• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

מחאה נמרצת: נפתלי בנט הציג בזלזול את דברי האדמו"ר הרש"ב

בושה וחרפה: ראש הממשלה נפתלי בנט נאם היום בכנסת במסגרת 'יום הרצל' ודיבר בזלזול על התנגדות גדולי ישראל ליוזמותיו ורעיונותיו של הרצל והקריא מכתב של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע (בלי להזכיר את שמו) בזלול תוך כדי עיוות דבריו הקדושים, מה שהוביל למחאה נמרצת ברשת.
מחאה נמרצת: נפתלי בנט הציג בזלזול את דברי האדמו"ר הרש"ב
מתוך טוויטר שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים.
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בושה וחרפה: ראש הממשלה נפתלי בנט נאם היום בכנסת במסגרת 'יום הרצל' ודיבר בזלזול על התנגדות גדולי ישראל ליוזמותיו ורעיונותיו של הרצל להקמת מדינה והקריא מכתב של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע (בלי להזכיר את שמו) בזלול תוך כדי עיוות דבריו הקדושים.

בנאום במליאת הכנסת הציג ראש הממשלה כיצד מול התנגדות היהדות הנאמנה באותם ימים, כביכול 'ניצח' חוזה המדינה והביא להקמת המדינה. בדבריו הציג בנט את ההתנגדות דאז ליוזמתו של הרצל. "ההתנגדות כלפי מעשיו בזמן אמת הייתה התנגדות קשה מאוד מכל הכיוונים".

כ"ק הרבי הרש"ב נ"ע הוביל התנגדות נחרצת לכוונותיו של הרצל, כפי שניתן לראות במכתבים של אותה תקופה.

בהמלך הנאום המביש אמר בנט: "אני רוצה רק לקרוא לכם שני ציטוטים מאותה תקופה. רב חרדי, משמעותי כתב בשנת 1,900: "אין לנו לשמוע להם לדבר הזה לעשות גאולתנו בכוח עצמנו. לצאת מהגלות בזרוע. אין אנו רשאים. כל ציפיתינו ותקוותינו הוא שיביא הקדוש ברוך ה' לנו את משיח צדקינו במהרה בימינו אמן, ותהיה גאולתנו על ידי הקדוש ברוך ה' בעצמו".

בנט 'פרשן' את דברי הרבי, וטען כי היוצא מדבריו ש"אנחנו צריכים לא לפעול אלא רק להתפלל ולהאמין וזה כבר יקרה מעצמו". בהמשך ציטט גם דברים של רב של העיר לודז', הגאון הרב אליהו חיים מאייזל, וסיפר כי הרב מאייזל "הטיל חרם על כל הציונים".

בנט המשיך בדברי הבלע: "בקונטקסט כזה צריך לראות את גודל ההתערבות ההיסטורית שהרצל הוביל והביא אותנו מפסיביות ליוזמה. בכלל אני מאמין בדרך הזאת, אני מאמין בדרך של פחות קיטורים ויותר פשוט לקום ולעשות ולקחת אחריות גם ברגעים מאוד קשים", כך מדווח אתר 'בחדרי חרדים'.

"אני אדם מאמין הביטחון שלי בקדוש ברוך ה' הוא אומר שמצד אחד אני מאמין בקדוש ברוך ה', אבל זה לא פותר אותנו כאן, בארץ הזאת, בעולם הזה, לפעול ככל יכולתנו בשביל לעצב את המציאות. זה כן אומר שבסופו של דבר יש לי ביטחון במה שהקדוש ברוך ה' יכריע. אבל אנחנו מכירים שבהבנה האנושית הרגילה שלנו הרב הפעמים הדברים נראים רע, אין איזה תעודת ביטוח שהכול יהיה נחמד. אין כזה תעודת ביטחון, ואני לא מכיר דבר כזה".

