• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שירת החור השחור והגאולה

המדע עדיין לא יודע הרבה על החורים השחורים הנצפים אי שם בחלל • לאחרונה הצליחו החוקרים להקליט חור שכזה בפעילות וגילו להפתעתם כי בוקע ממנו קול שירה • האם מחולל הרס עצום שכזה באמת מסוגל לשיר תוך כדי? • מה זה אומר לגבינו • ומה עם כל ה'חורים השחורים' שניצבים בחיינו?
שירת החור השחור והגאולה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

"חורים שחורים" הם מפלצות חלל אימתניות. לראשונה התגלתה התופעה בצילומים של טלסקופי-חלל רבי עוצמה כאזורים שחורים בשמיים המוארים, משום שהאור שנע בסביבתם נשאב ונבלע לתוכם. היות ואפילו אור לא מצליח להימלט מכוח המשיכה/כבידה הכביר שלהם, אין בעצם אפשרות לצלם או לראות מה באמת נמצא בתוך חור שחור. מדענים סבורים שבלב החור השחור נמצא כוכב ענק שהחומר ממנו היה עשוי קרס אל תוך עצמו, והפך כה דחוס וכבד, עד שכוח הכבידה הסופר מאסיבי שלו מסוגל להסיט, למשוך, למעוך ולגרום לכל חומר או אנרגיה שנמצאים בטווח הגרוויטציה שלו להישאב אליו ולקרוס גם הוא אל המצב הדחוס בו מסה של פלנטה שלמה עשויה להימעך ולהתכווץ לגודל של כדור טניס. וכך להפוך בעצם לחלק ממנו, ללא סיכוי לצאת והינצל אי עם ממצב נורא זה ו"לחזור לעצמה". משערים שכך "גדלים" חורים שחורים ועוצמתם גדלה. 

ממש לאחרונה הצליחו מדענים בכל זאת לצלם את סביבתו הקרובה של חור שחור. התצלומים מראים בעליל את האנרגיה הנשאבת פנימה אל העלטה, אך גם את המעט שמצליח להימלט בעור שיניו אל מעבר ל"אופק הארועים" של החור, שהוא האיזור שמציין את גבול הבריחה האחרון. ממנו פנימה, כך הם סבורים, שוכן אזור האל-חזור.

בניסוי מעניין שבוצע בנאס"א, הצליחו להמיר את טווח התדרים של קרני הרנטגן שנחלצו משם ונקלטו על ידי הטלסקופים - לטווח מקביל של גלי קול, והתוצאה - מוזיקלית להפליא. כך נחשפה "שירתו" המדהימה של... החור השחור.

פנימה ועוד יותר פנימה

בכל ישות פיזית, שוכנת פנימיות רוחנית שיש לה משמעות עבור בני אדם ("ואת העולם נתן בליבם"). משמעות שהיא מסר אלוקי פרטי הגנוז בכל מה שאדם רואה או שומע. הבנת משמעותם הרוחנית של הדברים הינה קריטית, משום שהיא באה לגלות לצופה דרך בעבודת השם האישית שלו. ובעניינינו, די ברור שאותו גרם שמימי אלים מרמז על טיפוס מוכר שעולה לכותרות לאחרונה, ולוקה בהפרעת-אישיות נרקיסיסטית, מגלומנית ואנטיסוציאלית. אגוצנטריות שרואה את עצמה כמרכז העולם. האנשים האלה משתמשים בזולת האנושי חסר המזל שנמצא בסביבתם לצרכיהם נטו, תוך דיכוי ריגשי, הקטנה והשפלה מילולית או פיזית, ומסכלים כל ניסיון של הקורבן "לצאת" מהם לאחר שמחצו את נפשו והפכו אותו/ה לתת אנוש.

פנימה יותר, משהו מעין "חור שחור" נמצא בעומק אישיותה של הנפש-הטיבעית השוכנת בקירבו של כל אחד מאיתנו. אפשר לקרוא לו "אגו" או "איד", והוא מייצג את האיזור הלא מתחשב שלא רואה את השני ממטר, ועשוי להגיח בתנאים מסויימים מכמעט כל אחד מאיתנו. אנחנו לא אוהבים להודות בקיומו, ומשתדלים, ובצדק, להדחיק אותו ככל הניתן. 

והחדשות הטובות הן

שגם לישות הזו יש תקווה. אור גבולי שבוקע, משהו טוב שמצליח לצאת ולדווח על מסה ואנרגיה אדירה הכלואה שם בפנים. שירתם המוזרה של גרמי-השמיים שנתפסו אצלנו כדוממים, ו"הוקלטו" על ידי מדעני נאס"א דווקא לאחרונה, מזכירה את בשורתו המדהימה של הרבי שליט"א מלך המשיח בשיחתו לפרשת אחרי-קדושים תנש"א, בה הוא מתאר את מהותה של הגאולה במילים מופלאות שאומרות הכל, על כולם: 

"גאולה פירושה שהמציאות שהיתה קודם משועבדת בגלות, נעשית משוחררת. המעלה והשלמות של הגאולה האמתית והשלמה היא - שהכל משתחרר. אין שום עניינים שנשארים חס ושלום "אבודים" בגלות, לא יותירו שום עניין בגלות. אפילו ה"נידחים" וה"אובדים" – יגאלו . . מהכלל הגדול שבהם עד הפרט שבפרט . . כל אחד ואחד מישראל וכלל ישראל "בנערינו ובזקנינו . . בבנינו ובבנותינו . . הגאולה תשחרר כל אדם ואת כל בני האדם (גם אומות העולם) וכל ענייני העולם . . (כך) שמתבטל ההעלם וההסתר המכסה על מציאותם האמיתית והפנימית".

ברגע הגאולה תישמע שירתו של כל נברא, כשהיא בוקעת מפנימיות הווייתו. הצלילים יבטאו את הד הקול האלוקי, כוונה אלוקית עילאית המונחת בבסיס בריאתו של כל אחד ואחד. מבחירי הנבראים ועד לירודים שבירודים, ישיר כל אחד מהם את עצמו אל האלוקים בהודיה. אוצר האנרגיה האלוקית הדחוסה שנבלעה במעמקים האיומים ביותר, יהפוך מחושך לאור עצום וישתחרר באחת, ואלומת לייזר אדירה שתפרוץ מן העלטה תאיר את היקום כולו.

צמד חמד, מוח ונשמה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...