• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

המוביל הארצי, לאן?

בשקט בשקט, הרחק מאור זרקורי התקשורת, הולכת ונפתרת אחת הבעיות המרכזיות שגרמו למלחמות בין בני האדם מאז ומעולם - מחסור במים! • מה אתם יודעים על המוביל הארצי? מהיכן זורמים המים? ולאן? דברים שלא ידעתם, ותודו שאפילו לחלום עליהם לא הייתם מצליחים... • וגם: למה זה קורה פתאום עכשיו
המוביל הארצי, לאן?
הקמת המוביל הארצי (צילום: Willem van de Poll)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מי לא מכיר את המוביל הארצי, גאווה לאומית בת למעלה משבעים שנה. תשלובת מאגרים, תעלות ומשאבות להזרמת מים מהצפון אל מרכז ודרום ארץ ישראל.

מערכת שמתגברת על אחד מתוואי השטח העתיקים של הדרום היבש.

לראשונה במזרח התיכון מוכה הבצורות, חלק מ"המוביל הארצי החדש" אף מחבר בין מערכת-המים הארצית לבין המערכת לאספקת מים לירושלים וסביבתה. פרוייקט הנדסי מדהים ואדיר מימדים שהתגבר על הבדלי הגובה ותנאי השטח ההרריים.

אבל זה לא הכל. בשנים האחרונות חוברה המערכת-הארצית לחמשת המתקנים להתפלת מי ים שהוקמו לאורך חופי הים התיכון בחדרה, אשקלון, פלמחים, שורק ואשדוד. ואחרון חביב, מפעל התפלת המים בגליל המערבי שנמצא בשלבי חיבור אחרונים. מפעלים אלו מספקים כיום כמחצית מתצרוכת השתיה בארץ. זה אומר שכמחצית מכל כוס מים או קפה שאנו לוגמים, הם בעצם מי ים..

כל זה היה חלום הזוי עד לפני זמן לא רב, אבל על מה שקרה בהמשך (כמעט) אף אחד אפילו לא חלם..

המהפכה

שינוי האקלים הגלובלי, מה שנקרא "התחממות כדור הארץ" גורם לנזקים אדירים בעולם כולו. גם אצלנו, ספיקת נחלי הצפון ומפלס הכינרת שברו קווים אדומים בקצב מבהיל. במקביל, נוסקת תצרוכת המים, ולמרות שנה גשומה פה ושם, פסקה כמעט לחלוטין שאיבת המים מהכינרת. וברור שאין לסמוך עליה עוד כספק המים העיקרי בתקופה של שינוי אקלימי דוהר. 

ואז זה הגיע, בחסדי שמיים. הרעיון, התכנון, אישורים, תקציבים וביצוע. נכון להיום – נמצאים רגע לפני השלמת הפרויקט הענק ותחילת ההזרמה. פרויקט של מה? של הובלת מים מתוקים, אלא מה.

איך? דרך המוביל הארצי כמובן. ולאן עכשיו? צפונה, אל הכינרת!

המוביל הארצי ההפוך

ככה קוראים לו. תשלובת מפעלים, בריכות אגירה וצנרת בקוטר ענק שתוביל עודפי מים מותפלים מהמרכז – צפונה, בתוואי המוביל הארצי הישן.

הפרויקט נמצא בשלבי סיום אחרונים, והתכנון לטווח ארוך מדבר על הולכת שש מאות מיליון קוב מים בשנה אל הכינרת. זה אומר תוספת שנתית בסדר גודל של ארבעה מטרים גובה מים למפלס הכינרת.

"אני מאמין שמי שהגה את רעיון המוביל הארצי לא חלם על הרעיון שיום אחד נוליך מים חזרה צפונה" אומר קינדו וונדה, מהנדס ראשי בחברת מקורות. ואם נוסיף לזה את העובדה הביזארית שכל אחד מאתנו שותה מנה יומית של פלוס-מינוס שני ליטר מי-ים מרווים (נתון שכולנו כבר התרגלנו אליו), נוכל להתחיל להבין משהו מדבריו התמוהים לכאורה של הרבי שליט"א מלך המשיח: 

משיח כבר פועל בעולם

הוא מתעקש, ומדגיש שוב ושוב כי על פי פעולותיו ניתן להבחין כבר בנוכחותו רבת העוצמה של שליט מסדר גודל שונה מכל מה שידעה האנושות. הוא עובד באופן שטרם נראה. "מכניס" התרחשויות על-טבעיות לגמרי, אל תוך הגדרות הטבעי וההגיוני. כלומר, מחולל ניסים אדירים, שלמרבה הפלא נראים כהתפתחות טכנולוגית, כקידמה מדעית, הנדסית או פוליטית "רגילה".

להבהרת המגמה מצביע הרבי שליט"א מלך המשיח על פיתוחים שונים בשטח המדעי, כפריצת התקשורת הלוויינית-ממוחשבת שחיברה בין כל תושבי הפלנטה, ועל תרחישים מהפוליטיקה הבין לאומית שהיו בלתי אפשריים מאז ומעולם ולפתע קורמים עור וגידים. כפגישת הפסגה המפורסמת של ראשי המעצמות בתשנ"ב בה נחתמו ביניהם הסכמי פירוק הנשק הגרעיני, תום "המלחמה הקרה" ומרוץ החימוש שאיים על העולם בשבעים השנים האחרונות, ובעצם – מאז היותו.

גם את ניצחון הפדרציה על סדאם, ניצחון שהסיר איום קיומי מעל העם היושב בציון מבלי שאנו ניאלץ לנקוף אצבע, הוא ייחס לשרשרת הניסים העל טבעיים בעליל שמתרחשים ב"עידן הרגע שלפני" התגלות משיח בעולם. 

הרבי שליט"א מלך המשיח גם כיוון כל אדם לזהות ולהצביע על תופעות מהסוג הפנטסטי הזה בחייו הפרטיים, ובכל מקום.

אז הנה עוד אחת, מדהימה, משמחת ובלתי צפויה, מפעולותיו השקטות (בינתיים) של משיח בעולם.

מהפיכת השלום של מלך המשיח

הרבי שליט״א מלך המשיח במסר לעם ישראל: ״ארץ ישראל המקום הכי בטוח בעולם״, ״אין מה לפחד״

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...