"הרצל לא נרתע, גם כאשר בחוגים השונים כאמור צמחה התנגדות עזה לפועלו. וגם כשאנשים אמרו שהוא מוביל את העם היהודי לאסון. הוא נסע לאורכה ולרוחבה של אירופה, במיוחד הצליח לרתום ולהלהיב יהודים בקהילות במזרח אירופה, שהיו באותה תקופה נחשבים פחות בעיני המערב אירופאים, כי הוא ידע איזו חשיבות טמונה באחדותו של עם שמתייצב יחד לקידומו של רעיון. הרצל ששאף תחילה להקים את המדינה היהודית באוגנדה חזר בה", לטענת בנט, מחשש לקרוע את העם היהודי. "בחייו הקצרים, אך עתירי העשייה, הפך הרצל למושא הערצה של ממש. היו שראו בו את משה רבנו המודרני. וממש כמו משה רבנו, גם הרצל לא זכה לראות את הארץ המובטחת", סיכם בנט.

דבריו המזעזעים של בנט התפרסמו די מהר, והבילה למחאה נמרצת של חסידי חב"ד ליובאוויטש, בקמפיין רשת שיצא כמה שעות לאחר מכן תחת הכותרת "מחאה נמרצת" עם תמונות של כ"ק הרבי מלך המשיח שליט"א והרבי הרש"ב נ"ע נכתב: "אנחנו מוחים כנגד נפתלי בנט, על פגיעתו בכ"ק הרבי הרש"ב נ"ע. וכן על הפגיעה המתמשכת שלו וממשלתו בשלימות התורה העם והארץ!"

חשוב להביא את דבריו הקדושים של הרבי הרש"ב על אותו הרצל כפי שנכתב בהקדמה לקונטרס "ומעיין יוצא מבית השם" עמ' 49:

"אבל לא כן הוא סיבת התעוררם לציון אצל מנהיגי הציונות הרצעל ונארדוי בפרט, והאות כי בהיות הרצעל בארץ הקודש נתרחק יותר מה' וחילל את התורה והמצוה בריש גלי, שנכנס לעיר הקודש ירושלים תיבנה ותיכונן כשכבר נכנס השבת קודש, והלך על מקום המקדש, אשר גם מצד האנושיות לא היה לו לעשות כן לחלל את השבת בפרהסיא בעיר הקדושה ובמקום היכלו יתברך לעשות את הרע בעיני השם, ה' ישמרנו, אין זה אלא שנעשה בהדגשה מיוחדת להורות שיטתם הטמאה אשר כל ענין היהדות היא הלאומיות, וראש הציונים העמיד את צלם הלאומיות היא המרידה בה' והכפירה בתורה ומצותיה גם בהיכל השם", בהמשך הרבי הרש"ב נ"ע מכנה את הרצל "ראשי הציונים המתעים מדיחים ומסיתים את עם ישראל מעל ה' ותורתו לציון וירושלים, הוא כי האברים המדולדלים מגוף ישראל שבחוץ לארץ מכבר התערבו בגוים ונתאחדו עמהם עד שנעשו לעם אחד עמהם". 

לסיום ראוי לציין כי ראש הממשלה בנט 'שכח' לציין בנאומו כמה פרטים חשובים, בינהם מי באמת ניצח בראי ההיסטוריה: הרצל ביומנו (13 ביוני 1895) התלבט לגבי בחירת הארץ המיועדת להקמת המדינה היהודית, ארץ ישראל או ארגנטינה, וכן כתב על כך בספרו מדינת היהודים תחת הכותרת "פלשתינה או ארגנטינה?" בשלב מסויים העלה גם רעיון עוועים של "התבוללות המונית" של יהודים כפתרון אפשרי מבחינתו לאנטישמיות, אך בהמשך חזר בו וכינה את הרעיון של עצמו: "מחשבה מוטעית", והעיקר שנזכה כבר לגאולה האמיתית והשלימה תכף ומיד ממש וראש הממשלה יהיה משיח צדקנו.

חוששים משואה היל"ת? מלך המשיח מרגיע!

הרבי שליט״א מלך המשיח במסר לעם ישראל: ״ארץ ישראל המקום הכי בטוח בעולם״, ״אין מה לפחד״

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...