• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

"וכתתו חרבותם לאתים": צמצום הנשק הגרעיני של רוסיה וארה"ב

בהמשך להסכמי "סטארט" בין רוסיה לארצות הברית בנוגע לצמצום הנשק הגרעיני, הרב אבישי אפרגון בתחקיר מרתק על צמצום המוחלטת הגרעיניות של רוסיה וחיסול פרוייקט "הטיל המתפצל" של ארה"ב
"וכתתו חרבותם לאתים": צמצום הנשק הגרעיני של  רוסיה וארה"ב
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הרבי שליט"א מלך המשיח הודיע כבר לפני 30 שנה, בקשר להסכמי ה"סטארט" (start) בין רוסיה וארה"ב שנערכו בשנת תשנ"ב, אומות העולם צועדות לקראת שלום עולמי, כתוצאה מפעולותיו של מלך המשיח.

בתחקיר הבא נבחן שני סוגי נשק גרעיניים נוספים, שהיו ברשות רוסיה וארה"ב ובשנים האחרונות צומצמו או חוסלו לגמרי.

טילים מתפצלים

מבין האיומים הגרעיניים, אחד האיומים הגדולים ביותר הוא הטיל המתפצל - דהיינו טיל שנושא על עצמו כמה ראשי קרב גרעיניים. מובן מאליו שטיל כזה מביא עימו יכולת הרס עצומה ומסוגל להשמיד מספר גדול של ערים רחמ"ל. לפניכם תמונת ניסוי של הטיל האמריקני PEACE KEEPER ("שומר שלום" - נקרא כך כי הוא נועד לחזק את ההרתעה הגרעינית מול ברית המועצות ולמנוע מלחמת עולם).

בתמונה נראים בבירור 8 נתיבים - כל אחד מהם הוא למעשה ראש קרבי בפני עצמו.

טיל אמריקני זה היה מסוגל לשאת ראשי קרב רבים, שכל אחד מהם היה מסוג "פצצת מימן" - שחזקה פי עשרות מונים מהפצצות שהוטלו על יפן!

במסגרת הסכמי פירוק הנשק עם ברית המועצות (ובהמשך עם רוסיה) יישמה ארה"ב הסבה ופירוק של כל הטילים הבין יבשתיים שלה שמשוגרים מהקרקע, והמירה את כולם למתכונת הישנה והפחות קטלנית של נשיאת ראש קרבי אחד בלבד (במקום הרבה ראשי קרב).

הפירוק הזה שאותו יישמה ארה"ב צמצם מאוד את אפקט הנזק של הטילים שברשותה. גם רוסיה צמצמה את מספר ראשי הקרב על הטילים, אבל, למיטב ידיעתי, לא נקטה בצעד מרחיק לכת כמו ארה"ב, וחלקם נותרו חמושים במספר ראשי קרב [ואילו ארה"ב כנ"ל הסבה את כל הטילים שלה - שמשוגרים מהיבשה - לנשיאת רש"ק אחד בלבד].

צוללות גרעיניות

צוללות גרעיניות היו אחד ה"סיוטים" של המלחמה הקרה.

בניגוד למשגרי טילים בין יבשתיים, שנמצאים בבסיסים קבועים, או אפילו על גבי משגרים שניתן איכשהו לאתר אותם, הרי שלאתר צוללות זה כבר סיפור אחר לגמרי.

הצוללות הללו הן כלי מלחמה אימתני, שיכול לשהות שבועות ארוכים תחת המים, להפליג אלפי ק"מ, ולשגר מטח של טילים לטווחים של כ- 8000 ק"מ ויותר. כל טיל כזה היה מצויד בעבר ב- -10 ראשי קרב גרעיניים, וכל צוללת נשאה עליה טילים רבים כאלו.

לפניכם גרף שמתאר את מספר הצוללות הגרעיניות של ארה"ב וברית המועצות, ושל עוד מעצמות, בשנת 1991 (בקריסתה של ברית המועצות).

על פי הגרף לברית המועצות היו אז 62 צוללות כאלו. 

ואילו בשנת 2016 עמדו לרשותה רק 13 צוללות כאלו, וזאת לאחר חתימתם ויישומם של 3 הסכמי פירוק הנשק הגרעיני [ההסכם הראשון נקרא START, לאחריו נחתם הסכם SORT ע"י בוש ופוטין, ולאחריו הסכם NEW START  שהוארך ע"י פוטין וביידן עד שנת 2026].

למעשה, וכפי הידוע מאנשי מקצוע שעוקבים אחרי הצי הרוסי, קיימות היום רק 10 צוללות גרעיניות בצי זה (ועוד אחת לא פעילה - בתהליך שיפוץ מקיף, וכן צוללת המשמשת לניסויים).

וזהו אם כן הנתון המעודכן:

62 צוללות גרעיניות רוסיות בעבר, מול 10 בהווה.

צמצום מרשים ומדהים לכל הדעות.

הסתכלות נוספת בגרף תגלה לנו שיש בו "אורחת" לא צפויה - ישראל...

לטענת מפיקי הגרף יש לישראל 5 צוללות גרעיניות, בעוד שלצרפת ולבריטניה יש 4 צוללות, לסין 7 צוללות, ולהודו וצפון קוריאה צוללת גרעינית אחת בלבד.

"וכתתו חרבותם לאתים": המהפכה ביחסי רוסיה - אוקראינה

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...