• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מדיניות הלחימה של המאה ה-21

אנשים רבים בעולם מוטרדים מהמצב המתוח השורר בגבול רוסיה - אוקראינה. האם באמת נשקף איום לעשרות אלפי אזרחים? • טור מיוחד מאת תום ימיני
מדיניות הלחימה של המאה ה-21
עידן חדש בעולם בהשפעתו של מלך המשיח. בחתימה עם ההסכם לצמצום הנשק הגרעיני בין ארצות הברית לרוסיה (צילום: Presidential Press and Information Office)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בתור אחד מאזרחי ישראל, גם אני עקבתי פה ושם אחר החדשות מגבול רוסיה ואוקראינה. שמענו על ההתפתחויות, דיברנו על החששות וקוינו לטוב.

אבל לא על זה אני הולך לדבר עכשיו. חשוב לי לעורר את המודעות על משהו שקרה בעשורים האחרונים וממשיך וקורה בימים אלו - שינוי רדיקלי בכל מה שקשור ליריבות, מלחמות וסכסוכים מדיניים.

קצת היסטוריה

נתחיל בכמה דוגמאות מהעבר:

מלחמות נפוליאון: סדרת קרבות שנמשכו יותר מעשרים שנה, בהם נהרגו מליוני בני אדם. ההשלכה הבולטת ביותר של הקרבות היתה הגדלת צבאות אירופה במאות אחוזים, וכינון חוק גיוס חובה במדינות אירופאיות רבות.

מלחמת העולם השניה: הרג המוני של אזרחים ופליטים, (מבלי להזכיר כמובן את הרצח המזוויע של ששת מליון הקדושים), נוסף ליותר ממליון אנשי צבא שנהרגו בקרבות. השלכות: מרוץ חימוש אכזרי בין כל המדינות שניצחו במלחמה (ארה"ב, רוסיה, סין, בריטניה ועוד).

כלומר, המשוואה פשוטה: מלחמה = הרוגים צבאיים ואזרחיים = המשך היריבות בחימוש מתמשך.

המשוואה הזו נכונה גם במלחמות שבאו לאחר מכן - מלחמת קוריאה (בה נשקלה האפשרות להשתמש בנשק אטומי), מלחמת ויאטנם (בה נרצחו מליוני אזרחים קוריאנים, עקב התנגדותה של ארה"ב לקומוניזם) ועוד.

אך לפתע, בחצי השני של המאה ה-20, אנו עדים לירידה דרסטית בכמות המלחמות בעולם, ובשינוי משמעותי בצורה שבה הן קרו.

דוגמא טובה לכך היא מלחמות המפרץ (הראשונה והשניה), בהן נהרגו כמות פחותה הרבה יותר של חיילים ממה שהוערך בתחילה, כשלאזרחי המדינות היריבות לא נגרם כמעט נזק. זאת לאחר שכל מי שעסק אז בנושא הרתיע מפני מלחמת עולם שלישית.

מה קרה פתאום?

אז מה באמת השתנה?

פרופסורים, היסטוריונים ופסיכולוגים רבים ניסו לענות על השאלה מדוע רף המלחמות והאלימות בעולם הולך ויורד. היו שתלו זאת בהתקדמות הטכנולוגיה, היו שהסבירו שזו תוצאה של האינטרנט והמדיה החברתית, ועוד כל מיני הסברים שלא תמיד עמדו במבחן הסטטיסטיקה.

יש תשובה פשוטה הרבה יותר: שינוי דרסטי כזה לא קורה לבד, מעצמו. חייב להיות איזשהו גורם שבגללו זה קרה.

והגורם הזה הוא - הרבי מליובאוויטש שליט"א מלך המשיח.

באחת משבתות החורף של שנת 1991 (ה'תשנ"ב), דיבר הרבי שליט"א מלך המשיח בפומבי בבית מדרשו שבניו יורק על כך שכל מנהיגי העולם כיום מושפעים מאדם אחד בעולם: המשיח. את זהותו של המשיח לא השאיר הרבי כחידה בלתי פתורה, אלא מיד אמר שהמשיח הוא "נשיא הדור", ממשיכו של האדמו"ר מליובאוויטש הקודם. קרי - הוא בעצמו.

איך יכול להיות שהמשיח משפיע על מהלכים מדיניים ופוליטיים בעולם כולו? התשובה נמצאת בנביא ישעיה, המתאר שכאשר יתגלה המשיח "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות". כלומר - אומות העולם יהפכו את כלי הנשק במוצרים המשמשים לכלכלה, לעבודת השדה.

כאן המקום לציין שבאותה שבת בחורף תשנ"ב, נחתם הסכם START בין ארה"ב לממשלת רוסיה, הסכם שבמהלכו התחייבו המעצמות לצמצם את מאגרי הנשקים שלהם (במיוחד נשק גרעיני) ולהפנות יותר משאבים לכלכלה ולרווחת אזרחי העולם.

וכאן מגיע הפאנצ': מי גורם את כל השינוי החיובי הזה? על כך עונים מפרשי המקרא "והמורה הוא מלך המשיח" (פרשנות שנזכרה ע"י הרבי שליט"א מלך המשיח עצמו).

אתם קולטים מה זה, רבותי? יש כאן אדם שקיבל מאלוקים את היכולת והזכות להוביל את העולם לקראת הגאולה ואחרית הימים. זה לא הולך לקרות בקרוב; זה כבר התחיל.

בחזרה לאוקראינה

וכעת נחזור לנושא החם שלנו: רוסיה ואוקראינה.

בחודש האחרון אנו עדים לתופעה מדהימה: מעצמה מאיימת בפלישה וכיבוש של שכנתה, כל העולם עוקב, מפחד, נלחץ ומגנה.

ובפועל - לא קורה כלום. חיילים לפה, חיילים לשם; משאיות סוחבות כמויות של טנקים לאורך אלפי קילומטרים (ומעלות את מחירי הדלק, שגם ככה לא זולים יותר מידי...); איומים, סנקציות, "פסגות", ומה לא - רק לא מלחמה.

מדוע זה קורה? אנשים לא רוצים מלחמות. לא האזרחים, לא המנהיגים ולא החיילים ומפקדי הצבא. איך אומרים - זה לא ב'אופנה'...

לא נותר אלא להזכיר לכם שוב בזכות מי כל זה קורה, ולהציע לכם להצטרף למהלך ההיסטורי הזה על ידי הוספה בקיום מצוות, לימוד התורה ומעשים טובים.

שנזכה להתראות עם מלך המשיח, בירושלים עיר הקודש, ב"פסגה" בה ישתתפו כל מנהיגי העולם, והפעם - בלי סנקציות, איומים ומתחים.

שנזכה.

המוביל הארצי, לאן?

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...