן המושלם ביותר.

עד כאן הכל מובן, אך ההוכחה שמביא הרמב"ם לדברים מעט תמוהה, מדוע זה ש"התורה הזאת חוקיה ומשפטיה לעולם ולעולמי עולמים" מהווה הוכחה שהמלך המשיח צריך לעשות מופתים? מה הקשר בין נצחיותה של התורה - שעומדת לעולמי עולמים, לבין שינויים שיפעל או לא יפעל המלך המשיח?

בשביל להבין זאת נבחן שוב מעט לעומק את משמעות העבודה שהתורה היא נצחית. נצחיות היא דבר כזה שאינו משתנה, נשאר תמיד, בדבר אמיתי ותקיף לא חלים שינויים ותמורות.

היות ותפקידו של המלך המשיח הוא להביא את התורה למצב מושלם, למצב בו כל עם ישראל יוכל לקיימה בשלימות, יוצא שגדרו גובל ביחד עם התורה ומקביל אליה, ובטח שלא שונה ממנה. ובאם כך, אם התורה אינה משתנה, גם אצל משיח אין צריך להיות שינוי, ולא רק שלא צריך להיות – באם יש שינוי הרי זה מורה על ההיפך מנצחיות ותמידיות.

אנו זכינו ובזמננו כבר התגלה המלך המשיח – הלא הוא הרבי שליט"א מליובאוויטש, כל שנותר עלינו הוא לקבל את מלכותו על מנת שיוכל לפעול בתוך הגדרותיו של העולם, עד שנזכה בקרוב ממש להתגלותו השלימה בגאולת ישראל הניצחית.

מאות צופים בהקרנה החודשית של התכנית הפופלארית

גלריית ענק: חג פורים בביתו של מרדכי היהודי של דורנו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...